Feelgood food met HelloFresh

Thursday, June 09, 2016 , 9 Comments

Een tijdje geleden was ik aanwezig op de persdagen in Antwerpen en bracht ik een bezoekje aan Lifestyle Lab (door Miss Publicity & WE PR). Voor de gelegenheid huurden ze een fantastische ruimte in hartje Antwerpen en kon ik er mijn hart ophalen bij verschillende merken. Ik kwam toen te weten dat HelloFresh, waar ik eerder al eens een vegetarische box van mocht testen, met iets nieuws kwam. Het bedrijf biedt nu namelijk ook wijnboxen aan die passen bij de gerechten van die week.

Ja jongens, dat wilde ik graag proeven hoor, laat maar komen! Van een beetje vino is nog nooit iemand gestorven denk ik dan.

Ik bestelde een vegetarische box, waarin de ingrediënten zitten om 3 gerechten voor 2 personen te maken. Bovendien zaten er 2 kleine flesjes wijn in, aangepast aan de gerechten in onze box. Ik geef u even een overzichtje van hoe ik het getroffen heb met die box.

Nu moet u weten, ik haat naar de winkel gaan, ik haat beslissen wat we zullen eten & ik hou er wel van om af en toe iets nieuws te ontdekken in de keuken. Een ingrediënt dat ik nog nooit gegeten heb, een ander soort pasta dat ik nog nooit probeerde maar snel klaar is, een simpel maar lekker gerechtje, yes please!

Deze box kwam dan ook als geroepen. Tofu en orzo had ik nog maar één keer eerder gemaakt en kastanjechampignons had ik nog nooit gegeten. Aspergesoep was ook een eerste. Spoiler alert: die aspergesoep was om duimen en vingers bij af te likken ZO lekker.



Jamie Oliver tovert geniale gerechten op tafel, maar van dit eerste gerecht werden vriendlief en ikzelf niet meteen omver geblazen. De tofu had behoorlijk weinig smaak (normaal gezien zou ik die op voorhand marineren, maar dat stond niet in het recept dus liet ik zelf dan ook maar achterwege) en het was de eerste keer dat we kastanjechampignons aten, maar we zijn niet overtuigd. Wel lekker pittig, en daar houden we van!

Het recept voor Jamies pikante vegetarische noedelschotel met champignons & tofu vind je hier.



Deze orzo met spinazie, cherrytomaten en grana padano was hemels! Het roseetje dat erbij geserveerd wordt smaakte er inderdaad heel erg lekker bij. Het enige minpuntje, waar ik dankzij Kelly achter kwam, is dat de grana padano in het gerecht niet vegetarisch is. Die is immers bereid met dierlijk stremsel.

Ik ging eens op onderzoek of ik daarover iets kon vinden op de site, en bij de veelgestelde vragen zag ik deze verklaring van HelloFresh:
"De veggiebox bevat 3 maaltijden zonder vlees en vis. In de maaltijden zijn wel dierlijke producten verwerkt, zoals eieren, kaas en bijvoorbeeld yoghurt. De kaas in de Veggiebox kan ook dierlijk stremsel bevatten." 
Het wordt dus wel degelijk duidelijk aangegeven, al moet ik zeggen dat ik het wel jammer vind dat HelloFresh er niet duidelijk voor kiest om écht een 100% vegetarische box aan te bieden. Misschien is dat wel iets waar in de toekomst nog aan gewerkt kan worden?

Toch heb ik het gerecht met smaak op gegeten, en orzo is toch zo lekker! Zeker iets dat vaker op het menu zal staan. Het recept vind je hier.



De aspergesoep met ei, bieslook en een volkoren rozijnenbroodje was hemels. Héél vullende en smaakvolle soep, zalig in combinatie met de bieslook en het eiprutje. Dit ga ik zeker opnieuw maken! En de wijn? Die werd ook meer dan goedgekeurd!

Het recept vind je hier.



Nog een leuk nieuwtje om te vermelden: je kan vanaf nu je eigen maaltijden kiezen uit een lijst van een tiental gerechten. Tof als je met iemand in huis zit die niet zoveel lust bijvoorbeeld. Bij de bestelling van je box geef je gewoon door welke gerechten je graag wil ontvangen, en HelloFresh zorgt ervoor dat alle ingrediënten in jouw pakket geleverd worden. Handig, toch?

Ik kijk meer dan tevreden terug op mijn lekkere week. En ik moet toegeven, na mijn vorige ervaring met de proefbox van HelloFresh namen wij een tijdje een abonnement op de boxen. Ik vind het concept héél fijn, alleen moet je natuurlijk wel minstens 3x per week thuis eten om ervoor te zorgen dat je alles vers kan gebruiken. Daarom dus vooral ideaal voor mensen die al wat gesettled zijn en zin hebben om hun kookkunsten wat uit te breiden.

Merci HelloFresh, merci Miss Publicity en merci aan u, lieve lezer, als u het tot hier hebt volgehouden. Tot de volgende!

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer