Whaa, ik ga naar de Filipijnen!

Allez, ik mag het eindelijk verkondigen: ik ga mijn externe stage voor de opleiding Journalistiek in de Filipijnen doen! Achter de schermen ben ik er al van vorig jaar april mee bezig, en het werd steeds echter en échter. Ondertussen zijn de vliegtickets geboekt, heb ik mijn visum aangevraagd en volgende week krijg ik mijn vaccinaties. Spannend!

English// version below
Begin maart is het zo ver, dan stap ik in het vliegtuig en zal ik twee maanden in het hectische Manila verblijven. Veel over de inhoudelijke invulling van mijn stage kan ik jullie niet vertellen (omdat ik dat zelf nog niet weet), maar ik zal er meelopen met de redactie van een alternatieve krant. Ik heb er al suuuuperveel zin in, al zal ik mijn liefje, familie en poekies wel missen. Het zal een onvergetelijke ervaring worden, en ik ga er met volle teugen van genieten!

Voor zover het mogelijk is probeer ik jullie natuurlijk up-to-date te houden! After all, deze blog is mijn uitlaatklep en door de jaren heen ook een soort dagboekje geworden. Ik deel graag lief en leed (maar vooral lief) dus als jullie het fijn vinden om te lezen, probeer ik mijn perikelen en ervaringen als niet-filipino in de Filippijnen hier neer te schrijven.

En hoe het verder zal verlopen met bij gebrek aan beter? Awel, op vrijdag zal er telkens een voorgefabriceerde blogpost verschijnen, en verder zullen we wel zien!

Tips voor een lange vliegreis (17+ uur!)/tips voor alleen-zijn op reis voor langere tijd/tips voor de Filippijnen in het algemeen zijn méér dan welkom! Laat ze achter in de reacties of mail ze even door. Eeuwige dank!


English// I'm kind of freaking out that I finally get to tell you guys, but I'm going to do my internship for Journalism in the Philippines! I will be leaving in the beginning of March and will be staying in Manila for two months. It's definitely going to be an experience I will never forget. I can hardly wait!

If you have any tips for a long airplane trip/tips for traveling alone/tips for the Philippines in general please share them with me! You can leave them in the comments down below or send me an e-mail. Thaaaaanks! 

p.s. Op 12 februari word ik 24 (ieeeeeh) en verjaardagskaartjes krijgen vind ik heel fijn! Als jij me graag eentje wil sturen, mag je een mailtje sturen naar bijgebrekaanbeter at hotmail dot com en dan laat ik mijn vriend (verrassingen zijn zoveel leuker!) antwoorden met ons adres. Net als vorig jaar zal ik ook nu weer een zelfgemaakt cadeautje terugsturen naar één onder jullie! Bedankt alvast! :)
English// I'm turning 24 on February 12 and just like last year I loooooove receiving birthday mail! If you want to send me a card, please send a mail to bijgebrekaanbeter at hotmail dot com and my boyfriend will send you a reply with our address. I'll reply to one of you with a little handmade present. Thank you in advance! :)

CONVERSATION

30 reacties:

  1. Filipijnen!.. Whauwwww, Luc was er een paar jaar geleden voor zijn werk. Hij vond het daar fijn. Iedereen werkt er, voor een hongerloon, maar toch. Ik ben benieuwd naar jouw verhalenvanuit Manilla.

    ReplyDelete
  2. Oh Elisse, wat ontzettend gaaf!!!
    Dat bedoelde je dus met nog even sporten voor je weggaat... Hihi
    Wat tof! Ja, lijkt me heeeel leuk om via je blog op de hoogte gehouden te worden van al je avonturen. Wat spannend en wat knap dat je dit gaat doen!
    Het filmpje wat je hebt geplaatst bekijk ik straks even op m'n laptop :).
    Echt leuk!
    Liefs!
    (Oh ennnn ik lig nog in bed, maar als ik ook maar iets aanspan, voel ik spierpijn... Ik weet echt niet hoe ik dag twee van de 30 day shred ga doen, haha!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha dat filmpje is LEUK!

      Delete
    2. HAHAHAHA dat van die dag 2 van de shred klinkt ZO HERKENBAAR!!!!! Thank you Sanne!

      Delete
  3. Aaah! Super! Buitenlandse stages en ervaringen zijn altijd de max. Geniet er van!

    ReplyDelete
  4. Wat tof! Ik ben ook eens in de filipijnen geweest. Het is inderdaad een lange vlucht. Heel veel plezier :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Dankjewel! Heb je nog tips om te zien/bezoeken/doen daar?

      Delete
  5. Wooooh! Zalig! Dat wordt zeker en vast onvergetelijk :) Geniet er van! (PS: voor lang vliegen: dikke trui aandoen, een boek, wat muziek en eten en je komt er wel :) ik heb vooral veel geslapen!)

