Thee met een verhaal

Er moet me iets van het hart, dames en heren. In november van vorig jaar was de lieve Jessica van Thee met een Verhaal (toen nog Matsici.be) op zoek naar bloggers die hun eerlijke mening wilden geven over de verschillende abonnementen die zij aanbiedt met haar Theeclub. Ik werd meteen getriggerd en was wel héél benieuwd!


Ik kreeg gedurende 3 maanden elke maand een zorgvuldig samengesteld pakketje met 5 verschillende theesoorten. Telkens mooi vergezeld van een blaadje uitleg en af en toe een extraatje (dat nijlpaardchocolaatje bijvoorbeeld, mmmh!) Ik zou zeggen, geniet even mee van de mooie plaatjes en probeer u de geuren voor te stellen, want ochot, mijn keuken heeft hier een tijdje heerlijk geroken!


Begin december ontving ik mijn eerste theebox met thees (of is het nu theeën?) die perfect binnen de kerstsfeer pasten. Peperkoek, marsepein, glühwein en kerstpunch. Toen ik het pakje openmaakte werd ik overdonderd door heerlijk zoete geuren. Chai latte had ik nog nooit zelf gemaakt, en ook die viel enorm in de smaak. Maar die marsepein, ik zweer het u, ik zou bijna een moord doen om die volgende kerst opnieuw te pakken te krijgen.







Wat ik vooral enorm fijn vind aan het concept is dat het voor een theeleut elke maand opnieuw een verrassing is welke theetjes ze nu weer zal ontvangen. Het zijn geen alledaagse keuzes, maar dat is net zo plezant aan deze boxen. Jessica neemt u mee op ontdekkingsreis naar nieuwe culturen en nieuwe smaken. De januaribox bestond voor mij uit theesmaken die ik allemaal nog niet kende (enkel Honeybush, en oh boy, die is lekker) en waw, wat bleken ze allemaal enorm verschillend. Leuk is dan ook dat je aan de hand van het infopapiertje meteen ziet welke eigenschappen de thee bevat, waar hij vandaan komt, wat het zetadvies is en hoeveel keer je de thee kan opgieten.







Toen ik mijn laatste box ontving was de naamsverandering naar Thee met een Verhaal dan echt officieel. Ik vind dat de naam van de theespeciaalzaak nu veel beter past bij het concept. Ge kunt namelijk, naast de verschillende abonnementen (voor uzelf of om iemand kado te doen) ook een workshop boeken bij Jessica die dan volledig in thema wordt aangekleed.

Ik had een stevig griepje te pakken in februari, en ook dan is het enorm plezant om uzelf te kunnen verwennen met lekkers om de keel te verzorgen. Lekker op de bank met een boek, een dekentje en een goeie mok (of thermos, da's al gelijk) vers gezette thee. Heerlijk!







Nu het weer wat warmer wordt, duik ik graag een tijdje in de cocktails. Vanaf dat het weer ons opnieuw dwingt om op te warmen met een lekkere tas thee, grijp ik zeker terug naar deze bijzondere smaken en dit fijne concept. Merci Jessica voor je uitstekende theekeuzes en om me de kans te geven van jouw concept te proeven!

Bezoek de website van Thee met een Verhaal om meer te weten te komen over de theeclub, de webshop & de verhalen achter de theesoorten.

Wat is uw favoriete drankje in de zomer en winter?

Tot de volgende!

CONVERSATION

5 reacties:

  1. Mooie foto's! Het is inderdaad een leuk concept. Ik zou het zelf sneller cadeau doen aan iemand dan het voor mezelf te kopen, denk ik.

    ReplyDelete
  2. Ik peins dat ik een moederdagcadeau'ke gevonden heb! Zomer of winter: mijn moeder is de grootste theeleut die ik ken. :)

    ReplyDelete
  3. Dat wil ik wel eens proberen! Het klinkt en ziet er alvast heerlijk uit! Hier nog een theeleut :)

    ReplyDelete
  4. Mochten ze ooit nog eens iemand nodig hebben om smaken uit te testen, je mag ze naar mij doorsturen. Grote theefan hier ;)

    ReplyDelete
  5. Ik ben een echte koffieleut he, maar heb sinds kort ook de theetjes van Or Tea? in huis (ik heb er daar eentje gespot op je foto!). Nog altijd geen superfan van thee, maar het is al een stap vooruit haha! Mijn lievelingsthee blijft toch versgemaakte munt- of gemberthee, lekker simpel.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top