Over mijn brillenverslaving

polette eyewear

Aangenaam, mijn naam is Elisse, brillenverslaafde. Nee, echt, ik vind brillen zó tof. Ge hebt ze in allerlei maten, monturen en kleuren en ze kunnen zo ontzettend bepalend zijn voor een welbepaalde look (kijk maar naar de strenge juffenbril of de typische hipsterbril bijvoorbeeld). 't Is maar net waar ge voor bent. Als fervent brillendrager heb ik ondertussen zo'n zes verschillende monturen (met glazen op sterkte) in mijn bezit. Ik heb bijna altijd mijn bril op, en hoewel ik nog aardig zie zonder, zal u mij toch zelden zonder zien buitenkomen. Ik zie de wereld gewoon graag in HD.

En zo'n nieuwe bril, dat kan al eens een aardige duit kosten. Maar nu niet meer! Florijn van Polette contacteerde me een tijdje geleden om een bril te proberen. Helemaal top, dat doe ik graag! Ik had Polette al op verschillende andere blogs voorbij zien komen. Het is een supergrote, goedkope online opticien waar u kan kiezen uit meer dan honderden modellen. Waarom zijn de brillen van Polette nu zo goedkoop? Heel simpel, Polette is de enige tussenpartij tussen fabriek en klant. Hierdoor kan het bedrijf de prijzen zo laag houden. (U vindt al een bril onder de tien euro!)

Tijd dus om eens een kijkje te nemen op de website van Polette! Ik maakte snel een account aan en begon mijn verlanglijstje vol te gooien met monturen die ik wel eens zou willen testen. U vindt heel basic modellen, maar ook een hele hoop bijzondere modellen. Ge weet wel, zo van die monturen waar mensen dan van zeggen: "Ah ja, heel speciaal. Niks voor mij, maar gij staat er mee." En ik ben daar wel voor! Na lang twijfelen bestelde ik de Praliné, ik vond het goud met geel heel mooi en stoer staan. Wat ook handig is aan de site, omdat je de monturen niet kan passen, is dat de afmetingen bij de monturen staan. Door te vergelijken met mijn andere brillen kon ik inschatten hoe het montuur mij zou staan.

polette eyewear

Nog iets dat ik graag wilde testen: meekleurende glazen. De glazen van de bril kleuren dus mee (duh) afhankelijk van het licht en de omgeving. Helaas heeft het weer de laatste twee weken niet echt mee gewerkt en heb ik glazen nog niet echt in actie gezien, maar ik vind het alleszins een mooie meerwaarde.

Maar allez, omdat een beeld meer zegt dan duizend woorden, kan het bewijsmateriaal niet achter blijven. Ik ben als een klein kind zo blij met mijn nieuwe bril. Hij zit goed, ik zie de wereld scherp en het montuurtje is weer eens wat anders.

Wat vindt u? Gaat u Polette ook een kans geven?

polette eyewear praliné

polette eyewear praliné

polette eyewear praliné polette eyewear praliné

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Polette. Dat maakt niet dat ik in dit artikel niet volledig eerlijk ben. Integendeel, ik zou nooit ergens over schrijven waarvan ik vind dat het niet bij mijn blog en lezerspubliek past.

12 reacties

  1. Ik vrees dat ik ook een brillenverslaving heb, alleen koop ik ze in Nederland (veel goedkoper dan in België) bij Eyes&More. Al zijn ze misschien toch duurder dan Polette, ik kocht er afgelopen zomer vier (waarvan een zonnebril) voor 250 euro. Maar mijn glazen moesten wel aangepast worden, bleek bij de oogtest. Dat heb je dan online niet, he. Terwijl ik mijn vorige brillen nog maar twee jaar had. Reken jij er dan gewoon op dat je ogen nog oké zijn of ga jij eerst naar de oogarts?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ga altijd eerst naar de oogarts! Elk jaar op controle. Nadien bestel ik dan online brillen (ik heb er ook eentje van Firmoo.com, die zijn ook fijn vind ik!) Amai, vier brillen voor 250 euro, da's ook een goeie deal!!

      Delete
  2. Ik zit aan twee monturen, ik kan niet meer, wanr volgend jaar moet ik een oogoperatie ondergaan. Toch Polette eens bekijken, nog eentje, om het af te leren ;)

    ReplyDelete
  3. Ooooh ja ik houd ook van brillen! Staat gaaf deze!

    ReplyDelete
  4. Gaaf :D Polette heeft zoveel mooie brillen :) fijn dat je ze ook zonder sterkte kunt kopen!

    ReplyDelete
  5. Oh, super! Die ga ik zeker onthouden, zoveel mooie brillen! Ik moet mezelf echt inhouden om niet direct eentje te bestellen...

    ReplyDelete
  6. Elisse, uw haar is echt prachtig. Ik heb geen bril nodig, dus het artikel is niet zo voor mij ;)

    ReplyDelete
  7. Ik heb 1 bril, that's it. Ik heb zo'n vreselijk moeilijk gezicht, waardoor brillen kopen altijd een helse opdracht is. Daarom koop ik sowieso al niet via internet. Ik ga ook nooit naar de oogarts, maar laat mijn ogen de laatste jaren testen in de winkel waar ik mijn bril koop. Daardoor heb ik ook al geen attest :p Misschien toch maar eens de stap wagen?

    ReplyDelete
  8. "Ik zie de wereld gewoon graag in HD" hahaha geweldig, zo herkenbaar. Ik vind deze bril heel tof staan! En polette is echt geweldig, zo goedkoop! Ik heb er 3 brillen van ^^

    ReplyDelete
  9. Wat een toffe bril! Hij staat je echt heel goed. En wat zijn je ogen prachtig opgemaakt! Wat een plaatje Elisse :).
    En wat leuk dat je zo blij wordt van brillen! Dat wist ik helemaal niet.
    Liefs

    ReplyDelete
  10. Oooooh, heel interessant voor iemand die al jaaaaaaaaaaren moet brillen en hele zware glazen heeft, met aan beide ogen cilinders en allerlei afwijkingen. Ik zie letterlijk geen steek zonder mijn brilleke. Op hoop van zegen dus dat ik hier een montuur en glazen vind zonder dat ik weer meer dan 500€ kwijt ben. Bedankt voor de tip!

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!