Kringloopvondsten

Twee weken geleden ging ik nog eens rommelmarkten. Ochot, wat kan dat deugd doen om weer eens tussen alle rekken te snollen als het al een tijd geleden is. Goegekregen weet er altijd een feestje van te maken, het mooie weer in het Stadspark maakte de dag alleen nog maar mooier.

Ik tikte er een uilenbloesje op de kop voor een luttele €4 (oorspronkelijk van Zara) en minimale vierkante oorstekers voor €1.





Daarna was het tijd om op de geliefde Bredabaan in Merksem de Kilomeet en Kringwinkel te plunderen. Na heel wat zoeken in de boekensectie vond ik deze 4 toppers (het zelfhelpboek kon ik niet laten liggen dankzij Bridget Jones' Diary) die een fijne plaats krijgen in de boekenkast. Volgende week, op 15 oktober, is het trouwens weer dag van de kringwinkel! Ik ben uiteraard weer van de partij, in de Kroonstraat worden planten verkocht, hiep hiep! Voor het volledig overzicht van welke spullen je waar vindt kijk je best even op de website van De Kringwinkel.



In de Kilomeet, waar je dus een vaste prijs per kilo of per meter betaalt, vond ik deze geweldige vaas die ik prompt omtoverde tot terrarium voor enkele van mijn luchtplantjes én een mooi retro schaaltje met vogeltjes op.





Op diezelfde Bredabaan is sinds enige tijd ook een Rekhet. Fantastisch concept waarbij je in de winkel een rek voor een bepaalde tijd kan huren en er kan verkopen wat je maar wil, zonder dat je effectief zelf in de winkel moet staan. Elke keer als ik er passeer kan ik niet met lege handen naar buiten komen. Een mooie tweedehandse gele hoed, een paar pakjes Fimo (die ik meteen gebruikte om deze granieten juwelenschaaltjes te maken).



Wat is uw laatste tweedehandsvondst?

Tot de volgende!

CONVERSATION

10 reacties:

  1. Ik doe dat eigenlijk te weinig, maar met de verbouwingen hier kopen wij vooral interieurspullen. We hebben toch al drie mooie oude grote spiegels op de kop kunnen tikken. Foto's volgen als we kunnen beginnen met het inrichten van de kamers. :-) Mooie spullen heb jij gevonden alleszins!

    ReplyDelete
  2. Hoera voor de Kilomeet! In Aalst is er sinds kort ook eentje. Mooie vondsten! Die vaas is echt ideaal voor je plantjes! :)

    ReplyDelete
  3. Oh ik ben zo jaloers op dat uilenbloesje! Ik vind bijna nooit kleding die ik ècht tof vind in de kringloop... Maar wel regelmatig leuke borden (:

    ReplyDelete
  4. Oh, zo'n leuke post Elisse! Je hebt leuke dingen op de kop kunnen tikken. Ik vind het ook altijd zo fijn om tussen de tweedehands spullen te snuisteren. Tegenwoordig ga ik ook steeds op zoek naar leuke spulletjes om te gebruiken voor de foto's van de thee ;). En jouw haarkleur is echt zo mooi, staat je goed!

    ReplyDelete
  5. Wat leuk! Je hebt echt wel gescoord, die boeken!
    Ik moet dringend weer wat meer rommelmarktjes gaan doen.

    ReplyDelete
  6. Bij Rekhet kom ik ook altijd met vanalles buiten. Vind ik een superconcept! Die schaaltjes heb je mooi gemaakt!

    ReplyDelete
  7. Oh wauw wat een geweldige vondsten! Ik ben nog érg slecht in kringloopshoppen, zo op een markt gaat het een stuk beter maar de winkels heb ik nog niet helemaal door.

    ReplyDelete
  8. Leuke dingen heb je gescoord! Ze hebben soms enorm leuke items. Ik zag laatst een heel tof bankje, had er helaas geen plek voor.

    ReplyDelete
  9. Altijd verrassend hé, een uitstapje naar de kringwinkel. Mooie vondsten die je bij elkaar hebt gesprokkeld :-). Die phytplantjes :-D.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top