Emmerlijstje: mei is (al lang) voorbij

Friday, July 10, 2015 7 Comments


Back to blogging, guys! Ik heb even kunnen genieten van de vakantie en van de hittegolf die ons een week geleden teisterde, maar nu ben ik er weer helemaal klaar voor! Inspiratie met bakken, dus laten we er snel invliegen!

1. buy flowers and plants for the new place
2. work out!
3. work on my thesis
4. declutter
5. go on a picnic

6. visit a flea market
7. enjoy my last week in the Philippines!
8. get my nose pierced
9. make our new home more homey
10. go out for dinner with the bf


1. Ik ben nu een trotse plantenmama (welkom in de familie Phil!). We hebben ook een orchidee en een paar cactussen. In onze tuin (ja, we hebben een tuin!) staat kattengras, een vetplant en een paar nog niet gedefinieerde planten. Ik kan niet wachten om de familie nog wat verder uit te breiden!

3. Yeppa! Als je wil, kan je onze bachelorproef hier herbeluisteren. Ik maakte samen met twee collega's een live radio-uitzending van één uur over geluid en hoe het ons lichaam beïnvloedt. Interessant, vond ook de externe jury. En nu heb ik dus mijn diploma journalistiek. Hieperdepiep! Nu kan de jobhunt beginnen...



4. Zie puntje 6 ;-)

6. Ik heb zelfs op de rommelmarkt gestaan met een kraampje. Helaas was het weer verschrikkelijk en kraamden we in de vroege namiddag alweer op (al onze buren waren al vertrokken en er waren bijna geen bezoekers meer). Schamele winst van de dag: €4. Volgende keer beter!

7. Da's zeker gebeurd! Ik denk dat er nog wel wat posts volgen in de toekomst, boordevol foto's en verhaaltjes. Mijn laatste week in de Pilipinas is voorbij gevlógen. Hopelijk zijn jullie de Filipijnenposts nog niet beu! 


9. Toen ik net terugkwam van de Filipijnen, was ons nieuw huisje echt nog een mancave. Ondertussen is er al wat meer gedecoreerd hier en daar, maar we zijn er nog lang niet. Binnenkort hebben we een housewarming, en tegen dan willen we wel het meeste opgehangen/gedecoreerd hebben! Er is nog werk aan de winkel, maar dat komt snor!


10. Telt eten in het restaurant van Ikea ook? Ze verkopen er sinds kort ook vegetarische balletjes (met een superlekkere yoghurtsaus) en die zijn heerlijk!!

Zoals je ziet heb ik niet alles gedaan (ik ben toch een iets te grote pussy als het op neusringen aankomt, denk ik. Geen zin om eerst 6 weken rond te lopen met een steentje, want dat vind ik niet zo mooi) maar ik ben wel blij met hoe mijn mei (en juni!) is verlopen. En nu is 't tijd voor een zomerlijstje, me dunkt!


Tot snel!

ps. Dankjewel aan iedereen voor de bemoedigende woorden om Pixel. Hij is helaas nog altijd niet opgedoken. We blijven zoeken! Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer