Lijstjestijd: oktober

Oktober is al een klein weekje van start gegaan. Ik ga lustig verder met lijstjes schrijven. Gemakkelijke, haalbare lijstjes, zodat ik op het einde van de maand niet met een schuldgevoel moet zitten, maar lekker kan schrappen. Leest u mee?

Dit was mijn septemberlijstje.

1. minder snoepen
2. een beautypost online zwieren
3. solliciteren gelijk zot
4. minstens 8x joggen

5. neuspiercing laten zetten (poging 384572 ;) )
6. naar een festival
7. meedoen aan een loopwedstrijd
8. genieten van de nazomer/voorherfstdagen


1. Mwa, onze snoepkast (ja, wij hebben daar echt een kast voor) zat stampvol aan het begin van de maand, en er is toch behoorlijk veel uit gegaan. Wel goed, nu zouden we ze eigenlijk zo leeg moeten houden! Ik beschouw dit puntje dus niet echt als volbracht, maar wel koos ik vaker voor een appel dan voor snoep 's avonds.

2. Die kan u hier zien!

3. Vruchteloos, dat dan weer wel. We (zus is ook volop bezig) geven de moed niet op!

4. We did it! Dankzij het gepush van mijn loopbuddies ging ik in augustus negen keer hardlopen. Fijnfijn. Ik zat dan ook goed in mijn vel! (Deze maand ben ik nog niet gegaan met dank aan een griepje!)

autumn leaf
De herfst is in het land!

5. Jaaaa! Eindelijk gelukt!

6. Suske en ik waren van plan om naar Oktoberfest in München te gaan. Helaas werd er roet in het eten gestrooid en besloten we heel last minute toch niet te gaan. We maakten er een dagje Eindhoven van en hadden leuke zusjestijd! Maar helaas, geen festival meer voor mij dit jaar!

7. Yep! In de post september in foto's kon u al lezen dat ik de solidariteitsloop Race for the Cure heb meegelopen. 't Was niet voor punten, natuurlijk, maar nadien waren mijn loopbuddies en ik wel aan het blinken van het zweet (en van de trots)!

8. Zeker gelukt! Het zijn een paar druilerige weken geworden, maar de laatste week van september klaarde het weer wat op. Ik heb lekker veel buiten gewandeld en gelopen en terrasjes gedaan. (met jas en sjaal aan, maar dan nog)

En dit zijn de dingen die ik graag wil doen in oktober.

1. naar een verkleedfeestje
2. fijne-dingen-lijstjes maken
3. solliciteren gelijk zot
4. minstens 6x joggen
5. een pyjamabroek naaien



6. vaker achter Josefien (mijn naaimasjien) kruipen)
7. vier boeken kunnen schrappen van de Verbeelding Book Challenge
8. geen vis eten (vlees eet ik sowieso niet)
p.s. Het lief en ik gaan binnen een paar daagjes een nacht doorbrengen in Leuven. Super fijn, zo'n beetje tijd maken voor ons tweetjes. Maar wat valt er in godsnaam te beleven in Leuven? Hebt u tips voor ons, schroom niet om ze te delen! Nadien komt er natuurlijk een verslagje online!
Tot de volgende!

15 reacties

  1. Deze lijstjes <3! Ik moet ook echt lachen om je omschrijvingen, succes met het solliciteren gelijk zot ;-)

    ReplyDelete
  2. Wat grappig dat één van de punten op je lijstje een lijstje maken is.
    Leuventips één adres: hierzo! Binnen een paar dagen? Bedoel je dan dit weekend? Dan kan het wel eens druk worden in Leuven --> check het land van de nieuwsgierigheid en the big draw. Of wil je weten waar je de beste pizza van Leuven eet? (La Vecchia Napoli) Of wanneer de rij bij Würst het kortst is? (Nooit denk ik, maar 't gaat daar goed vooruit ...) Ook nuttig: http://issuu.com/stadleuven/docs/uitinleuvenoktober2015

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joepie, merci voor alle tips! The Big Window Walk was echt geweldig! La Vecchia Napoli zag er kei gezellig uit, maar we hadden niet zoveel zin in pizza, hihi!

      Delete
  3. Heeeel leuk! :) ben benieuwd hoe je het gaat doen, fijn lijstje lijkt me dit.
    Liefs

    ReplyDelete
  4. Amai, dat september-lijstje is goed opgeschoten! :D
    En dat nieuw lijstje lijkt mij ook heel doenbaar en plezant. Moest ge nog geen patroon hebben voor een pyjamabroek, er staat eentje in Naaien en Stikken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, dat kan ik misschien proberen! Vorige keer heb ik mijn versleten pyjamabroek uit elkaar gehaald en gebruikt als patroon, dat was nog gemakkelijker ;-)

      Delete
  5. Leuven <3 !
    Brunchen bij Nosh of Le Pain Quotidien.
    Shoppen in de Parijsstraat of de Mechelsestraat.
    Door het Groot Begijnhof (dicht bij mij!) en de Kruidtuin wandelen!
    Een terrasje (of meer) doen op de Oude Markt!
    Als ge een fiets weet vast te krijgen, zou ik sowieso naar het Arenbergkasteel gaan.
    Eigenlijk, met een fiets kan je makkelijk heel Leuven zien in één dag :D
    En er is zo iets nieuw in het weekend, een toeristisch treintje. Vertrekt volgens mij aan het Fochplein (of Rector Somerplein) Mega loos, maar lijkt me kei grappig om eens te doen :p Dan kan je ook dingen zien net buiten de ring (abdij van 't park enzo), maar da's ook wel leuk met de fiets.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nosh <3 Dankjewel voor de tips, lieve Jessi!!

      Delete
  6. Oh en eten/lunchen doe je in De Werf op het Hogeschoolplein! Suuuuuper gezellig daar en ze hebben er petitbeurretaart!

    ReplyDelete
  7. Hier ook een lijstjesmadam! Heel mijn leven staat letterlijk opgelijst in Evernote en Google drive :p

    In Leuven zijn er de laatste tijd zoveel leuke nieuwe zaakjes open gegaan! Een dagje Leuven staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Lekkere vegan fastfood bij Loving Hut Veganerie, vegan kaas en ander lekkers bij SHAVT, een vegan taartje bij Vegaverso, verpakkingsvrij winkelen bij Content, ... Veel plezier!

    ReplyDelete
  8. Heel leuk die lijstjes, ik ben zelf verzot op lijstjes. spannend en ik ben alvast nieuwsgierig, hoe het verder loopt.

    ReplyDelete
  9. Sadly you don't write in English, so I don't know anymore what's happening to you, but I still recognize the photo - I love it! :) Greetings from Latvia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes Zane, I understand. I used to write in English but I feel much more comfortable writing in my mother tongue - and it takes less time than writing in English as well. Basically, I make a list with things I want to accomplish every month. This photo from your mail just fitted with my mood perfectly :)

      Delete
    2. I believe it's better to write about close things in close language than writing about unknown topics in second or third language. :) I hope your blog becomes more and more popular :)

      Delete
  10. Oh lijstjes! Als ik terug wat ik mijn blogmood geraak ga ik er eens aan beginnen ;)
    Veel geluk met de job-hunt!

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!