Herfstlijstje: Update #1

lijstjestijd

(ik ben zo blij met deze foto, vind hem echt heel erg mooi geworden! Ik maakte hem een aantal weken geleden op de Kalmthoutse Heide. Wat een prachtig herfstzonnetje ook dat de bladeren zo mooi goud kleurt.)

Een behoorlijke tijd geleden maakte ik elke maand/seizoen een lijstje vol fijne plannen en dingen die ik wilde doen. De komende periode belooft druk te worden. Omdat ik ook tijd wil maken voor mezelf en voor leuke dingen, kan het voor mij geen kwaad om mezelf te herinneren aan mijn plannen. Bij deze dus, mijn plannen voor de herfst. Met af en toe een update over hoe het staat met mijn lijstje. Leest u mee?

Mijn herfstlijstje:

1. een fijn blogritme vinden
2. weer regelmatig sporten
3. een grote herfstwandeling maken
4. een back-up maken van de laptop
5. kledij verkopen/wegdoen
6. 5 boeken lezen (2/5)

7. inpakken en wegwezen!
8. van ons nieuwe huis een thuis maken
9. minstens 1x/week afspreken met vrienden
10. 3 kledingstukken maken (2/3)
11. DIY-en!
12. de plantenfamilie uitbreiden met minstens één grote plant!

1. Moeilijk hoor, een aangenaam blogritme vinden zonder mezelf te 'verplichten' om te bloggen. Ik vind het nog steeds enorm fijn om te bloggen & om blogs te lezen, maar na een hele werkdag tokkelen achter de computer komt het er gewoon zo vaak niet meer van. Nu we verhuisd zijn en ik heel wat meer ruimte heb voor knutselprojectjes is het goede voornemen alvast sterk, hopelijk hou ik het dan ook vol, hihi. Jullie zien het vanzelf wel als het me lukt ;-) Blij om te zien dat hier na al mijn onregelmatig geblog nog steeds zoveel mensen komen piepen!

2. Ahum. Euhm, ja. Niet dus.

3. Getuige de foto in deze post. Wat is de Kalmthoutse heide mooi in de herfst, wauw! Het zonnetje scheen heerlijk, ik was in aangenaam gezelschap en de omgeving was de moeite waard. Voor herhaling vatbaar.

4. Check! Dat was wel weer eens broodnodig...

5. Check, een aantal weken geleden verkocht ik mijn kledij bij Rekhet Merksem. Ik had graag gezegd dat het een groot succes was, maar helaas zal ik er niet opnieuw een rekje huren. Ik ben graag eerlijk op mijn blog en dat zal ik hier dan ook doen. Sinds de nieuwe eigenaars zijn er heel veel klachten van huurders. Met enkele heb ik contact opgenomen. Ik wacht, na bijna drie weken, bijvoorbeeld nog steeds op het geld dat ik verdiend heb... Over Rekhet Hoboken heb ik niets gezegd trouwens, daar ben ik nog niet geweest en daar kan ik dus ook niet over oordelen.

Alles wat bij Rekhet niet verkocht was ging naar de kledinginzamelactie van mijn vroegere chiro. Goed voor zo'n drie volle vuilniszakken. Hiephoi voor ruimte in de kleerkast! (Of dat dacht ik toch, want hij puilt alweer uit...)

6. In oktober las ik welgeteld één boek. Not too shabby, want daarmee haalde ik wel mijn doel voor 2016 om 30 boeken te lezen. Het was trouwens Paaz van Myrthe Van der Meer, een aanrader!
Vorig jaar las ik er 52 (elke week eentje) en dit jaar ga ik ook mijn boekenaantal nog wat proberen opkrikken. Begin november was er de Boekenbeurs in Antwerpen en ik kocht Cécile van Ish Ait Hamou. Ik las al een kleiner boekje van hem: Als je iemand verliest die je niet kan verliezen en dat smaakte naar meer. Al bij al liggen er nog zo'n 15 ongelezen boeken in mijn boekenkast én staan er nog een heleboel ongelezen boeken op mijn e-reader. Genoeg leesvoer om nog enkele maanden door te komen dus! In november las ik tot dusver één boek: The Life-Changing Magic of Tidying Up, van Marie Kondo. Beter bekend als de konmari opruimmethode. En ik moet zeggen, hij heeft me veel doen opruimen tijdens onze verhuis, dus missie geslaagd.

7 & 8. Check! Wij zijn verhuisd naar ons eigen huisje in Hoboken samen met de twee poekies. Een stresserende dag, maar met dank aan al onze hulpjes is alles verhuisd geraakt. Ondertussen zijn we hier al goed geïnstalleerd, na menig bezoekje aan Ikea voor kasten en planten.

9. Ik heb nog al eens de gewoonte om in de herfst en de winter veel te veel binnen en thuis te zitten, terwijl ik het ook zo leuk vind om met andere mensen af te spreken en dingen te gaan doen. Dat lukt tot hiertoe aardig, mits genoeg cava aanwezig kom ik graag het huis uit ;-)

10. Ik volgde een workshop om zelf een vest te maken, een blogpost daarover verschijnt gauw! Mijn mama breide een echte bernadette voor mij, ik zette hem in elkaar én zette er zakken op. Verder liggen er nog twee tops geknipt en klaar om onder ons Josefien (mijn naaimachien) te schuiven, dus dit komt goed!

11. Ik maakte kussenhoezen uit een couponnetje dat ik voor een paar euro in de stoffenwinkel vond. Echt een koopje, en de stof is zooo mooi. Ik volgde daarvoor trouwens niet echt een tutorial, maar volgde wel een klein beetje de leidraad van Plutomeisje over hoe zelf kussenslopen te maken.

12. Ja, we kochten een mooie Yucca! Ik wil graag nog meer grote planten, maar Mushu is een echte deugniet en kan niet van de bladeren af blijven. Heeft iemand nog een aanrader?

Tot de volgende!

CONVERSATION

4 reacties:

  1. De Kalmthoutse Heide is zo mooi! Ik had al een vermoeden dat de foto daar genomen was. Ik moet er dringend nog eens gaan wandelen.
    Niets moet en alles mag, he. Zoek maar rustig een nieuw blogritme.

    ReplyDelete
  2. Oh de kalmthoutse heide moet ik precies eens gaan bezoeken :-) en wat jammer dat je rekje niet zo een leuke ervaring was, want het zag er wel héél erg leuk uit (het idee enz :-) )

    ReplyDelete
  3. Amai, ik denk dat ik dus op één jaar tijd 5 boeken uitgelezen heb. Kuch. En dat blogritme komt wel. Just go with the flow...

    ReplyDelete
  4. Aaah Marie Kondo, heb onlangs Opgeruimd van haar gelezen en kan niet wachten om de theorie om te zetten in praktijk :-)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top