Nu is 't aan u! (Spam your blog)

Dag lieve vrienden!

Gisteren spitte ik via archive.org mijn blogverleden nog eens door. Gewoon, omdat ik dat plezant vind, en hilarisch. Wist u dat ik al begon met bloggen toen ik 10 was? Ik ben eigenlijk nooit gestopt, maar wel vaak veranderd van platform. Van kinderlines (put yo hands up als ge dit ook hebt gebruikt!) naar mijn eigen hosting naar web-log naar blogspot. * Ondertussen blog ik dus al langer dan 13 jaar (say whaaaaat?!) en ik ben het nog altijd niet beu. Kunt ge dat nu geloven?

English// version below
* Als ge wilt, kunt ge klikken op de links en ziet ge screenshots waarvan ik gisteren tranen in de ogen kreeg van het lachen. Pubertje Elisse haha, mooi zo!

wie kent deze layouts nog?


De blogs die ik lees, bevinden zich de laatste jaren wel zowat stabiel in dezelfde poel, en ik weet zeker dat er onder u veel lurkers zijn, die hier wel eens komen piepen en lezen, maar eigenlijk nooit reageren. (Niks mis mee, trouwens, ik ben zelf ook dikwijls de stiekemerd die wel leest maar niet reageert.) Daarom een oproepje, in mijn voorlaatste week vakantie, om u te laten horen in de comments! Ik kom graag een kijkje nemen, en ik denk met mij nog wel andere vakantiegangers. Dus laat u gaan, en vertelt mij ne keer wie ge zijt, waar(over) ge blogt en wat uw meest hilarische/fijnste/jolijtigste blogervaring ooit is?!
English// Hi dearies! Yesterday I stumbled upon my blog history via archive.org. Did you know that I've been blogging ever since I was 10? That means I've been a blogger for over 13 years now (more than half of my age.. cuuuraaazy!) However, I feel like I've been visiting the same blogs for a few years now, so I want YOU to spam your blog in the comments. Tell me something about yourself, what you blog about and what your most fun blogexperience ever is. I'm so curious to finally meet all you lurkers out there! ;-)
Ik ben benieuwd!

43 reacties

  1. Psssst, stiekeme lezer hier....

    Ik heb zelf sinds kort een blog over (dans)fotografie. Weinig woorden, maar veel foto's van mijn experimenten. :)

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk bericht! Leuk oproepje ook, aan de lurkers ;) haha.
    Haha wauw, onwijs leuk om terug te kijken naar je oude blogs! 13 jaar al, echt gaaf! Ik heb ook al een hele tijd een blog (of in ieder geval een pagina waar ik dingen op plaatste), als ik er zo over nadenk. Sinds wij internet thuis hadden begon ik op cu2 en Freewebs. Ik weet eigenlijk helemaal niet meer wat ik daarop deed, maar ik weet wel dat ik onwijs veel bezig was met het ontwerpen en coderen en mensen leren kennen op die platforms. En dat ik veel (bewegende) avatars maakte, super cool! Ik heb helaas ook geen idee hoe de pagina's heten, mochten ze nog bestaan.. jammer.
    Sinds eind 2011 zit ik op Blogger :).

    En oh Elisse, als ik ervoor zorg dat je honger krijgt van m'n berichten, dan is m'n doel bereikt! Haha. Grote verpakkingen bij de Action voor weinig geld?! Daar móet ik naar toe! Thanks voor de tip ;). En ik ben blij dat je had gezegd dat de porties te groot waren (dat zij ze ook wel hoor haha), dan kan ik daar rekening mee houden.

    Liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha oh ja cu2, dat heb ik ook gehad.

      Delete
    2. Freewebs kan ik mij ook nog herinneren! Maar daar weet ik mijn gebruikersnaam niet meer van, dus die zal ik helaas niet terugvinden. Haha, het bloggen zit echt in ons bloed denk ik, Sanne en Hanneke!

      Delete
  3. Via Bloglovin' lees ik blogs als tijdschriften, reageer dus erg weinig. Ik heb een tas gemaakt van de brillenstof die jij in je laptophoes hebt gebruikt! Ik blog bijzonder onregelmatig over mijn gedichten, handwerken en mijn redactiewerk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooh, die tas ziet er zeker mooi uit! Ik ben nog steeds zo blij met de brillenstof <3 Leuke blog heb je!

      Delete
  4. Hahaha, wat leuk om te zien! Je blogt ook echt al een hele tijd :) Ik heb ooit een soort van blogje gemaakt op Geocities, verhuisde daarna snel naar Livejournal en heb daarna een korte pauze ingelast totdat ik weer hier terecht kwam. Ik ken ook allebei de layouts van jou nog die hier staan, zo leuk om dat eens naast elkaar te zien (ik wou dat ik screenshots had gemaakt van de mijne..)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan je dus doen via archive.org! Die site maakt automatisch screenshots op bepaalde tijden en dan kan jij je oude layouts nog eens terugkijken!

      Delete
  5. Ik blog ook al tijden, eerst op imonline, toen op blogspot, toen wordpress en nu een eigen hosting. Leuk om het terug te kijken op archive.org, die kende ik helemaal nog niet!

    ReplyDelete
  6. Ik lees alles, maar reageer nooit! Ik denk dat ik je al lees sinds de dolcesqueblog (dat herinner ik me alleszins nog;)), Zelf geen blog, maar dus wel een trouwe lezer!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, Bieke van Minettes? Dan weet ik wel wie jij bent!!

      Delete
  7. Haha leuk idee, ik lees je blog vrijwel elke keer, maar reageren vergeet ik meestal, slecht eigenlijk van mij. Zelf blog ik op www.fotootjevandaag.wordpress.com waar ik schrijf over wat mij opvalt in de wereld om mij heen en af en toe ook een fictie verhaaltje plaats, bovendien illustreer ik vrijwel elk blogje met een zelfgemaakte tekening. Het leukste van bloggen vind ik denk ik de wisselwerking met andere bloggers en het gevoel een eigen tuintje te hebben op het grote www waar ik naar hartelust mag spelen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, de interactie met anderen is ook echt één van de fijnste dingen, vind ik :) En natuurlijk je eigen speeltuin hebben! Ik kan me volledig vinden in wat je zegt :)

      Delete
  8. Ik heb geloof ik ooit wel eens gereageerd, maar over het algemeen een stiekemerd. Ik blog sinds kort zelf. Over consuminderen. http://blutensjiek.blogspot.nl/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Gwendolyn, bedankt voor je reactie! Ik ga snel je blog eens bekijken :)

      Delete
  9. Hahahahaha wat een leuk overzichtje! Als ik kijk naar mijn eerste blogpost schaam ik me mijn ogen uit mijn hoofd, voor die van jou hoef je echt niet te schamen hoor. 13 jaar is lang zeg!, je gaat nog wel 13 jaar door toch :)
    Ik blog zelf op Wonderlicht over interieur, boeken, d.i.y projecten en nog veel meer. Ik vind heel veel leuk en daar wil ik altijd over schrijven, dus er zijn veel verschillende onderwerpen. X

    ReplyDelete
  10. AAawh wat leuk! Ik heb ook écht heel veel verschillende blogs gehad, kinderlines ook inderdaad, verder weet ik het allemaal niet meer zo goed, toch jammer dat ik dat vergeten ben!
    Nu heb ik alweer 2 jaar mijn domein veerlez.nl ik blog op www.blog.veerlez.nl en schrijf daar over vanalles, het begon eigenlijk in 2008 als een blog over mijn opleiding. Maar eigenlijk ben ik in de afgelopen maanden pas echt lekker aan het bloggen, over persoonlijke groei, challenges, boeken, films, diy, hardlopen noem maar op. Heel veel verschillende onderwerpen, altijd wat te vinden!

    En nu ga ik heel gauw kijken waar ik in de archieven nog te vinden ben ;)

    ReplyDelete
  11. Ik reageerde al wel eerder, zij het nog niet zo vaak (ik heb je ook nog niet zo lang geleden ontdekt). Leuk om al die vorige blogs te zien, je blogt echt al lang he! Toch in vergelijking met mij, maar ja, mijn blogje is dan ook nog niet eens één jaar oud :-)
    Ik ben er mee gestart om te vertellen over onze avonturen in Zwitserland, nadat we vorig jaar naar Zürich verhuisd zijn. Ondertussen is het wel meer dan dat en schrijf ik vb. ook over de boeken die ik gelezen heb, allerlei lijstjes (27 before 28, voornemens...), dingen die ik gemaakt heb...

    ReplyDelete
  12. Hihi ik probeer bij vele blogonderwerpen te reageren op verschillende blogs maar ik moet wel iets weten te zeggen anders voel ik me zo lullig bij een stomme reactie...

    ReplyDelete
  13. Lurker? Wat een raar woord! Maar het helpt dus wel.
    Hier een reactie van zij van dat kaartje 😉
    Qua blogger ben ik nog steeds een newby... Ik zit nu bijvoorbeeld heel jaloers naar dat plaatje te kijken met al die linkjes naar je social media. Ik ben maar aan het wroten en krijg geen mooi resultaat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kijk dat heb ik altijd als ik reageer, dan breken mijn zinnen zomaar :-) af
      En ik lurk lekker verdr bij, want ik lees je graag....

