Groen in huis

Wednesday, July 13, 2016 9 Comments

Yep mannen, ik ben verkocht. Een paar maanden geleden kocht ik een hele voorraad aan luchtplantjes, en sindsdien wil ik het hele huis vol zetten. Er is maar één klein probleempje, onze katten houden er nogal van om aan de planten te bijten. Dé oplossing heb ik nog niet gevonden, als iemand dus tips heeft, ik hoor het graag!







De luchtplantjes kocht ik via Luchtplantjes.nl en werden prima geleverd. Ze vergen niet enorm veel aandacht, en zijn ideaal om voor de sier ergens neer te zetten. Hier staan ze te pronken op mijn knutselkamer, ik wil er graag nog enkele omvormen tot echte luchtplantjes die vanuit het plafond naar beneden hangen.



Het pannenkoekenplantje - ofte de Pilea - kreeg ik van Lisa. Ze stuurde een stekje op met de post. Sindsdien doet de jongen het wel oké, al zou ik hem graag nog veel groter zien worden. Misschien had ik hem om te beginnen al niet in zo'n gigantische pot moeten planten?



Dit aardbeienplantje kon ik verstekken dankzij uitlopers aan onze brievenbus. Rond onze brievenbus groeien er heel veel, maar helaas worden de aardbeitjes steeds gestolen (door dieren, veronderstel ik). Dan maar tijd om er eentje binnen te zetten. Hopelijk groeit deze nog flink zodat we binnen een paar jaar een gigantische aardbeienplant hebben.



Dit kleine kant-en-klaar potje met basilicum kocht ik in Rekhet. Zien de kleine sprietjes er niet adorabel uit?



Minicactussen van Ikea. Hier blijven de poesjes gelukkig wél af. Rara, hoe zou dat komen...



En dit zijn de kleinste plantjes die voorlopig overleven in ons huisje. We hebben er nog veel meer, maar die zijn helaas niet allemaal even fotogeniek. Ik heb niet echt groene vingers, dus tips om planten te onderhouden, planten die gemakkelijk te onderhouden zijn én waar je goedkoop planten kan scoren zijn altijd welkom!

Hebt u veel planten in huis?

Tot de volgende!

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer