Op naar Rotterdam!

Joehoe!

Nog twee dikke weken en ik probeer over mijn jetlag te geraken in de Filipijnen. Maar voordat ik vertrek, wil ik nog wat quality time spenderen met mijne lover! En wat kan er nu een betere plaats zijn dan het prachtige Rotterdam. Door King Kong Hostel werd ik uitgenodigd om volgend weekend een nachtje te komen slapen en daar kan ik echt geen nee tegen zeggen (het ziet er zó mooi en chill uit!). Een uitgebreide blogpost volgt natuurlijk na onze trip!



Maar om die blogpost boordevol traveltips voor jullie (en mezelf bij een toekomst bezoekje) te stoppen, ben ik nog op zoek naar absolute musts in Rotterdam. Dus: heb jij tips voor de fijnste cafeetjes, eethuizen, musea, winkels, plaatsen die we niet mogen missen? Laat het mij weten in een berichtje hieronder of via mail!

Wat staat er al zeker op de planning? Een babbeltje met Sanne en een bezoekje aan de Primark (ik moet nog een paar comfy/cheape kleren hebben voor mijn reis). Verder ligt het hele weekend nog open (na ons zondags ontwaken in de Kong Meis kamer en een lekker ontbijtje in het hostel!).

Ik kijk er enorm naar uit, en kan niet wachten om overwhelmed te worden met Rotterdamtips!

Doei!


15 reacties

  1. oeh! Het lijkt mij leuk! Met Sanne? I love herrr!!!
    Ik ben nooit in Europa geweest dus ik ben benieuwd voor jouw post!
    Jade x

    ReplyDelete
  2. wat leuk! ik ken rotterdam niet goed (moet zelf de stad ook nog eens ontdekken), maar ik heb wel een half jaar stage gelopen bij museum boijmans van beuningen, die kan ik wel aanraden. ;)
    xo, cheyenne

    ReplyDelete
  3. Gaan eten bij de burgertrut. De O'love burger is een aanrader. En als ze cheesecake met frambozen hebben, ook zeker nemen :)

    ReplyDelete
  4. Oehhh ga naar restaurant 'Little V' wel eerst even reserveren. De vriend van m'n vriendin werkt daar, echt een hele leuke plek :) Oude Haven is ook heel nice om te zien, lekker bootjes kijken bij Haringvliet :)

    ReplyDelete
  5. Ik ga eind april en één ding staat vast: fotografiemuseum. x

    ReplyDelete
  6. Een bezoekje aan Elle Aime (elleaime.nl) is leuk. In dezelfde straat zitten nog veel meer leuke shopjes.

    ReplyDelete
  7. Oh wauw wat fijn dat je daar mag overnachten! :) Ziet er heel bijzonder uit!

    ReplyDelete
  8. * Picknick op de Mariniersweg voor 'n leuke lunch :-)
    * Elle Aime (leuk winkeltje in het Noorden)
    * Blender, wel een hippe zaak!

    ReplyDelete
  9. Ik heb geen tips voor jou want ben er zelf nog nooit naartoe geweest. Maar wel benieuwd naar jouw tips als je terug bent ;-).

    ReplyDelete
  10. Super leuk Elisse!
    Rotterdam is echt een mooie stad :) vind ik, haha.

    Terwijl ik deze comment ging schrijven werd hij groter en groter, dat was ik niet van plan maar ik werd zo enthousiast! Hahaha.

    Dat gebied daar bij de Markthal vind ik heel mooi qua architectuur: de Markthal zelf, de bibliotheek, de Kubuswoningen van Piet Blom.. Op zaterdag (en dinsdag) is er markt op dat plein daar, dus dan is het er wel mega druk. Ook in de Markthal ;). Vlak bij de bibliotheek zit Bagels & Beans (adres: Hoogstraat 129B), waar je lekkere bagels kunt eten en koffie kunt drinken!

    De Markthal en omgeving zit vlak bij de stad, en als je van shoppen houdt moet je wel even naar de grootste H&M van Europa (adres: Beursplein 38)! Die zit aan de Koopgoot (en de Koopgoot zelf is het Rotterdamse woord voor de Beurstraverse die naar beneden loopt, wat een soort goot vormt met allemaal winkels erin, vandaar Koopgoot - je herkent het vanzelf). Daarnaast zit ook de Monki ♡. Hier vlakbij, tegenover de Hema, zit Mokkamore (in de Korte Hoogstraat), waar je ook lekker koffie, thee of chocolademelk kunt drinken (eventueel met duizend toppings, zoals slagroom, karamel, nougat.. ik weet niet of je daar van houdt ;)) en bagels en broodjes kunt eten.

    Hier vlakbij zit ook de Groene Passage. Ik heb geen idee of je dit leuk zou vinden, maar ik wilde het toch even zeggen. De Groene Passage is een soort winkelcentrum met winkels met natuurlijke en biologische producten (adres: Mariniersweg 9). Je kunt er lunchen bij Spirit, boodschappen doen bij Gimsel, boeken kopen en dingen voor in huis kopen, zoals servies.

