Rotterdam voor beginners

Het laatste weekend van februari bracht ik door in het mooie Rotterdam. Jullie hebben me zoveel tips gegeven dat ik door de bomen het bos niet meer kon zien, maar ik heb heel wat fijne dingetjes kunnen doen op ons mini citytripje! Vandaag dus speciaal een minigidsje voor de nieuwelingen in Rotterdam. Een lijstje met jullie en mijn favoriete plekjes in de stad!



Slapen deden wij in de Kong Meis kamer van King Kong Hostel. Een echte aanrader! Lekker zacht bed, fantastische regendouche en Netflix op de kamer (het lief en ik keken heel veel Suits ♥). 's Ochtends kregen we een lekker ontbijtje to go met een croissant, appel, yoghurt en versgeperst sinaasappelsap. Yum! En kijk er eens goed om je heen, want het hostel staat vol grappige/mooie/inventieve kunst!

King Kong Hostel
Witte de Withstraat 74
3012 BS Rotterdam


ons kingsize bed werd goedgekeurd door den bf!


Eten bij Bazar was een schot in de roos! Op zaterdagavond is het er klaarblijkelijk heel druk, maar wij wisten een plaatsje te vinden en ik genoot van een heerlijk vegetarisch gerecht met champignons, aubergine en een aantal ontcijferbare oosterse invloeden.

Bazar
Witte de Withstraat 16



Nadien wilden we graag nog bij Blender een cocktailtje gaan drinken, maar dat is er niet meer van gekomen (wegens die Suits-marathon!)

Zondag lunchten we bij Bagels & Beans waar ik eindelijk Sanne voor het eerst ontmoette! Joepiejee, we kletsten gezellig over bloggen, onze leventjes en verorberden ondertussen onze vegetarische/veganistische (en voor de bf eentje met veel vlees) bagels op een enorm charmante manier. Moeten we snel nog eens doen, wat fijn fijn fijn dat je zoveel leuke mensen leert kennen dankzij het blogwereldje. ♥
Bagels & Beans
Hoogstraat 129B



met Sanne voor de Markthal!

Oh, en eet een groot stuk taart bij King Kong Hostel! Ik ging voor de carrot cake (omaingod) en het lief voor de chocoladecake. HEMELS!

Volgens jullie ook de moeite om te smikkelen en smakkelen: Burgertrut (Eva beweert dat de O'Love burger een aanrader is!), Little V en Lof der Zoetheid.


chocoladetaart bij King Kong Hostel - wij kregen dit stuk niet helemaal op, héél machtig!

Koffieleuten heb ik niet gedaan, maar kan op héééél veel fijne plekken. Bij Hopper, Koekela of Mokkamore, bijvoorbeeld.

Hopper
Schiedamse Vest 146

Bezoek zeker eens de Witte de Withstraat, als dat nog niet duidelijk was. Hier vind je veel hipsters, maar ook leuke artsy fartsy winkeltjes (TENT) en héél veel burgertentjes en gezellige plekjes om iets te drinken of uit te gaan (De Witte Aap, Wunderbar).


artsy fartsy vinger half over de lens!

Wandel over de Erasmusbrug om een fantastisch uitzicht te hebben over de stad. Als je in de buurt van de Markthal bent (zowel overdag als 's avonds een aanrader, zo mooi!) kan je ook eens langs de Kubuswoningen van Piet Blom wandelen.


Snuister eens rond bij Flying Tiger (want dat blijft toch zo'n leuk winkeltje) en Monki (mooi mooi mooi! Kijk maar bij Marijke, haar kleerkast hangt er vol van!). Ben je meer voor de grote ketens, dan moet je in de Koopgoot zijn (er staat ook een soort photobooth, hoe tof!). Elle Aime paste helaas niet meer in onze planning, maar schijnt erg fijn te zijn!

Elle Aime
Zwaanshals 299

Cultuur? Zelf deed ik er niet aan, maar het is zeker niet de laatste keer dat ik Rotterdam een bezoekje bracht! Aanraders volgens jullie zijn museum Boijmans Van Beuningen, het Fotografiemuseum en museum de Kunsthal.



Aan de groentjes wordt ook gedacht, Sanne is fan van de Groene Passage. In dat winkelcentrum verkopen ze allerlei natuurlijke en biologische producten. Boodschappen kan je doen bij Gimsel, lunchen bij Spirit en je vindt er nog veel meer ecovriendelijke spullen.

Nog tips nodig? Check de reacties op deze blogpost even, je vindt er van alles wat!

* Deze blogpost heb ik gemaakt met lieve hulp van jullie, behulpzame lezers en King Kong Hostel. Uiteraard ben ik in dit artikel volledig eerlijk en zou ik nooit over iets schrijven waarvan ik vind dat het niet bij mijn blog en lezerspubliek past.

Geniet van Rotterdam, en tot snel!

CONVERSATION

8 reacties:

  1. Die komt op mij Pinterest voor als we nog eens naar daar gaan. Dank voor het overzicht!

    ReplyDelete
  2. Super leuk! Ik ben anderhalf jaar terug met mijn moeder naar Rotterdam geweest voor haar verjaardag. Daarvoor leek Rotterdam me nooit zo leuk, maar na dat weekend was ik om. Wat een leuke stad! X

    ReplyDelete
  3. Leuk om te lezen dat je het leuk gehad heb in Rotterdam. Ik woon er al bijna 15 jaar en wil eigenlijk verhuizen naar ergens buiten de stad maar als ik jouw enthousiaste verhaal lees hou ik toch ook wel weer ineens heel erg van Rotterdam! Het is ook echt een leuke stad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, Rotterdam heeft volgens mij zoveel onontdekte pareltjes te bieden. En best een grote stad, maar toch wel het gezellige gevoel van een kleinere stad, in bepaalde wijken. Dus ja, appreciëren hoor, die fijne stad! ;-)

      Delete
  4. Oh Elisse dit is zo'n zo'n zo'n zoooooo'n super leuk bericht! Echt fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad hier :D.
    Het was zo leuk om jou eindelijk eens te ontmoeten! Wat heb je toch een lief tekstje geschreven :). Ik ben het helemaal met je eens, wat ontmoet je toch leuke mensen op deze manier & dat moeten we zeker nog eens doen! En de foto's zijn zo mooi hihi, zo leuk om ons op je blog te zien staan!
    Ik ga uiteraard je bericht delen ;). Heel veel liefs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi ja, leuk fotootje van ons hé! :D

      Delete
  5. Rotterdam is ook echt zo'n heerlijke stad! Het doet me altijd een beetje aan Berlijn denken maar dan ook weer net niet ofzo.. Kan het niet zo goed uitleggen ;)

    ReplyDelete
  6. Die gaan we even opslaan, dank voor zoveel tips! Rotterdam is helemaal hot volgens mij, ik hoor er best veel mensen over.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top