    ReplyDelete
  6. Wauw wat een ervaring! Superleuk! Ik ben al benieuwd naar je blogartikeltjes hierover :)

    ReplyDelete
  7. wow! dat je dat aandurft! Ik vind het fantastisch, zelf vind ik die landen heel mooi maar veel te ver. Ik wens je alvast heel veel succes. Ik zou boeken aanraden en als je een tablet hebt, kun je er misschien films of series op zetten om te bekijken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! Ik overweeg om een e-reader aan te schaffen. Lijkt me handig voor tijdens de lange vlucht en ook wel voor mijn dagelijkse treinritten (nu met dikke kloeffers op de trein zitten is niet zo leuk!).

      Delete
  8. OOOOOH ZO TOF! ik ben heel benieuwd naar je avonturen.

    ReplyDelete
  9. gij vuil stukske sjansaar, gij!
    <3
    Mak mee?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik vrees dat er geen plaats is in mijn koffer, ik wil Pixel, Cera en den bf ook al meepakken...... maar zoek gerust een plaatsje!

      Delete
  10. Ommmmmg zalig! Ik kijk uit naar je verhalen :D Veel succes!

    ReplyDelete
  11. hmm lange vluchten, die vind ik niet fijn..
    Maar wat ik doe tijdens een lange vlucht is films kijken, lezen, zorgen dat ik een dikke trui bij heb.
    Ohja en oordopjes zijn ook altijd handig als je wil slapen ;)

    ReplyDelete
  12. Wowwwww wat gaaf! Super zeg. Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen en avonturen daar. X

    ReplyDelete
  13. Wow, dat is tof!! Ik wens je veel succes en vooral ook plezier. Leuk als je blijft posten vandaar.

    ReplyDelete
  14. Ah zo leuk en spannend! Geniet er van want buitenlandse stage is een onvergetelijke ervaring!

    ReplyDelete
  15. hoe gaaf en spannend.

    Mijn tip voor die 17 uur vlucht? Genoeg eten en snacks :D

    ReplyDelete
  16. Wat een avontuur!

    Ik ben al een paar keer langere tijd alleen weg geweest en als ik je een tip mag geven: skype niet te veel en hang niet te veel vast aan het internet. Het is zo verleidelijk om vast te houden aan het internet en uren te skypen, maar uiteindelijk verlies je daar zoveel kostbare tijd mee om de vreemde cultuur te ontdekken en de sfeer op te snuiven. Die twee maanden gaan voorbij vliegen en voor je het weet sluit je je geliefden weer in je armen. Uurverschillen maken mensen kregelig, want de een is nog maar net wakker of de andere wil gaan slapen, dus de kans op onbedoelde strubbelingen en irritaties zijn dan veel groter en daar is niemand wat mee. Spreek een vaste dag en uur af bijvoorbeeld een keer in de week en mail vaak. Dat helpt je er zeker door. En geniet geniet geniet vooral, dat zijn indrukken die je voor de rest van je leven met je mee zal dragen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci voor de tips! Skypen lijkt ons sowieso nogal onmogelijk wegens het grote tijdverschil, dus dat zal enkel in het weekend lukken. Ik ben wel fans van 'ouderwetse' mails! :)

      Delete
  17. Zalig!! Dat gaat een hele ervaring zijn Elisse! Alvast veel plezier :).

    ReplyDelete
  18. Oh wauw wat ontzettend stoer en wat een gaaf avontuur zeg! Ik ben erg benieuwd naar je blogjes tegen die tijd en van al het voorbereiden :) Spannend!

    ReplyDelete
  19. Zalig! Ik kan mij trouwens helemaal bij Tess aansluiten wat skype enzo betreft!

    ReplyDelete
  20. wat super gaaf! ben benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken. :D
    xo, cheyenne

    ReplyDelete
  21. Spontaan vrolijk word ik hier van! JEEEEEJ ELISSE! Jij gaat dat zo goed doen daar! Go go! En zeker veel updaten, ik ben super benieuwd!

    ReplyDelete
  22. Amagad, zo leuk! Ik ben erg benieuwd naar je verhalen. Ik heb enkel nog maar een lange vlucht naar Curaçao (net zoals jij) ondernomen. Toen ondervond ik wel nog een extra dikke trui (of twee) kon gebruiken want het was verschrikkelijk koud. Voor de rest denk ik een kussentje voor als je wat wil rusten en heel veel boeken. Je zal waarschijnlijk wel films kunnen bekijken op het vliegtuig (afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt). Misschien kan je ook vriendjes worden met je buurman of -vrouw en gezellig wat spelletjes spelen.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top