Saars Plogje from the past

Tuesday, March 17, 2015 , 6 Comments

Dag lieve mensen! Vandaag neemt Saar - mijn pennenvriendin ;-) - mijn 'photo an hour' even over. Én hoe!?

Saar// Ik vind de blogcultuur best grappig. 't Is een beetje gemanipuleerd en een beetje te mooi allemaal. Daarom stel ik de trends on blogging graag eens aan de kaak. Dus heb ik vandaag (of gisteren dan eigenlijk) een 'photo an hour' gemaakt. Echt correct is ie niet (de foto's werden op ongeveer 10 dagen verzameld) en prachtig zijn de foto's ook niet. Maar kijk eens hoe hip ik ben! Ik gooi er trouwens ook nog eens 12 inspirerende teksten bij. Want dat moet zo.

10am

Om 10u krijg je mij nog niet uit bed. Of 't moest voor friet zijn. Of Henry Rollins die voor de deur staat. Of de postbode met een pakje (maar dan kruip ik toch lekker met dat pakje terug in bed. Met Henry trouwens ook)
“Met m'n blote voeten op het koude zeil. Met z'n blote, blote voeten op het koude zeil.”
Doe Maar


11am
Normaal geeft de huisband (hij heet Tom) de poezen 's ochtends te eten, maar die is op toer met z'n megahippe band, dus 't is nu aan mij. De poezen zijn het duidelijk niet gewend dat het zo lang duurt. Oeps. Let vooral op de stijl van het interieur. Ik noem het Crustic Chic.
“I feed the pigeons. I sometimes feed the sparrows too. It gives me an enormous sense of well-being.”
Blur



12am
Cruesli met stukjes peer, een of ander wonderbesje, fruitsiroop en sojamelk. Kun je de Snickers in de achtergrond zien? Nee, he.
“Please don't hate me for being trendy. They're not gonna laugh at me again!”
Reel Big Fish



1pm
Ik maak een gezellig hoekje voor Pixie. Ik heb daar tijd voor, want zoals elke zichzelf respecterende blogger werk ik van thuis uit. Pixie is de bange poes des huizes. Kijk hoe cute ze is. En check onze überhipster cementtegels.
“Every dog will have its day. That's what people used to say. Nowadays that's not the case, cuz there's a fat cat runs the place.”
Squirrel Nut Zippers


2pm
Jawel, u ziet het goed. Ik naai! (om volledig te zijn: ik naai trouwjurken, men zegge het voort. Ze zijn super mooi. You want one too!)
Maar ik doe dat natuurlijk op z'n hipst, terwijl ik luister naar This American Life. Ira Glass is so gay. Hihi. I love him.
“Sewing, sewing all day long.”
Vrije interpretatie van het Violet Beauregard nummer uit Charlie and the Chocolate Factory


3pm
We zijn zodanig populair en busy, busy, busy (had ik al vermeld dat mijn lief in een megahippe band zit?) dat we steeds vergeten de vuilniszakken buiten te zetten. Aangezien mijn lief op toer is (had ik dat al gezegd?), maak ik er eens werk van. Dit is het resultaat.
“It's never really what you own, but what you throw away. And how much did you pay?”
Bad Religion


4pm
Nothing tastes as good as skinny looks. I beg to differ, maar ik kan toch moeilijk met lovehandles op mijn outfit of the day foto's? Dus neem ik de tijd om te sporten. Om eerlijk te zijn zit ik meer in de sauna en de jacuzzi dan dat ik baantjes trek, maar shhht!
“I’ve been going all the way in my tank top,
I don’t mind, 'cause I'll be looking fine”
De Staat


5pm
Dit is Massaman Seitan. Dat kennen jullie waarschijnlijk niet. Dat is Thais. En wij eten veganistisch. En organisch. Ik maak mijn currypasta zelf.
“they like the taste 'cause they need an excuse
There're better ways to feed yourself”
Cheap drugs


6pm
Ik kijk naar Boyhood. Want die is trending. En Patricia Arquette is de max. Naar het schijnt heb ik dezelfde tanden als haar. Ik weet niet of dat een compliment is of niet. Ik hou mijn zakdoekje klaar...
“So let me go, I don't want to be your hero.”
Family of the year


7pm
Jah... de film duurt langer dan een uur. Ik ben trouwens lichtjes in de war. Een uur geleden was die Mason een ukje en nu is hij een lekker ding. Is dit wel ethisch verantwoord?
“I'm just a soul whose intentions are good. Oh Lord, please don't let me be misunderstood.”
Millions of people


8pm
Iedere photo an hour enthousiast weet dat er op het einde van de avond een bad volgt. Ik kan dus niet achterblijven. De tegeltjes in onze badkamer zijn dezelfde als die van Mattitje in 'Aanrijding in Moscou'. En wij wonen in Moscou. Volgens mij is dat hier gefilmd. Kan niet anders!
“I'll draw your bath and I'll load your gun, but I hope so bad that you'll bathe and hunt.”
Catch 22


9pm
Ik heb ook een sociaal leven, hoor. Vandaag ben ik uitgenodigd op een Upperdare avond. Je weet wel. Wink, wink, Ik kom fashionably late. Dat bad was een beetje te zalig. Maar nu zijn alle ogen tenminste op mij gericht. Wat een fijn einde van een fantastische dag. O ja, mijn lief zit in een hippe band.
“Another season, another reason, for makin' whoopee.”
Ella Fitzgerald


10pm
Dat duurt hier ook langer dan een uur, hoor. Eer al die verschillende zoemetjes getest zijn. Vannacht ga ik terug naar huis. Alleen slapen, want mijn lief is op toer met zijn band. Check onze coole auto. 't Is een Audi. Helemaal in aluminium. Dan verbruikt hij minder. En hij is al 13 jaar oud. Deze car was eco voor het hip was.
“Die Fahrbahn ist ein graues Band.
Weisse Streifen, grüner Rand.”
Kraftwerk




Hebben jullie ook zo gegniffeld? Ik wél, hah!
Tot snel!


Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer