Het dierproefvrij-stokje

Sunday, July 31, 2016 , 2 Comments



Hi allemaal!

Ik kwam de dierproefvrije tag tegen op de blog van Naoki, een van mijn favoriete dierproefvrije beautybloggers, en besloot hem ook even in te vullen! Zoals u misschien al weet ben ik de laatste tijd meer en meer into make up, en de vrijheid die ik daardoor heb om er elke dag anders uit te zien ;-) Ik ben sinds een tijdje overgestapt op dierproefvrije make-up (ik heb wel nog twee MAC-lipsticks, die ik ga opgebruiken, anders vind ik het een beetje zonde) dus het leek me wel leuk om u mijn antwoorden op onderstaande 9 vragen mee te geven.

Als het u leuk lijkt om de tag over te nemen, doe gerust! Laat het mij even weten in de reacties, dan kom ik u een bezoekje brengen. Vergeet ook niet om op de blogs van Mariëlle, Sara en Astrid te gaan kijken, de bedenkers van deze tag!

1. Wat is je favoriete dierproefvrije gezichtsmake-up product?
Als ik make-up draag, is highlighter mijn holy grail product. Shine bright like a diamond! Ik heb een suuuuperglowy highlighter van MUA, zonder twijfel mijn favoriet.

2. Wat is je favoriete dierproefvrije oogmake-up product?
Ik kom zelden de deur uit zonder een likje mascara. Gewoon, omdat ik er dan wat wakkerder uitzie en het mooi vind om langere, vollere wimpers te hebben. Sinds een tijdje ben ik helemaal fan van de Angel Lash mascara van NYC. Ik heb al veel verschillende mascara's uitgeprobeerd, maar deze is tot nu toe de enige die na één laagje al het mooiste resultaat geeft.

3. Wat is je favoriete dierproefvrije lipproduct?
Lipsticks en -potloden zijn mijn favoriete make-upproducten, dus dit zet me echt voor een verscheurende keuze. Ik heb lipsticks en potloden van Essence, die ik heel fijn vind, maar ook de lippotloden van Kiko zijn DA BOMB (zo romig!) en de liquid lipsticks van Sleek zijn ook toppers. Euh ja, geen deftig antwoord op de vraag dus.

4. Wat is je favoriete dierproefvrije gezichtsverzorgingsproduct?
De Grease Lightning van Lush, tegen pukkeltjes en onzuiverheden. Zo'n fijn spul! Ik ben ook al door mijn vijfde fles Tea Tree Water, dus da's ook een goeie.

5. Wat is je favoriete dierproefvrije body product?
Ik vind de body butters en creams van Rituals héél fijn. Ze ruiken zoooo lekker en zijn super voedend. Ik heb nog nooit een andere pot zelf moeten kopen, want heel vaak gebruik ik een body butter niet, maar als ik hem gebruik, vind ik dat altijd een heerlijk verwenmomentje voor mezelf.

6. Wat is je favoriete dierproefvrije parfum?
Ik heb geen dierproefvrije parfum in mijn bezit, helaas. Ik heb er altijd maar een vaste die ik dan volledig op gebruik. De volgende die ik koop zal een dierproefvrije variant zijn, zonder twijfel. Als u tips hebt voor een lekker zoet geurtje, laat het me weten!

7. Wat is je favoriete dierproefvrije nagellak?
Een paar maanden geleden was ik uitgenodigd op de launch van de zomercollectie van Faby Nails in Lakstore in Antwerpen. De lakjes van Faby Nails zijn dierproefvrij, veganistisch en vrij van parabenen. Right up my alley, dus. Ik kreeg hele leuke lakjes mee uit de zomercollectie Joy, en bestelde nadien ook nog een heerlijke mosterdgele en een prachtige nude. Ze blijven ook nog eens keilang zitten. Dus ja, ik heb mijn nieuwe favoriete nagellakmerk gevonden!





8. Zou jij niet dierproefvrije make-up kunnen weggeven/weggooien?
Mmh, dat vind ik een moeilijke vraag. Sinds ik meer make-up ben beginnen dragen, en dus ook kopen, koop ik enkel nog dierproefvrije varianten. Toch heb ik me in het begin 'laten vangen' door lipsticks van MAC (voor ik me meer ben gaan verdiepen in de wereld van cruelty free beauty) en die ga ik bewust niet wegdoen. Ik vind het niet erg fijn om ze weg te geven, en ik gebruik ze graag volledig op in plaats van ze weg te gooien. Maar, er komen geen MAC vervangers meer voor in de plaats, behalve als ze besluiten om dierproefvrije producten te verkopen.

9. Welk niet dierproefvrije merk zou je gaan missen en waarom?
Ik kan geen enkel product bedenken waar geen evenwaardige dierproefvrije varianten voor te vinden zijn. Alhoewel ik via Naoki wel te weten kwam dat ik niet-dierproefvrije haarkleuring gebruik, daar zou nog wel eens een goeie dierproefvrije variant voor mogen uitkomen!

En omdat u het tot hier hebt volgehouden, een kleine throwback naar het jaar des heeren 2010, toen ik me ook al (matig) interesseerde voor de beginselen van de make-upwereld.

Tot de volgende!

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer