BloggersGroupHug ♥ Someday

I'm participating in this project called Bloggers Group Hug that Jade started. BloggersGroupHug stands for support, unity & similarity in the blogging world. The basic idea is that every week, we get sent a word and we have to describe that word in our own way. You can read all about it here. (Jade is much better in explaining her project!)

This week's word is someday.


analoogje made by me

Someday I want to travel. Alone. All by myself. Because I need to find out if I can live with myself, I want to figure out who I am and why I do the things I do.
Someday I want to build a fort with the love of my life where we can hide from the rest of the world and just be us. Without having to be there and everywhere and to escape from life, just for a little bit.
Someday I will stop taking an effort to explain to people why I don't want children & why I don't want to get married. I don't know why it's so hard to wrap your head around the fact that not everyone expects the same from life, and that it's okay to not have the same opinion all the time. I don't like it that I have to defend myself all the time and have to come up with arguments to explain why I don't want children.

I didn't mean for this post to become so serious all of a sudden, but I just felt the need to get this off my chest. :)

What pops up in your mind when reading the word someday?

Have a wonderful, sunny Saturday! Talk to you soon!

14 reacties

  1. Oh hear hear, ik herken je in het kinder- en levensverwachtingengedoe. Enige verschil is dat ik wel al gestopt ben met het te proberen verklaren. Nu ja, afhankelijk van wie het precies vraagt uiteraard. Oprechte interesse met de kans op goeie gesprekken, daar wil ik nog wel een efforke voor doen :)

    ReplyDelete
  2. Klinkt bekend eigenlijk (zowel trouwen als kinderen), al heb ik het nog niet durven vermelden op mijn blog, omwille van dezelfde reden. Someday ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allez, ik wist niet dat wij met zoveel waren! Heuj! :)

      Delete
  3. I agree. Sucks when people expect you to do something.. while it's something you don't want.
    Jade x

    ReplyDelete
  4. Ik snap perfect dat je geen kinderen wil hoor, dus geen nood om het uit te leggen aan mij. Ik wil het wel, maar geen idee of het er ooit van zal komen ;) Reizen wil ik ook doen, ik heb het al enkele keren gedaan om mijzelf terug te leren kennen en ben er altijd rijker van geworden, mooie tekst Elisse!

    ReplyDelete
  5. Goed geschreven hoor Elisse!
    Het krijgen van kinderen is zo vanzelfsprekend geworden, dan moet er vast iets mis zijn als je geen kinderen wilt.. wat naar dat je jezelf steeds moet verdedigen, terwijl het toch het belangrijkst is dat jij doet wat jij wil met je leven.
    Ik vind het echt een heel lastig onderwerp, trouwens. Voorheen stelde ik mijzelf later ook altijd voor met kids, maar nu ik ouders word begin ik daar anders over te denken. Dat komt ook doordat ik oppas op kinderen, en als ik daarvan thuiskom ben ik zo blij om alleen met Lucas te zijn ;) (en Guusje). Wat ik later wil weet ik nog niet, maar voorlopig moet ik er echt nog niet aan denken. Er zijn ook nog zo veel dingen die ik wil doen, zoals reizen, en ik zie mezelf dat niet doen hoe ik dat wil met allemaal koters om me heen. En eerlijk gezegd lijkt het me later ook gewoon heel fijn om eens geld te hebben, het leven als arme studente begin ik ook een beetje zat te worden haha!
    Wat goed dat je alleen wil gaan reizen om te zien of je op eigen benen kunt staan en hoe dat is! Dat is vast een hele ervaring. Wil je dat na je studie gaan doen?
    Mooi stukje Elisse.
    Liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, heel herkenbaar! Als Joeri en ik een dagje bij onze petekindjes zijn geweest, zijn we ook heel blij om de dag gewoon rustig met z'n tweetjes af te kunnen sluiten. Begrijp me niet verkeerd, wij zien hen heel graag, maar soms zijn kinderen zo vermoeiend!

      En ja, als het goed is komt er binnenkort nog een blogpost online over mijn reisplannen :)

      Delete
  6. Someday (soon, I hope) I wish to finally be successful in a job I love.
    A home with my love, a Boo (the world's cutest dog) or a cat, without kids and a lot of money for clothes, delicious food and travelling would also be nice someday.

    One of your two biggest fans,
    Lienimo x

    ReplyDelete
  7. Ik ben er ondertussen uit dat ik wél een kind wil, maar nog niet right at this moment. Ook niet makkelijk om aan mensen uit te leggen als je al 31 bent ... Je moet vooral doen waar je zelf achterstaat en je niks aantrekken van de commentaar van anderen!

    ReplyDelete
  8. Ik wil wel kinderen, alleen nog niet nu. Of over 3 jaar. Of... Ik weet zelf niet wanneer! Eerst wil ik ver en lang reizen, mezelf leren kennen en goed worden in iets waar ik het nooit van had gedacht dat ik het zou kunnen. Ooit... Ga ik nog steeds niet weten wat ik wil bereiken in mijn leven :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maar da's toch niet erg? Dat maakt het leven spannend en plezant, bij wijlen :)

      Delete

Yay! Comments make my day!