24 before 25: de tussenstand

Ik ben vierentwintig en een half. Hoog tijd dus om eens naar mijn 24 before 25 lijstje te kijken.





1. get my bachelor's degree
Yeppa, ik ben in het bezit van een bachelordiploma Journalistiek!

2. find a job
Volop op zoek!

3. move into the other house
Check!

4. organize a housewarming
Check! En 't was plezant!

5. organize a party for my 25th birthday!
Ik heb nog efkes tijd.

6. go out for dinner once a month: 7/12
(Bazar - Rotterdam, Greens (& Happy Veggie) - Manilla, Behrouz - Manilla, Brujita - Coron,  El Rincon - Schoten, Cargo - Antwerpen (& Mama's Garden & Sushi Palace, Ikea - Deurne)

7. read 30 books: 27/30
(P.S. I love you - Cecelia Ahern, De Engelenmaker - Stefan Brijs, Nu Nog - Hugo Claus, One Day - David Nicholls, Fangirl - Rainbow Rowell, Grote Smerige Vlinder - Andy Fierens, What a Carve Up! - Jonathan Coe, De Gedichten - Herman de Coninck, Ons Verlangen - Paul Bogaert, Man and Boy - Tony Parsons, Through the Looking-Glass, and What Alice Found There (Alice's Adventures in Wonderland, #2) - Lewis Carroll, Je buik van Pimpelmees - Hugo Claus, Siddhartha - Hermann Hesse, Ready Player One - Ernest Cline, Lonely Planet Philippines
A Long Way Down - Nick Hornby, Slaapkoppen - C. Randall, Gone Girl - Gillian Flynn, The Complete Maus - Art Spiegelman, The Rosie Project - Simsion Graeme, Animal Farm - George Orwell, To Kill a Mockingbird - Harper Lee, Toen David zijn Stem Verloor - Judith Vanistendael, If I Stay - Gayle Forman, Amoras 5: Wiske - Marc Legendre, The Trial - Franz Kafka, Drie Schimmen - Cyril Pedrosa)

Goed begonnen is half gewonnen, zeggen ze toch?

8. watch 30 films I haven't seen before: 22/30
(My Week With Marilyn, Little Children, Lost In Translation, Wild, The Theory of Everything, The Wolf of Wall Street, Divergent, Good Morning Vietnam, Boyhood, Frank, Into The Wild, World's Greatest Dad, The Grand Budapest Hotel, The Darjeeling Limited, 12 Years a Slave, Melancholia, American Psycho, A Clockwork Orange, Inside Out, My Queen Karo, One Day, What's Eating Gilbert Grape)

9. make/sew/craft 25 things: 8/25
(armband, ring, ring, ring, boekenlegger, boekenlegger, tekening, e-readerhoesje, tekening)

Hiervoor moet ik terug wakker schieten, vrees ik.

10. finish project life 2015
Dit gaat gene vette worden. Ik heb mijn Project Life map al een aantal maanden niet meer aangeraakt... Oeps!

11. get a tattoo
Plannen worden gesmeed! Geld wordt gespaard!

12. run 250 km: 36,1/250
Een echte fitgirl zal ik nooit worden vrees ik.



13. participate in a competition
In september ga ik deelnemen aan een loopwedstrijd - meer voor het plezier, maar 't is wel een wedstrijd!

14. visit 5 cities I've never visited before: 2/5
(Rotterdam, Manilla (+ Tacloban - Borongan - Benowangan - Tagaytay - Pagsanjan - Itogon - Baguio - Coron) )

Ik hoop nog een beetje te gaan reizen in het tweede deel van mijn vierentwintigste levensjaar.

15. visit Marlou in Oslo
Dit zal niet meer lukken, want Marlou is alweer thuis. Toch wil ik heel graag Marlou nog een keertje zien, én Oslo eens bezoeken.

16. go to a festival abroad
Ik hoopte dit plan te kunnen waarmaken in de Filipijnen, maar blijkbaar zijn muziek- en kunstfestivals er enkel voor de rich and famous. Misschien wat later op het jaar?

17. do something impulsive

18. discover 12 new recipes: 6/12
(groentenschotel met tofu - niet geslaagd, filipijnse pita met kikkererwten - lekker!, stoofpotje met zoete aardappel en kikkererwten - lekker!, gazpacho - mwoa, risotto met zoete aardappel, courgette & gerookte zalm - lekker!, veggieburger met kikkererwten en maïs - lekker!)

