Hoe ik ooit nog een echte housewife word*

... want ik kookte vorige week keiveel gezond, lekker én gemakkelijk! En da's al heel wat, want het ergste dat er bestaat in het huishouden (na het uitkuisen van de kattenbak uiteraard) is winkelen (in de supermarkt). Ik vind dat zo stresserend en vaak is het onmogelijk kiezen. Ik word geprikkeld langs alle kanten en uiteindelijk kom ik aan de kassa (ik kies ook altijd de kassa waar je het langst staat aan te schuiven, zoals iedereen, lijkt wel) met een winkelkarretje dat afgeladen vol zit, terwijl ik alleen maar even snel de winkel in ging om een paprika te kopen - bij wijze van spreken. Nee, winkelen is niet voor mij.

English// version below

Toen ik een paar weken geleden een mailtje in de bus kreeg van HelloFresh, werd mijn interesse dus ook gewekt. Het bedrijf brengt op maandag een box vol verse ingrediënten tot aan je voordeur, inclusief recepten, waarna je drie avonden lekker, biologisch en makkelijk kan koken. In mijn Veggiebox zaten ingrediënten om drie avonden inclusief recept om lekker, biologisch - niet altijd, maar ze doen hun best. Zo zijn de producten uit de boxen altijd geproduceerd met respect voor de natuur, het milieu en dierenwelzijn - en makkelijk te koken!




Eerste gerechtje uit de box: romige aardappel-courgettesoep met pompoenpitten en oude kaas. (recept) Ook nog erbij: olijfbrood. OMAIGOD. Het lief en ik zijn sowieso al fan van verse soep, maar deze topte echt mijn verwachting. Ik denk dat het de combinatie geroosterde pompoenpitten/crème fraîche/rode peper/olijfbrood geweest moet zijn. Dit was heerlijk!



Sorry voor deze foto's trouwens, ze doen het eten geen recht aan. 
(Ambities om foodblogger te worden heb ik daarom niet, 
al blijf ik wel fan van lekker eten! Gelukkig doet Sanne dat pakken beter! ;-) )

Nummer twee was een zoete rijstschotel met broccoli, amandelen en spiegelei. (recept) Ik ben niet zo'n grote fan van rijst, maar vond dit toch weer meer dan de moeite! Ik had ook nog nooit zelf bataat klaargemaakt, toch weer een schop onder mijn kont om wat meer te variëren in onze avondmalen. En bataat is zo makkelijk om klaar te maken, dus ik heb geen excuses meer!




Vrijdagavond is voor het lief en mij heilig: flietjes van de flietsjinees! Maar vorige week maakten we een uitzondering voor volkoren pitabroodjes met falafel, Turkse yoghurt en salade met rettich. (recept) Ooit al van rettich gehoord? Ik nog nooit, maar het blijkt een soort grote witte radijs te zijn. Als je graag radijsjes eet, zeker de moeite om eens in huis te halen. Alweer een topgerechje!




Dikke duim voor HelloFresh. Vorige week was een verademing. Ik heb er zo van genoten om niet elke dag naar de winkel te moeten gaan en na te moeten denken over wat ik 's avonds op bord zou toveren. Het gaat zelfs zo ver dat ik erover denk om vanaf dat ik vast werk heb (hopelijk ergens in september) mij een abonnement aan te schaffen. U hoort het, ik ben lyrisch. Ik zou zeggen: probeer het zelf eens uit!


Dit artikel is geschreven in samenwerking met HelloFresh. Uiteraard ben ik in dit artikel volledig eerlijk en zou ik nooit over iets schrijven waarvan ik vind dat het niet bij mijn blog en lezerspubliek past.


English// I had the opportunity to test out HelloFresh's food box and I had a blast testing out these recipes! The bf didn't complain either ;-). If you want more information, I suggest you take a look at their English website.

p.s. Op 12 februari word ik 24 (ieeeeeh) en verjaardagskaartjes krijgen vind ik heel fijn! Als jij me graag eentje wil sturen, mag je een mailtje sturen naar bijgebrekaanbeter at hotmail dot com en dan laat ik mijn vriend (verrassingen zijn zoveel leuker!) antwoorden met ons adres. Net als vorig jaar zal ik ook nu weer een zelfgemaakt cadeautje terugsturen naar één onder jullie! Bedankt alvast! :)

English// I'm turning 24 on February 12 and just like last year I loooooove receiving birthday mail! If you want to send me a card, please send a mail to bijgebrekaanbeter at hotmail dot com and my boyfriend will send you a reply with our address. I'll reply to one of you with a little handmade present. Thank you in advance! :)

* Als ik denk aan housewifes, dan denk ik aan "gesjellig" de hele dag in de keuken staan, er pico bello uitzien en tegelijkertijd ook nog eens de kinderen entertainen zonder enige moeite. Maar bij mij in de keuken ziet het er eerder zo uit. Of zo.

