De 30 Day Shred en hoe die faliekant mislukte

Dag vrienden!

Na het lezen van Kathleens blogpost was ik enorm enthousiast om me ook eens te wagen aan de 30 Day Shred. Basisally betekent die shred jezelf 30 dagen lang elke dag een halfuur afbeulen met een fitnessprogramma om U tegen te zeggen (allez, dat heb ik van horen zeggen, zo ver zijn we niet eens gekomen).

English// version below

Vier dagen geleden vond ik mijn yogamatje terug - lag ongebruikt onder een grote stofwolk -, trok ik mijn mooie sportschoenen aan en vond ik gewichtjes in de vorm van twee potten tomatensaus. Ik zette het eerste filmpje op en gáán zei ons Jillian. Goed gezweet, maar al bij al best haalbaar. Dit kon ik best wel 30 dagen volhouden, dacht ik.



De dag erna begon al minder excited: ik verging van de spierpijn. Nu, da's normaal, ik had al een paar maanden niet meer aan sport gedaan. No biggie, blijven gaan! De BF raadde mij de dag ervoor aan om zijn gewichtjes te gebruiken in plaats van mezelf te moeten behelpen met huis-tuin-en-keukenmiddelen, dus ik volgde zijn goede raad.

Alleen dacht ik niet echt na en fitnesste ik niet met gewichten van 1kg 't stuk, maar met gewichten van 2,5kg aan elke kant. En ik leefde mij nogal uit. Mijn arme zwakke armen zijn daar duidelijk niet tegen op gewassen. En ik zal 't geweten hebben.

De volgende dag niet alleen spierpijn in heel mijn lijf, maar ook twee armen die ik niet verder kon buigen dan in een hoek van 90°. Spieren duidelijk verrekt of zelfs gescheurd. Rust, rust, rust. En ook werd ik wel een beetje uitgelachen door mijn omgeving. (Terecht. Ik zie u ook wel gniffelen achter uw scherm!) En dat, lieve vrienden, is waarom ik mij nu al niet meer aan mijn blogschema kon houden.

Allez, ik hoop dat u eens goed heeft kunnen lachen. Vanaf dat ik mijn armen terug normaal kan bewegen en er niet meer uitzie als een in de jaren 90 gefabriceerde robot vlieg ik er terug in, Jillian!

English// I started the 30 Day Shred and have been quite the fool. I used hand weights that were way too heavy for my weak arms and I ended up not being able to bend my arms for a couple of days. I guess I strained/torn my muscles. Awch. Hence my (short) absence. Don't worry Jillian - the fitness instructor - I'll be back as soon as it's healed!
See you later, alligator! 

24 reacties

  1. Haha, de 30 day shred heb ik zelf ook al menigmaal geprobeerd!

    ReplyDelete
  2. Haha! Ik heb hem vorig jaar Januari voltooid! :D Het is gewoon 'lastig' dat je er echt tijd voor moet maken elke dag.

    ReplyDelete
  3. Aj aj aj! Je hebt je lesje wel geleerd voor een volgende start :) Ik ben nu weer eens bezig met de Ripped in 30 - alhoewel bezig... Ik was 2,5 weken ver en ben dan ziek geworden. Dat heeft zo'n 14 dagen geduurd, dus ik kan niet zomaar weer oppikken waar ik gebleven was... Maar 't doet zo deugd om je eigen vooruitgang te voelen en te zien, dus snel weer de draad terug oppikken! Eens ik die 30 dagen voltooid heb, doe ik het wel rustiger aan - niet 5 à 6 keer per week, maar 3 tot 5 keer. Dat voelt al goed genoeg op lange termijn. Veel succes als je weer verderdoet!

    ReplyDelete
  4. Hahaha, Elisse, de max! Allé, niet voor u maar wel kei grappig om te lezen... ;-)
    (En geloof mij: je bent vast niet de enige die zoiets al heeft meegemaakt.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Met die gedachte troost ik mezelf ook ;-)

      Delete
  5. Hahaha, hier heb ik wel ongelooflijk om moeten gniffelen. Zou iets kunnen zijn wat mij zou gebeuren. Beterschap met je spieren. ;-)

    ReplyDelete
  6. oh oh oh, klinkt bekend! maar het wordt beter. :D
    veel succes!
    xo, cheyenne

    ReplyDelete
  7. Grappig, ja, maar tegelijk vooral veel bewondering dat je überhaupt al start met zoiets! Daar heb ik nog nooit de moed voor gehad, ondanks dat ik het ook al las bij Kathleen en mij toen voornam om dat ook eens te doen. Misschien moet ik het nu toch maar eens proberen, wie weet ooit... ;-)

    ReplyDelete
  8. Haha erg herkenbaar allemaal. Ik houd me nooit aan dat soort "programma's" en ik verplicht mezelf gewoon om minstens 1 keer per week een half uur te sporten. Hierdoor ben ik juist veel vaker gaan sporten, 2-3 keer per week, maar je moet dit soort dingen ook opbouwen. Anders bezeer je jezelf :c

    ReplyDelete
  9. Ooh respect hoor. Ik ben altijd veel te enthousiast met zulke programma's. Good luck!

    ReplyDelete
  10. Hahaha, geweldig! Ik heb dit ook ooit geprobeerd, geen idee eigenlijk waarom ik er toen weer mee op ben gehouden.. Sowieso werken die 30-dagen-programma's nooit helemaal lekker bij mij ;)

    ReplyDelete
  11. At least you did it!! :-) Da's wat telt, haha.

    ReplyDelete
  12. Hahahaha, klinkt idd wel grappig! That being said: ik wil die 30 day shred ook al een tijdje proberen. Ga straks de video's nog s bekijken op YouTube en wie weet vlieg ik er snel ook in. Keep you posted!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben benieuwd! Volgende week vlieg ik er ook terug in. Hiphoi!

      Delete
  13. O o o o o lieve Elisse toch!
    Ik gniffelde niet, ik betrapte me erop dat ik zeer bezorgd keek ;).
    Klinkt wel ernstig hoor, verrekte of gescheurde spieren! Jeetje!
    Ik hoop dat je je snel weer als een robot uit het jaar 2015 kan bewegen (ha ha slechte grap) en ik vind het knap dat je het dan nog eens gaat proberen!
    Ik denk eigenlijk dat ik het ook wel leuk vind hihi, ik ga 't even checken.
    Liefs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En eigenlijk ook best heel slim, een blogschemaatje. Bij mij komt het allemaal zo ongecontroleerd op mijn blog!

      Delete
  14. Hahaha! Tweede keer, goede keer en iets over een ezel die zich geen twee keer stoot aan dezelfde steen? ;) Het blijft anders wel de moeite, die shred. Ik zou het binnenkort zelf nog eens moeten doen.

    ReplyDelete
  15. Direct jezelf compleet in de vernieling sporten. Goed bezig. 😄

    ReplyDelete
  16. O Elisse, wat leuk dat je die chiapudding hebt geprobeerd! En wat fijn dat het zo lekker was! Jeeeeej :D. Zo leuk om te horen :). Goed om te weten dat de hoeveelheden op m'n blog meestal wat veel zijn, dan hou ik daar rekening mee :) ik geloof dat m'n ontbijtjes best groot zijn haha, dat komt eigenlijk omdat ik voor tussen de middag zo weinig inspiratie heb voor wat ik moet eten..
    Hoe gaat het ondertussen met je spieren? Moet het lang genezen?
    Je hebt me geïnspireerd, ik wil dit ook gaan doen als ik klaar ben met de tentamens. Ik hoop dat ik alle filmpjes kan vinden op het internet... hihi.
    Liefs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Volgende week begin ik er terug aan! Momenteel gaat het goed, ik kan mijn armen weer normaal gebruiken, maar ben toch nog een beetje bang als ik iets zwaars moet heffen dat ik mijn armen niet overstrek (als je begrijpt wat ik bedoel?) Dus nu nog even laten rusten, en volgende week vlieg ik erin.

      Ik keek net weer op je blog en kreeg er weer honger van, tijd voor een lekker middagmaaltje (slaatje met linzen!)

      Delete
  17. Hihi, een klein beetje leedvermaak toch :) Wat we niet allemaal doen om er goed uit te zien. Ik ben niet zo'n sportmadam, dus morgen begin ik met een of andere "clean eating challange" van 14 dagen. Zien er nog best goede receptjes uit als je het mij vraagt. Ik geef je de link mee, mocht je interesse hebben. http://www.buzzfeed.com/christinebyrne/clean-eating-challenge?utm_term=.qtjQKo2pQQ#.apQJ2da7J1
    Ohja, ik vind het trouwens echt heerlijk om alles in het Nederlands te lezen, echt waar, goei keus ;)

    ReplyDelete
  18. Oh! Ik ga dat ook doen! Merci voor de link!
    (en ik ga ongetwijfeld ook zo stijf zijn hoor!)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!