Refashion time: scarf to boho dress

It's that time of the year again! Mieke organizes Recykleren 4.0, which basically means we refashion our old clothing for two weeks straight. It's super inspiring to see the results of all the participants, and of course I'm in!

A couple of weeks ago, I encountered this DIY over on A Cup of Life (definitely worth a look, Shifra is such a positive and bright girl!). Since I have a crazy amount of scarves that I barely wear anymore, I thought I could sacrifice one to make into a boho dress. And here's the result. For a full outfit-photo you'll have to wait a little longer, I had to make these photos right before going to school and my face wasn't in a very cooperative mood..




(Nope, I still can't stitch in a straight line after all these years, that is correct!)


Have you refashioned anything lately?

Talk to you soon lovelies!

CONVERSATION

15 reacties:

  1. Is uw haar nu beetje ros? of is dat schijn? mooi gemaakt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rood hé, en vanonder is dat een oranje/rosse ombre :)

      Delete
    2. Aha! Welke kleuring nam je voor ros? Ik had me vorige keer mispakt! Ja, heb je al tijd niet meer gezien dus misschien was je nu een rosse voenk! :)

      Delete
  2. Jeej voor recyklerende Elisse! Ik ben wel benieuwd naar meer foto's ook! En ook nog: aaargh, door dit project moet ik terugdenken aan de prachtige sjaal die ik ooit had maar vergat op een treinperron en nooit meer terugvond. Manman, daar heb ik echt een traantje voor gelaten.

    ReplyDelete
  3. Leuk! Ben benieuwd naar de volledige versie.

    ReplyDelete
  4. Wat tof gedaan! Staat mooi zeg, ik ben benieuwd naar de andere foto's. X

    ReplyDelete
  5. How creative! :) Shifra new dress is looking awesome, can't wait to see yours! the hem detail looks so good.

    ReplyDelete
  6. Heel leuk bedacht!! En staat je ook nog eens goed ;)

    ReplyDelete
  7. Ahhh haha, 'my face wasn't in a very cooperative mood..', ben benieuwd naar de hele outiftpost!
    Dat labeltje, oh wat is dat cool Elisse!

    ReplyDelete
  8. Mooie kleuren, ik ben benieuwd naar het hele plaatje.

    ReplyDelete
  9. Oh wauw wat een gaaf idee zeg! Ben heel erg benieuwd naar de hele outfit :)

    ReplyDelete
  10. Wauw! Het ziet er echt super uit. Wat een mooie sjaal heb je er voor gebruikt!
    En wat een lieve dingen zeg jij, dankjewel! Heel LIEF! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh Shifra wat leuk dat je op mijn blog reageert! Ik zie het eigenlijk nu pas. Graag gedaan hoor, ik kom altijd graag een kijkje nemen op je blog!

      Delete
  11. Amai, ik ben superbenieuwd om de voluit-foto te zien.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top