Lijstjestijd: november

autumn leafs

Ben ik weer! November is ons leven al een kleine week geleden binnen geslopen. Ik ga lustig verder met lijstjes schrijven. Gemakkelijke, haalbare lijstjes, zodat ik op het einde van de maand niet met een schuldgevoel blijf zitten, maar lekker kan schrappen. Leest u mee?

Mijn oktoberlijstje.

1. naar een verkleedfeestje
2. fijne-dingen-lijstjes maken
3. solliciteren gelijk zot
4. minstens 6x joggen (4/6)
5. een pyjamabroek naaien

6. vaker achter Josefien (mijn naaimasjien) kruipen)
7. vier boeken kunnen schrappen van de Verbeelding Book Challenge (2/4)
8. geen vis eten (vlees eet ik sowieso niet)

1. Niet echt het feestje dat ik in gedachten had, maar ik ben gaan griezelen op de school waar mijn nicht lesgeeft. Een week later was de hele school omgetoverd in een grote griezelkermis en moesten de kinderen mij in groepjes komen verlossen. Kei plezant, ik heb mij geamuseerd! Check!

2. Jaaa, ik probeer het kleine wat meer te waarderen, en te leven naar het motto: 'Everyday may not be good, but there's something good in every day'. Mooi, toch?

3. Voor er een contract getekend is, hou ik op mijn blog braaf mijn mond ;-) Maar ik heb niet stilgezeten, da's een feit!

4. Brr, midden oktober was het zo koud om te joggen. Zonder loopmaatjes kan ik mezelf ook echt niet motiveren. Ben nog op zoek naar een goede, oppeppende loop-playlist. Iemand aanraders?

autumn landscape in belgium
Tijdens een geheim projectje aan de andere kant van het land. Spannend!

5. Toosje geldloosje had geen geld voor nieuwe stof, en flannel is dúúr! Staat wel zeker op de planning wanneer mijn bankrekening weer wat gespijsd is. En dan kan ik ineens nog wat herbruikbare wattenschijfjes maken! (Groot fan van, trouwens!)

6. Het wekelijkse naaiclubje ging weer van start, en ik werkte een gigantisch project af: een lappendekentje! Content, en lekker warm. (Ik lig er as we speak gesjellig onder.)

7. Ik zit in een leesdip! In oktober las ik maar twee boeken. Kirikou et la Sorcière is een boek waar ik als kind dol op was en geschreven in het Frans. Ik kocht Saga Vol. 1 online en het lijkt me een geweldige serie! Norwegian Wood en Family Matters liggen klaar op de leesstapel, maar ik worstel me eerst door All The Light We Cannot See (bijna uit, maar ik val altijd in slaap omdat ik 's avonds zoooo moe ben).

8. Ik heb twee keer vis gegeten. De eerste keer vergat ik het volledig en at ik zalm met spinazie in bladerdeeg - wel heel lekker trouwens, en ik at ook een keer gerookte zalm tijdens een brunch. Ik deed wel een verdienstelijke poging, al zeg ik het zelf, en ga dus door met het tot een minimum beperken van mijn visconsumptie.

Mijn novemberlijstje:

1. iets breien
2. een fijne-dingen-lijstje bijhouden
3. solliciteren gelijk zot
4. minstens 5x joggen(!)



5. iets naaien
6. overdag lezen met warme chocomelk onder een dekentje
7. mijn portfoliosite volledig bijwerken
Tot de volgende!

5 reacties

  1. Hallo Elisse, ik vind die 'maand-lijstjes' echt leuk gevonden... Volgens mij ben je net dat tikkeltje extra gemotiveerd gewoon omdat je het op je blog zet, niet ?

    Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb je blog genomineerd voor de 'one lovely blog award' (check http://thegoodthefabandthelovely.com/2015/11/06/the-lovely-blogger-award/), gewoon omdat ik jou en je blog zo super vind! Groetjes, Kathleen

    ReplyDelete
  2. Hoera voor korte, haalbare lijstjes!
    'Norwegian Wood' vond ik een geweldig boek. Ik ben heel benieuwd naar 'All The Light We Cannot See'...

    ReplyDelete
  3. Ik vond je deken echt heel tof!

    ReplyDelete
  4. Zit ik dit toch wel te lezen onder een dekentje met een (koude) chocomelk. Dus ik heb al een klein deeltje gedaan van uw lijstje;-) Ben stalker van Lars Kepler aan het lezen, moet eigenlijk nog veel te veel andere dingen doen maar ik kan niet stoppen met lezen

    ReplyDelete
  5. Tijd voor schaamtelijke zelfpromotie want ik schreef onlangs een blogpost over mijn loop-playlist: http://voskosmos.com/2015/11/13/angry-running-zes-liedjes-om-op-je-playlist-te-zwieren/ :)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!