      Delete
    2. Dankjewel Bernardine! Haha ja, ik kwam het woord tegen in het Blogboek en vind dat het ook wel lekker bekt, dus nam ik het maar over :)

      Delete
  14. Net als veel anderen lees ik veel en reageer ik weinig, maar op zo'n expliciete oproep ga ik wel in :)
    Ik blog nog niet zo lang, iets meer dan een jaar, en schrijf over van alles en nog wat. Begonnen op blogspot en daarna over op wordpress, waar ik mijn lay-out nog nooit heb veranderd - moet dat? Leuk om je 'ontwikkeling' door de tijd te zien. Vroeger zat ik wel op CU2, als ik dat ergens zou kunnen terugvinden zou dat wel hilarisch zijn!

    ReplyDelete
  15. De eerste lay-out van je huidige blog had wel wat. Ik was net als jou. Van de ene blog naar de andere. Van lagerschool schrijven naar puberaal tot nu. Ik wil niet weten hoeveel blogs er van mij online waren. Gelukkig is mijn passie intussen echt wel uitgebreid en heb ik zin in meer. Fijn dat je nog steeds blogt, want ik volg hem met plezier.

    Mijn blog ken je al.. ik blog eigenlijk over de grootste zever op aarde.

    ReplyDelete
  16. Hihihi, die eerste blog is keischattig! :-)
    Ik had ook wel zo'n profiel waar ik vanalles op plaatste toen ik nog een kind van 12 was, lang geleden... Gelukkig bestaan daar geen screenshots van ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, allez, dat is toch plezant om terug te kijken?!

      Delete
  17. Je kent mijn blog al, maar voor diegenen die 'm niet kennen ... Mijn naam is Birte en op mijn blog Chit Chat (www.chitchatontherocks.com) heb ik het vooral over mode, beauty en personal stuff. Als je langskomt en een comment achterlaat, doe ik hetzelfde bij jou. Veel liefs!

    ReplyDelete
  18. Ik ben - net zoals vele anderen blijkbaar - ook schuldig aan het niet reageren op leuke blogberichten. Ik weet vaak gewoon niet eens wat zeggen (een beetje zoals nu, maar niet reageren op een bericht waarin gevraagd wordt om van je te laten horen... Da kan nu toch nie?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blij dat je gereageerd hebt! En merci om 'mij' te lezen Inez!

      Delete
  19. Ik ben geloof ik een van je vele lurkers ;) Ik ben Eva, een Nederlandse en woonachtig in Berlijn - jeej - en vanuit daar blog ik over het leven in deze nieuwe, grote stad over hoe het is om te emigreren en oh ook nog een vleugje creativiteit en leukheid! Ik werk aan de DIY-portal van DaWanda en ben dus de hele dag bezig met DIY-tutorials, liefde!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Eva! Ik lees jou ook, maar moet tot mijn schaamte toegeven dat ik (bijna) nooit reageer... Oeps!

      Delete
  20. Ik probeer hier af en toe te reageren. Echt waar. Ik doe mijn best. Kijk, ik doe het weer! Kus van de juf en een bank vooruit! :D
    Zelf blog ik op Verbeelding over het leven zoals het is, creatieve uitspattingen en de laatste tijd komen er ook verdacht veel boeken aan bod.

    ReplyDelete
  21. Haha ik heb mijn oude blogs eens bezien en het enige wat ik kan denken is "oh boy oh boy oh boy :')".

    ReplyDelete
  22. hahahah 13 jaar!!? Dat is echt zooo leuk!
    jade x

    ReplyDelete
  23. Ik volg je al wat jaren he. Ik,kom hier nog steeds graag lezen en zie ook wat je doet op Instagram. ;-)

    ReplyDelete
  24. Heey! Ik blog niet zo lang maar doe het nu al met heel veel plezier! :) kom gerust eens een kijkje nemen, zou ik zeggen. Liefs!

    ReplyDelete
  25. Hoihoi, Ik kom graag langs op je blog, omdat ik bijvoorbeeld je foto's zo mooi vind. En dat had ik natuurlijk best eerder eens kunnen melden. Maar nu dus bij deze....
    Ik ben vrij nieuw in blogland, ben jaloersig op het hebben van een archiefje, hoor. ;-)
    Ik plaats iedere woensdag een tutorial op mijn blog, met echt vetveel plezier.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Een échte lurker, jou heb ik nog nooit weten reageren! Bedankt voor je reactie Babbe, ik ga nu jouw blog eens bekijken :-)

      Delete
  26. Oh hey Eli, haha fantastisch die screenshots. Wel mooi om te zien hoe je layout steeds groeit maar je inhoud toch nog (grotendeels) op eenzelfde lijn zit. Zullen we nu dansen op Shaggy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Raya, ge hebt dat echt gelezen! Knap! Merci ;-) Was slechts een fase (al vind ik it wasn't me nog steeds hilarisch!)

      Delete
  27. BlueHost is ultimately the best hosting company with plans for any hosting requirements.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!