Winter bucket list: Update #1

Tijd om uit mijn winterslaap te kruipen! p.s. Joepie nu heeft iedereen gedaan met examens! Feestje bouwen! Maar eerst eventjes overlopen hoe het staat met mijn winterlijstje.

1. clean out my Pinterest, Bloglovin', mailbox & photo maps (3/4)
2. start running again
3. find a new apartment for me & the bf!
4. declutter
5. & continue project closet
6. prepare for my internship
7. make 100 decent photos with my Canon (/100)


8. do 5 more things that were on previous bucket lists (1/5)
9. wreck my journal some more
10. experiment with my makeup
11. do something fun on my birthday!
12. study for my French exam
13. work on my thesis
14. take guitar lessons


1. Op mijn Bloglovin' account volgde ik 242 blogs en had ik 750 posts opgeslagen om later te lezen. Da's er zwaar over, dus begon ik aan een grote schoonmaak. Niks persoonlijks trouwens, maar er zitten zoveel blogs tussen die ik nooit lees dat het alleen maar voor chaos zorgt op mijn Bloglovin'-pagina. Ik wist het aantal terug te schroeven naar 170 blogs die ik volg en 300 gesavede posts. Niet slecht, hé? Bij die 300 posts zitten heel wat recepten en diy's die ik eigenlijk nog moet pinnen. Puntje voor volgende maand!
Ook ruimde ik de fotomapjes op mijn computer helemaal op. Ik maak mijn foto's altijd in RAW én JPEG, waardoor ik eigenlijk al mijn foto's dubbel heb. Met de JPEG-bestanden doe ik eigenlijk nooit iets, dus die konden allemaal weg (en mijn archieven gaan tot 3 jaar terug...), net als de foto's die wazig waren. De grootste opruim moest ik doen in mijn iPhonemap, die had ik nog geen enkele keer doorgenomen sinds ik in december 2013 eentje kocht. Veel werk, maar geslaagd, dus!

3. Yes! Ik hou jullie verder op de hoogte als alle contracten getekend zijn!

4 & 5. Misschien heeft deze nog wel wat verduidelijking nodig? Binnen een paar maanden verhuizen het lief, de katten en ik, en ik heb geen zin om veel te veel rommel mee te sleuren die ik daar ook onaangeraakt ga laten liggen. Hier staat al bijna twee jaar een verhuisdoos onaangeraakt te staan. Nog niks mee gedaan hé, ik weet zelfs al niet meer wat er precies in zit. Declutteren en Project Closet draait voor mij dus om het doornemen van zowel mijn kledingkast, als mijn knutselspullen en eigenlijk het hele huis! Alles moet eraan geloven. En alles wat ik niet meer gebruik/draag/kapot is gaat weg. Ofwel naar de vuilnisbelt, ofwel de kringloopwinkel of ik probeer er nog een centje aan te verdienen op de rommelmarkt. Zo hoop ik toch een klein beetje te kunnen declutteren, want jongens, het loopt hier de spuigaten uit hoor!

Helemaal aan het begin van deze maand nam ik mijn accessoires onder handen. Nu liggen er 7 paar oorbellen, 11 ringen, 4 kettingen en 5 broches klaar om iemand anders gelukkig te maken. Een paar oorbellen en één broche gingen in de vuilbak. Kapot, waarom hou ik zo'n dingen toch bij?

Mijn stoffencollectie moest er ook aan geloven. In het nieuwe huis hebben we héél veel plaats, maar toch wil ik graag met een propere lei beginnen. Alles past nu terug in drie grote dozen (en dan staat het grootste deel nog in het ouderlijk huis stof - pun intended - te vergaren).


Oh en mijn vulpennen uit de lagere school gingen er ook aan. Aargh, wat heb ik die dingen graag gezien!

Next up: kleerkast, papierverzameling en ditjes en datjes!

6. Hier wijd ik volgende week nog een aparte post aan. Stay tuned!

8. return every borrowed item to its rightful owner - Ik bracht een film (Trainspotting) die ik al langer dan 3 jaar in mijn bezit had eindelijk weer terug naar zijn rechtmatige eigenaar. Sorry dat het zo lang moest duren, Jef! En The Fault in our Stars had ik ook al iets te lang bij mijn boekenstapel liggen, dus die ging weer naar mijn nicht.

10. En om dat te bewijzen: een paar obligatoire selfies! (Ik heb niet van elke look foto's gemaakt trouwens.) Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een oogschaduwpalet met veel verschillende kleurtjes, want ik heb niet zoveel opties meer als ik nog meer wil uittesten...



12. Yup, mijn examen Frans dateert alweer van een paar weken geleden.

13. Ergens midden januari hadden we een eerste bespreking voor onze bachelorproef. Ik weet nu wel ongeveer wat er van me verwacht wordt en welke grote reportage ik ga maken. Nu is het dus kwestie van mensen contacteren en opnames beginnen maken. Spannend, maar ik heb er zin in!