Ja mmh, ik ben weer veel lekkers aan het koken! Nog een beetje uit de comfortzone stappen en dat komt goed!

19. become a real vegetarian (I'm a pescotarian at the moment)

20. throw out/sell/donate 250 items: 104/250

21. get a new layout for the blog

22. buy myself some lingerie from La Fille d'O
Nog altijd bovenaan op de wishlist. Sparen sparen sparen!

23. do something crazy with my hair
No worries, dat komt er binnenkort ook wel een keertje van.

24. experiment with film/photography

Ik heb nog maar 4 puntjes kunnen afstrepen. Gene vette, als u 't mij vraagt. En toch stoort mij het niet echt. (Wel een beetje toen ik deze post aan het schrijven was.)

Eh, dus ja. Zoals u ziet loopt het echte leven soms wat in de weg van lijstjes. Er zijn dingen waar ik nu al niet meer zoveel waarde aan hecht als zes maanden geleden, en waarvan ik redelijk zeker ben dat ik ze niet zal kunnen afvinken in februari 2016. Maar dat vind ik precies allemaal niet zo erg. Ik ben aan het genieten van dit jaar en ik zie wel wat er komen gaat.

Heeft u een ... before ...-lijstje gemaakt? En hoe brengt u het ervan af? Ik ben heel benieuwd of bij andere mensen de prioriteiten ook zo kunnen verschuiven op een aantal maanden tijd. Ik ben vast niet de enige bij wie dat gebeurt, toch?

9 reacties

  1. Ik maak ook elk jaar zo'n lijst en ik heb zelfs een pagina op mijn blog waar ik de tussenstand bij houdt! :)
    (ik zit trouwens ook aan 24 before 25 ;-) )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fijn, ik ga eens een kijkje nemen! Succes! :)

      Delete
  2. leuk lijstje, sommige dingen wil ik ook nog doen (voor m'n 25e?)!

    ReplyDelete
  3. Goed bezig toch? Zeg vraagje, hoe vaak eet jij vis? Eet jij dan mosselen, scampi enzo ook? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goh, ik denk ongeveer één keer per week. Vis en zeevruchten, yep. Vooral zalm en scampi vind ik toch moeilijk om te laten.

      Delete
  4. Hihi, going for dinner in den IKEA ;) Je bent toch al goed op weg met je lijstje, Elisse? Al kei veel boeken gelezen zeg! En over dat impulsieve: binnenkort eens afspreken anders? Of anders moet je uw haar laten knippen door mij, want ik begin binnenkort aan een kappersopleiding! Da's impulsief én uw haar zal er waarschijnlijk wel gek uit zien ;) TWEE VLIEGEN IN EEN KLAP!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWEL, JA! Ik wil gerust uw eerste echte haarmodel zijn! Lijkt mij heel tof, en ben wel toe aan een gezond koppie haar (al twee jaar niet meer naar de kapper geweest, enkel zelf geknipt).

      Delete
  5. Toch goed bezig hoor, vind ik! Zeker het boeken- en filmpuntje gaan precies wel heel vlot :-) Bij mij was het boekenpuntje vorig jaar ook absoluut geen probleem, maar het filmpuntje dit jaar zal misschien kantje boordje worden (al ben ik met mijn 28 before 29 lijst nog maar 2 maand ver) en ik heb amper 6 films als doelstelling :-)

    Veel succes met de jobzoektocht!

    ReplyDelete
  6. Je lijstje is echt zo inspirerend! Ik heb ooit zo'n lijstje gemaakt maar er niks mee gedaan ;). Het lijkt me wel echt leuk. Ik denk dat ik gelijk te veel van mezelf verwachtte, terwijl ik ook gewoon simpele dingen soms niet eens voor elkaar krijg. Ik moet de lat niet zo hoog leggen I guess ;).
    Er zitten echt hele leuke tussen! In oktober ben ik jarig, ik wil er serieus over na denken om zo'n lijstje ook te maken en meer uit het leven te halen daardoor haha :).
    Ik vind dat je al goed op weg bent hoor! Ik ben zo benieuwd naar een aantal punten, vooral je tattoo en ook het lingeriesetje (al zal je dat misschien niet gaan showen haha, maar het lijkt me iets waar je al een tijdje naar uit kijkt en dan moet het zo leuk zijn om 'm eindelijk te gaan kopen ;)) en natuurlijk het experimenteren met film fotografie! Leuk!
    Liefs

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!