Read-a-thon: de eindstand

 Goeiemorgen deze maandagmorgen! (Maandagen zijn niet mijn favoriete dagen van de week, moet ik u eerlijk bekennen.)

De leesmarathon liep gisterenavond op zijn einde. Jongens en meisjes, ik kan u alvast verklappen: lezen is een fijne hobby. Mijn stapeltje te-lezen-boeken is weer wat kleiner geworden, maar mijn leesgoesting is alleen maar aangewakkerd.



Dag 1: maandag
Ik las verder in Vissen Redden, geschreven door Annelies Verbeke. Een week eerder was ik eraan begonnen en raakte ik tot pagina 25. Dankzij een lekker langgerekt ontbijt raakte ik tot pagina 107.

Totaal aantal pagina's: 82 

Dag 2: dinsdag
Ik las Vissen Redden helemaal uit (met zijn 187 pagina's geen kloefer van formaat!) en gaf het drie sterren op Goodreads. Ik vond het boek dus wel oké, maar geen hoogvlieger.

Totaal aantal pagina's: 80

Dag 3: woensdag
Ik waagde me aan Joe Speedboot (geschreven door Tommy Wieringa), een boek dat al tijden op mijn to-read lijstje stond, en op niet geheel legale wijze plots in mijn e-readerbibliotheek te vinden was. Plots zat ik al in de helft van het boek. Leest vlot!

Totaal aantal pagina's: 129

Dag 4: donderdag
Een beetje een miezerdagje, maar dat mag de pret niet drukken. Ik las maar zo'n 30 pagina's in Joe Speedboot. 's Avonds in bed krabbelde ik er nog 45 pagina's bij in Was Alles Maar Konijnen door Renske de Greef.

Totaal aantal pagina's: 75

Dag 5: vrijdag
63 pagina's in Joe Speedboot, 24 in het gekke konijnenboek. Ja lap, zo gaan we die 700 pagina's niet halen.

Totaal aantal pagina's: 87
Dag 6: zaterdag
Ik las de resterende 73 pagina's van Joe Speedboot, quoteerde het boek met vier sterren op Goodreads en vond het eigenlijk jammer dat het boek uit was. In het beddenbakkie las ik weer wat verder in Was Alles Maar Konijnen. Blij dat ik Joe Speedboot eindelijk op het gelezen-lijstje kan zetten. Met volle teugen genoten van het mooie verhaal. Binnenkort verschijnt er op Goodreads een review. En moest u het boek nog niet gelezen hebben, ik raad het u zeker aan!

Totaal aantal pagina's: 104

Dag 7: zondag
De dag van De Blogmeet! (Later meer.) Ik wist dat er niet al te veel gelezen zou worden vandaag, wegens veel te veel andere leuke dingen op de planning. Maar de schrijfstijl van Renske de Greef had me helemaal in de ban. In de tram heen en terug naar de Koekenstad werd ik volledig opgeslorpt door het verhaal, en 's avonds las ik het verhaal in één ruk uit. Mooi, beetje absurd, gek.
Totaal aantal pagina's: 162






Dat brengt de eindstand op 719 pagina's. Mijn vooropgestelde doel was om 4 boeken uit te lezen en minstens 700 pagina's te lezen. Dat is me helaas niet allebei gelukt, maar ik moet zeggen dat ik me afgelopen week ook iets teveel heb geamuseerd met seizoen vier van The Walking Dead. Daardoor lag ik niet altijd op een degelijk uur in mijn beddenbak, waardoor mijn ogen al dicht vielen voor ik één pagina had omgedraaid. Oh well. Veel gelezen heb ik zeker, dat staat buiten kijf. Mij geamuseerd deze week: idem ditto. Boek 40 van 2015 is uit! Zou ik de 52 nog halen?

See you later alligator!

9 reacties

  1. Wow, volgens mij lees jij meer in één week dan ik in een heel jaar :') Joe Speedboot vond ik trouwens ook een heel tof boek!

    ReplyDelete
  2. Wauw, veel gelezen! Ik noteer hier weer enkele boeken op mijn leeslijst!
    Mooie bladwijzer op de laatste foto!

    ReplyDelete
  3. Wow veel gelezen! Ik lees slechts 30 blz per dag... maar ik lees ook nog achterstallige tijdschriften

    ReplyDelete
  4. Goed gedaan. :D
    Ik heb mijn aantal pagina's niet gehaald (100 te weinig), maar 'k vond mijn read-a-thon al bij al toch geslaagd. Joe Speedboot staat hier ook al eeuwen op de te-lezen lijst, maar het komt er niet van..

    ReplyDelete
  5. Wat een leuk verslagje! Vooral omdat je laat zien wat je per dag hebt gelezen en hoe je 't vond en hoe veel pagina's het waren :). En wat goed dat je er zo actief mee bezig bent geweest!
    Echt leuk dat je Joe Speedboot zo tof vond :) jeej! Was Alles Maar Konijnen moet ik ook nog steeds lezen...
    Liefs en (ook al is het niet je favoriete dag) (ik had dit vanochtend al geschreven en nu ik 's middags thuis kom zie ik dat ik 'm nog niet had verstuurd! ohoh)

    ReplyDelete
  6. Joe Speedboot vond ik ook zo goed! Ik heb deze keer niet meegedaan wegens andere prioriteiten (naai-opdrachten waarvan ik dringend eens werk moest maken), maar als ik dit lees, krijg ik wel zin om een volgende keer toch misschien nog eens mee te doen :)

    ReplyDelete
  7. Das nog onwijs veel joh! Joe Speedboot vind ik trouwens ook echt prachtig, was hem helemaal vergeten maar moet er ineens weer aan denken, thanks :)

    ReplyDelete
  8. Je hebt toch veel gelezen vind ik, ik heb mijn eind uitslag ook gepost. Bedankt om het te organiseren ;)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!