Niet slecht, niet slecht. Hoe gaat het met jullie plannen?

Tot snel!

CONVERSATION

12 reacties:

  1. Ik heb ook mijn craftspullen opgeruimd, ik moet enkel nog een manier vinden hoe ik mijn snailmail-brieven netjes kan bewaren en ik moet een emo-doos aanleggen. In de verhuis had ik me voorgenomen om slechts één doos herinneringen te bewaren en ik heb er nog twee, die ik dus moet reduceren naar eentje.

    ReplyDelete
  2. Pfoeh ik heb laatst ook mijn Bloglovin lijst opgeruimd. Ik volgde ook nog heel veel blogs die al sinds weet ik hoe lang niets meer hadden gepost.

    ReplyDelete
  3. Ik heb mijn bloglijst ook opgeruimd. Ik weet niet hoeveel blogs ik volgde, maar ik had meer dan 2000 ongelezen blogposts staan en ik kwam daar lichtjes onnozel van. :p Ik heb nog maar net mijn 27 in 27 lijstje gepost, maar ben toch al (goed) bezig met een aantal dingen. :)

    ReplyDelete
  4. Ruimte in he huis is ruimte in je hoofd! Soms is het heerlijk om op te ruimen. Goed idee om een foto te maken van je oude vulpennen voordat je ze weg doet.

    ReplyDelete
  5. I know what you mean.. about having blogs you don't actually read. That's why when someone unfollows me I don't really "get mad" because maybe it's not their thing anymore.. btw, I really love your hair color! so pretty! Congrats on your apartment, hopefully everything goes well with the contract and such!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exactly! Although I sometimes take it very personal if someone starts 'unfollowing' me, and then I wonder what happened and why they don't like me or my style anymore. But I guess it's normal that your style changes over time, so I shouldn't worry about all that :) Thank you JaseyJade!

      Delete
  6. Super goed bezig zeg! Hihi, zo benieuwd naar je stage! Ik volg ook echt te veel mensen vrees ik. Maar mijn favorieten ken ik gewoon uit mijn hoofd. Veel geluk met je bachelorproef :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ps: waar ga je wonen? Nog in Antwerpen?

      Delete
    2. ik blijf in de buurt van waar ik nu woon, ja! :)

      Delete
  7. Wat een mooi lijstje!
    En wat een ontzettend goed idee om ook eens m'n mailboxen, mapjes op m'n laptop, Bloglovin en wat al niet meer uit te pluizen. M'n telefoon heb ik laatst nog gedaan, dat was heerlijk (hij was ook best sloom geworden en nu veel sneller weer, fijn). M'n laptop zou heerlijk zijn, het liefst zou ik 'm resetten (als alle bestanden op een harde schijf staan!) en helemaal opnieuw beginnen - maar eigenlijk kan ik beter sparen voor een nieuwe ;) bij deze ontbreken knoppen enzo, maar ik hou wel van 'm. M'n mail is overvol.. soms houd ik zo'n opruim sessie, maar alleen als het niet te lang duurt... nu zou ik er echt tijd voor moeten maken. Heb je er dan ook gelijk voor gezorgd dat je afgemeld bent op nieuwsbrieven die je toch niet leest, en dat soort dingen?
    Wat foto's betreft merkte ik ook dat ik er véel te veel op m'n laptop had. Ik maak dan een fotosessie en gooi alles op m'n laptop, terwijl ik misschien één of twee foto's gebruik (die dan ook nog bewerkt zijn) - dan kan ik net zo goed de rest weggooien, en dit probeer ik nu ook. Het scheelt al dat ik nu m'n foto's in de map 2015 doe, dan kan ik het daar tenminste op orde houden ;).
    Ahhhh, wat ontzettend leuk dat jullie gaan verhuizen! Naar een groter huisje dus? Wauw! Leuk! Hoe lang wonen jullie nu samen? Ik ben heel erg benieuwd naar de updates hierover :).
    Liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanne, ik weet niet waar ik moet beginnen met reageren op je comment hihi! Kan ik begrijpen dat je je laptop toch niet weg wil doen, heeft toch wel veel emotionele waarde hé. Afmelden op nieuwsbrieven doe ik meestal gelijk, in Gmail heb je ook zo'n handige optie waarbij je dat gelijk kan doen, dus die gebruik ik meestal.

      Yep, we gaan naar een groter huisje! Ik woon bij Joeri sinds juli 2013, dus toch alweer meer dan anderhalf jaar! Pfoe, de tijd vliegt!

      Delete
  8. Haha die vulpennen van vroeger, nostalgie! :)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top