    (mijn comment was te lang om in één keer te plaatsen, haha! Wordt vervolgd)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het vervolg, haha:

      Witte de Withstraat is een tof straatje, met mooie winkeltjes, fijne bars en cafeetjes, en als je nog ergens uit eten wil gaan raad ik je De Bazar aan in de Witte de Withstraat! Een prachtig restaurant met heerlijk eten :) (en goed te betalen).
      In een zijstraatje van de Witte de Withstraat zit Hopper, een fijn koffietentje (adres: Schiedamse Vest 146).

      Ook zit hier vlakbij museum Boijmans van Beuningen, mocht je dat leuk vinden.

      En dan heb ik hier bij de comments al vaker Elle Aime gelezen en dat is inderdaad een aanrader :). Het zit op de Zwaanhals en die hele straat + de Zaagmolenkade daar paralel aan zijn fijne straatjes met mooie winkels. Ook zit daar Lof der Zoetheid, waar je lekker kunt lunchen of wat kunt drinken.

      Ook zijn de winkeltjes bij de Hofbogen heel tof, vind ik. Deze hofbogen worden nu gerestaureerd en er wordt echt een tof gebied van gemaakt. (http://www.hofbogen.nl/). Zo is Bird heel leuk (Raampoortstraat 26) voor 's avonds, het is een jazz café. Ook North Sea Design er vlak naast is een fijn winkeltje met mooie spullen. Daarnaast zit Lokaal, waar ik nog nooit koffie heb gedronken maar wel nog graag wil doen. Ook aan de achterkant van deze winkels zitten nog zaakjes. Als je hier naar toe gaat, zul je de Luchtsingel zien: een soort brug van hout. Een jaar of twee geleden is de bouw hiervan begonnen omdat het gewonnen had bij een wedstrijd voor stadsinitiatieven (http://www.luchtsingel.org/over-de-luchtsingel/). Je kunt lopen over de Luchtsingel en zo vanaf de Hofbogen naar het Schieblock (Schiekade 189-III). In het Schieblock zit Bar, een fijn tentje om uit te gaan en te dansen. Links van Bar zit Groos, een winkeltje met alleen maar producten van Rotterdamse ontwerpers. Je kunt er tassen, kaarten, sokken en nog veel meer vinden, best wel tof! Maar wel een beetje hipster, haha. Aan de achterkant van het Schieblock zit de Biergarten, wat vooral in de zomer super tof is om daar een biertje te drinken. Misschien kan het nu ook al :) maar dat durf ik niet te zeggen.

      En jullie komen vast aan op Rotterdam Centraal, wat net helemaal vernieuwd is en wat ik heel mooi vind geworden! Vlakbij Rotterdam Centraal zit Lebkov, waar je ook lekker koffie of thee kunt drinken, en broodjes kunt eten (adres: Stationsplein 50).

      En oh even de Erasmusbrug bekijken! Dat vind ik echt een prachtig gebied: de huisjes langs het water, De Rotterdam van Rem Koolhaas, uitzicht op De Euromast. En de Wilhelminakade is ook mooi vind ik, daar kun je naar het fotomuseum, het restaurant van Herman den Blijker zit daar (een echte Rotterdammer - ik denk alleen dat het onbetaalbaar is om daar te eten haha, maar het is leuk dat 'ie daar zit) en een fijne bioscoop: Lantarenvenster. Ook kun je naar Hotel New York, dat schijnt super leuk te zijn (ik ben er nog nooit geweest, super slecht! Haha), volgens de menukaart op de website kun je er zeker lekker eten :). De Wilhelminakade is wel leuk, maar ik vind het niet de plek waar je per se naar toe moet als je naar Rotterdam komt, maar wat zeker een bezoekje waard is als je tijd over hebt en benieuwd bent!

      Oh Rotterdam is toch zo'n leuke stad! ;) hihi.

      Veel plezier samen! Ik weet natuurlijk niet alles van Rotterdam, ik woon zelf in Noord en alles wat ik noem zit bij mij ook niet ver uit de buurt. Als ik nog iets bedenk, comment ik wel nog een keer :).
      Liefs!

      Delete
  11. Wat leuk dat je hier naartoe komt! Ik denk inderdaad dat je de shop Elle Aime op het Zwaanshals in Noord geweldig zal vinden. Daar vlakbij vind je ook Lof der Zoetheid en oh boy, wat is lunchen daar fijn! Meer in het centrum moet je in de buurt zijn van de Nieuwe Binnenweg, waar je o.a. kunt eten bij Buiten (nr. 100) en koffieleuten bij Koekela en kunt shoppen bij Movimento. Vanaf het station lopen is prima te doen (10 á15 min) of anders met de tram (stoppen ter hoogte van Heemraadsplein) vanaf het station. Iets verder weg vind je o.a. museum de Kunsthal. Heel veel plezier!!

    ReplyDelete
  12. Lieve Elisse, ik hoop dat je een top weekend hebt gehad in Rotterdam! En dat jullie de Primark nog hebben gered ;) en je mooie kleren hebt kunnen scoren voor de Filipijnen.
    Ik vond het echt super leuk om jou en je vriend te ontmoeten! Het was heel gezellig :). Goed idee om bagels te gaan eten, hmmm. (ook al maakten we er een knoeiboel van, haha)
    Veel liefs!

    ReplyDelete
  13. Ik ben vorige maand in Rotterdam geweest en vond het een superleuke stad ... Ondertussen ben je al terug, maar mijn favoriete adresjes waren de Markthal, De Zeeuwse Meisjes, Posse ...

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!