CONVERSATION

13 reacties:

  1. Wat een heerlijke recepten! Toevallig zat ik nog van de week op hun website te kijken, ziet er erg goed uit! En ideaal om de recepten en ingrediënten te krijgen, waardoor je het alleen nog even moet maken.

    Liefs,
    Pauline

    ReplyDelete
  2. Oh zo fijn dat Hello Fresh nu ook in België levert! I love die foodboxen. En extra punten omdat ze ook veggie pakketten hebben, want dat blijkt voor sommige bedrijven nog steeds moeilijk -_-

    ReplyDelete
  3. ziet er heerlijk uit! die rijstschotel klinkt geweldig, die ga ik zeker snel eens maken. :) ik krijg vaak bij tijdschriften zo'n kortingskaart van hello fresh, misschien moet ik die toch maar eens snel gaan gebruiken!
    xo, cheyenne

    ReplyDelete
  4. Ik zit echt al een tijd te dubben of ik het zou proberen. De vriend is nl. niet zo zot van "speciallekes". En dat moet nog maar couscous zijn, dat is al té voor hem :)

    Maar wel een smile op mijn gezicht voor de eerste foto. Zo herkenbaar die "a new box? I love you already" blik van de kat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mijn vriend ook niet! Overtuigd vleeseter, maar de eerste twee gerechtjes vond hij zalig (en hij miste zijn vleesje niet). De pita heb ik samen met mijn zus opgegeten en zij vond het ook lekker. Hier is 't geen kwestie van willen, maar eten wat de pot schaft hahaha :p

      Ja, katten en dozen, 't is een rare combinatie!

      Delete
  5. Ooooh wat heerlijk! Ik zag het eerder al verschijnen in Nederland maar nu bestaat hij dus in België ook... dat maakt mijn heimwee nog groter! Oops :)

    ReplyDelete
  6. Ow hemels, ziet er allemaal goed uit :)

    ReplyDelete
  7. mmmmhhh... dat ziet er heerlijk uit!

    ReplyDelete
  8. Ha, zo toevallig! Ik heb ook net een artikel geschreven over HelloFresh. Echt een tof concept he? Ik ben fan!

    ReplyDelete
  9. Lekkeeeeeer! Ik ga dat later sowieso ook van tijd tot tijd bestellen. Koken is leuk, maar niet als je laat na je werk thuis komt en nog boodschappen moet doen/moet gaan uitdokteren wat je wil koken :).

    ReplyDelete
  10. Leuk zeg! Ik kende het nog niet maar vind het zeker heel interessant! Zeker omdat je niet zelf alles bij elkaar moet gaan rapen in de supermarkt want dan heb ik vaak hetzelfde voor als jij. Dan ga je met reuze honger naar de winkel en koop je allerlei dingen die je op dat moment (liefst nog in de winkel zelf) zou opeten maar eenmaal thuis zit de koelkast toch al redelijk vol en ben je net dat ene vergeten waarvoor je in de eerste plaats naar de supermarkt ging. Lap zeg!

    ReplyDelete
  11. Hahaha, die plaatjes op het laatst. :)
    Wat ziet dit er goed uit! (en wat een lief complimentje Elisse! Ik krijg er een kleur van hihi)
    Dat broodje falafel ziet er zoooo fijn uit, hmmm. Maar nee, ook nog nooit van rettisj gehoord.. althans, wel eens gelezen, maar nooit geweten wat het is. En haha: flietjes van de flietsjinees! Wat lief!
    Maar alles ziet er goed uit!
    En die foto van je kat die de doos kopjes geeft is erg schattig (en herkenbaar).
    Liefs!

    ReplyDelete
  12. Everything looks soo good!! I would love to receive that box. You don't know how much I want to to be able to order things online already!!! The minute I can, I will definitely buy this.
    Jade x

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top