Over blogmeets en hoe plezant die zijn

Tuesday, September 22, 2015 11 Comments


foto door Merel (crvy.nl)

Vorige week zondag was 't weer van dattum, een heuse blogmeet in de koekenstad. Met superveel goesting in een fijne namiddag sprak ik af met iedereen in het Centraal Station. Ik kwam, zoals gewoonlijk, fashionably late - sorry dames! - en we vertrokken meteen voor onze lunchdate naar Local Store. Super gezellig, en mooie studentproof prijsjes. Merel schreef al eerder een blogpost over de hotspot. Ik zat aan het hoofd van de tafel, maar moest gelukkig niet speechen, en leerde Ines, Romina en Kathleen wat beter kennen. Plezante madammen! Eerste stop, geslaagd!





Daarna trokken we met z'n allen naar de Markt van Morgen. Een gezellig marktje vol kunstenaars en handmade design. Mooi, maar niet goed voor de portemonnee. Ik keek er m'n ogen uit met Elodie, fijn om nog eens bij te praten met haar!

Veel kletsen en rondwandelen doet de buiken knorren en de lippen smakken: tijd voor een koffietje! Na de obligatoire groepsfoto's (en Nikki die helaas al door moest! Ik vond het zo gek om haar na al die tijd via haar blog en instagram te volgen in het echt te zien, hihi) ploften we binnen aan een lange tafel met een lekkere latte. Silke blijkt journalistiek te studeren waar ik net ben afgestudeerd. Toevallig! En ook Zoë en Sarah studeren journalistiek in Antwerpen. Toch sociale wondertjes hé, die journalisten in spé ;-)

Lena's blog kende ik nog niet voordat er sprake was van de meeting, maar ik was meteen fan. Wat een vrolijke dame! En ze is geselecteerd voor de Flair Online Talent Award! Mijn steun heb je, Lena!

Tijdens het tetteren bleef Fobe maar plaatjes schieten. (Want ja, ook dat hoort erbij op zo'n blogmeet!) Deze van mij kwam eruit. Ik vind hem heel mooi. Merci Fobe!





Ik ontmoette al eerder dames (en heren!) die ik online, via hun blog, een forum of een ander social media kanaal, leerde kennen. Elke keer weer is dat zo geweldig plezant. Honderduit babbelen met mensen die je voor de eerste keer "in het echt" ziet, maar waar je meteen een klik mee hebt. Er worden uiteraard tips uitgewisseld met elkaar over het bloggen zelf, maar je tettert eigenlijk over van alles en nog wat.

Ja, bloggen is fijn. Ik ben fan!


foto door Ines (insins.me)

ps. Meer foto's van de blogmeet in Antwerpen vind je via #bloggerskoffie op Instagram. Heb je zin gekregen om ook mee te kletsen over bloggen en alles wat daarbij hoort? Het Bloggerscafé op Facebook staat open voor jou!

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer