Do you want my purr purr?


Dames en heren, appelen en peren, vandaag onthul ik jullie eindelijk wat ik op deze pawsome meeting met GOOD PR ging doen. Ik werd namelijk uitgenodigd door de maker van Poopy Cat om kennis te komen maken met zijn product. Wie beter natuurlijk, dan daar een immense crazy cat lady voor te vragen ;-)

// This post is written in Dutch because it's a review about a Dutch brand of disposable litter boxes. For more information, I kindly ask you to visit the website of Poopy Cat. A new English post will be up on Tuesday!



Poopy Cat is een nieuw concept. Simpel: het is een kattenbak. Maar niet zomaar één, het is een kartonnen versie die biologisch afbreekbaar en wegwerp is. Geniaal idee, kartonnen dozen en katten, een ideale combinatie!
Maar hoe werkt dat nu precies? Het kattenbakgrit bestaat uit geperst resthout. Wanneer het verzadigd is, valt het uiteen in zaagsel (en dat is dus echt zo hé mannekes!). Het is ook zo goed als geurloos. Alleen elke dag de kakjes uit de bak vissen met je schepje en je kan er gerust een week tegen. Na die week kan je de hele kattenbak gewoon bij het GFT-afval gooien, want hij is 100% biologisch afbreekbaar. Poopy Cat beweert zelfs milieuvriendelijker te zijn dan de meeste traditionele gritsoorten, want zo zouden bak als doos zelfs minder milieubelasting opleveren. Niet slecht!





Aangezien ik kattenmoeder ben van twee poekies, en wij normaal twee kattenbakken hebben staan, gebruikte ik er 2 per week. Allereerst is zo'n Poopy Cat heel handig op te stellen. De platte kartonnen doos klap je simpelweg uit en hup, hij is al klaar voor gebruik. Ook leuk: je krijgt ze in 4 verschillende thema's (met geweldige oneliners bij). We kennen allemaal het logo van MGM nog wel (de tekenfilmpjes van vroeger!) met de brullende leeuw, nu kan dus ook je eigen leeuw zich wagen aan een beetje acteerwerk.





En wat vinden de poezels daar nu van? Die zijn zich van geen kwaad bewust. In het begin waren ze aftastend, maar een dagje later waren ze happy as ever met hun kattenbak. Ik merkte duidelijk minder geurtjes. Wel zijn Pixel & Cera tamelijke wildebrassen tijdens hun stoelgang, en moest ik een keertje de kattenbak opnieuw in mekaar schuiven omdat hij was losgekomen. Dat zorgde dus wel voor wat extra kuiswerk, wegens het grit dat er naast viel. Verder ben ik heel content! Ik moet wel zeggen dat er bij het verzenden iets misging, waardoor ik de bakken na drie weken nog niet ontvangen had, maar na een mailtje werd het misverstand opgelost en kreeg ik drie dagen later de Poopy Cats toch nog aan! Over de klantenservice heb ik dus zeker niet te klagen!
Ideaal voor mensen die niet veel tijd hebben maar hun kat toch in een mooie bak willen laten gaan, die op de koop toe nog eens milieuvriendelijk is!



Voor meer informatie verwijs ik u graag door naar de Poopy Cat website, maar ik laat u nog niet gaan voordat u dit filmpje even bekijkt. Poesjes!


Tot snel! Voor zij die morgen weer met school beginnen: toi toi toi! :)

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Poopy Cat. Uiteraard ben ik in dit artikel volledig eerlijk en zou ik nooit over iets schrijven waarvan ik vind dat het niet bij mijn blog en lezerspubliek past.

CONVERSATION

9 reacties:

  1. Schitterende uitvinding! Ik gebruik sowieso al biologisch afbreekbaar kattenzand, goed dat het zo mensen wat meer aan het denken zet. Toffe afwerking ook.

    ReplyDelete
  2. Haha ohh wat goed bedacht! Ik heb geen katjes, maar kan me wel voorstellen dat dit heel handig is :) (en serieus, die creditcard, hoe leuk!!)

    ReplyDelete
  3. Dat filmpje is zalig! Ik vind het gek dat zo'n kartonnen doos bij t gft mag... En 20 euro per maand! Ik doe misschien 4 euro op ofzo! Nuja, mijn kat gaat binnenkort buiten zijn behoefte doen, dus dan hoef ik amper de kattenbak nog te verversen :p het lijkt een leuk product, maar wel wat aan de dure kant.

    ReplyDelete
  4. Leuk idee, maar 'k vind het ook wel heel erg duur. Wij hebben vier kattenbakken staan, dat is €20 per week...

    ReplyDelete
  5. Mogen kattenpoepies dan in de GFT-bak?

    ReplyDelete
  6. oo ik vind ze mooi, veel mooier dan van die plastic dingen! Verder geen katten hier in huis enzo, dus verder geen mening :)

    ReplyDelete
  7. leuk! Ik zou die met de vlammen kiezen ;)

    ReplyDelete
  8. Haha oh, wat is dit super leuk!
    Perfect voor jou (en jouw katten) om dit uit te proberen.
    En wat schrijf je leuk Elisse!
    Gaat het ondertussen weer beter met je?
    En super leuk om te lezen dat je me op de voet gaat volgen deze maand! Het is iets totaal nieuws, voor mij, maar ook voor de mensen die mijn blog lezen. Ik vind het eigenlijk wel heel spannend!
    Liefs

    ReplyDelete
  9. Leuke, maar wel dure tip. Wij hebben ook twee katten. Gebruiken altijd houtkorrels als vulling trouwens.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top