Over bloggen in 't Vlaams

Op 20 januari 2012 besloot ik te gaan bloggen in 't Engels. Maar eigenlijk vind ik het Nederlands, of zelfs nog liever, het Vlaams, veel mooier. Dus ik hak nu de knoop door en ga opnieuw verder in mijn moedertaal. Dat geeft me ook het gevoel dat ik me beter kan uitdrukken en veel dichter bij jullie sta.

English// version below

Nu, zo bij het begin van alweer een nieuw jaar, lijkt het me de uitgelezen kans om nog eens helemaal opnieuw te beginnen. Ik blijf natuurlijk bloggen op bij gebrek aan beter, maar ik hoop wel om in 2015 mijn creativiteit weer wat meer te kunnen botvieren. Ik ben héél graag bezig met taal, maar ook met handengepruts en plaatjes schieten. 2014 was voor mij echt een boekenjaar - en dat is ook fijn natuurlijk - maar dit jaar hoop ik me wat meer te kunnen ontplooien op andere vlakken.

2015 zal het jaar worden waarin ik afstudeer, een fijne job vind, verhuis naar een ruimere plek - allez, dat alles is natuurlijk nog maar te hopen - en verder nog wat aanmodder. Maar hee, dat mag toch best als je een twintiger bent? Ik weet nog niet helemaal wie ik ben en wat ik wil, maar ik wil elke dag in mijn beddenbak met een glimlach kunnen terugkijken op de afgelopen dag.

Ik ga ook proberen wat consistenter te bloggen. Vanaf nu vind je hier - onder voorbehoud - elke dinsdag, vrijdag en zondag een blogpostje!

Schoon toch, zo'n beetje zelfreflectie aan het begin van het jaar. Het hoort erbij, vind ik.

En u, wat hoopt u dat 2015 brengt?
English// Hi there folks! I've decided to continue blogging in my mother tongue (Dutch), so from now on, you'll only get a brief resume of my blogposts on the bottom of each post. Since my blogposts generally consist of more photos than words, this won't be that big of a deal for most of you, I assume. & Of course I hope you'll still come to visit me and leave a comment, 'cause I love to read them! On another note: I'm going to try to blog more consistently. From now on, you'll find a fresh new blogpost every tuesday, friday and sunday!

Tot de volgende!

CONVERSATION

24 reacties:

  1. Dat 2015 een fijn jaar voor je mag zijn, met veel creativiteit en elke dag die glimlach op je gezicht.
    Liefs, Veerle

    ReplyDelete
  2. Oh, ik vind het eigenlijk wel leuk dat je weer in het Nederlands/Vlaams gaat bloggen. Ik miste dat wel, alhoewel ik ook wel het voordeel van bloggen in het Engels zie. Hoe dan ook, het belangrijkste is dat jij graag blogt en dat graag blijft doen. Fijn (blog)jaar!

    ReplyDelete
  3. Oeh wat een mooie plannen. Ik hoop dat dit het jaar wordt waarin je een baan vind en al die andere fijne en mooie dingen uitkomen die jij graag zou willen. En al blog je in het Chinees, volgen blijf ik je toch wel ;)

    ReplyDelete
  4. Leuk dat je terug gaat bloggen in het Nederlands. Ik hoop alvast dat al je wensen in 2005 mogen uitkomen :-)

    ReplyDelete
  5. Leuk! Ik blijf je volgen, happy new yea! :)

    ReplyDelete
  6. *year, ai, daar gaat mijn engels docente imago.. Haha

    ReplyDelete
  7. klinkt als een fijn vooruitzicht voor 2015. :) gelukkig nieuw jaar!
    xo, cheyenne

    ReplyDelete
  8. Een beetje zelfreflectie kan nooit kwaad, aan het begin van het jaar of op een ander moment. ;)
    Geniet met volle teugen van het nieuwe jaar, van het afstuderen en het smeden van wilde plannen voor de toekomst!

    ReplyDelete
  9. oh, juice, Vlaams, ik juich het toe :)
    Want dat Engels sloeg ik (om eerlijk te zijn) af en toe over!
    Fijn Nieuw Jaar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geen probleem, net fijn dat je eerlijk bent! Ik ben ook blij, heb nu al het gevoel dat dit een veel productiever (blog)jaar zal worden :)

      Delete
  10. Fijn dat je terug in het Vlaams blogt want dat versta ik gewoon veel beter dan het Engels ;)

    ReplyDelete
  11. Top, dat bloggen in het Vlaamsch! Ik vind het vaak ook fijner om Vlaamse of Nederlandse blogjes te lezen.

    ReplyDelete
  12. Wat leuk dat je weer in je moedertaal gaat volgen! Vlaams op een blog heb ik nog niet zo vaak voorbij zien komen dus super leuk!

    ReplyDelete
  13. Ik lees eigenlijk nooit blogs in het Engels, dus ik ben blij dat je nu in het Vlaams gaat bloggen!
    Mooie voornemens :) succes met je studie!

    ReplyDelete
  14. JA voor bloggen in het Vlaams! Ik kan mij zo ook vele beter uitdrukken en ik vind het tof te denken dat ik de rest van Vlaanderen iets bijbreng over het schone Kempisch dialect ;). Al houd ik mij wel in om alles nog verstaanbaar te houden. Hihi :).

    ReplyDelete
  15. jaaaaaaaaaaaaa ik ben fan! Nu al :)

    ReplyDelete
  16. Wel, ik vind dat nu echt een goed voornemen, Elisse! Toch wat persoonlijker, zo in de moedertaal bloggen! Ik kan in 't Vlaams ook meer 'mijn ei kwijt'; wanneer buitenlanders in het Engels schrijven merk je zo snel dat ze niet 'echt' Engels praten. Soit. Al het beste voor 2015 gewenst en YAY, bijna afgestudeerd! xx

    ReplyDelete
  17. Oooooh, wat leuk! Ik vind het ook veel leuker om in't Vlaams te bloggen. Whatever 'they' say, ik voel me daar gewoon het meest comfortabel bij.

    ReplyDelete
  18. Happy new year Elisse! We'll manage with the brief resume and the handy google translator :) Best for this 2015!

    ReplyDelete
  19. Oh, ik vind dat stiekem wel leuker ook...!

    ReplyDelete
  20. Ik voel het aan mijn water, :-)!!! 2015 word voor jou een knaller.....

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top