Naaien & Stikken workshop

Tirion Creatief nodigde mij en een tiental andere bloggers enkele weken geleden uit voor een heuse naaiworkshop. Tegen wat extra ervaring opdoen zeg ik uiteraard geen nee! Samen met Lieke & Eline reisde ik naar Tilburg om daar in de Textielstad een dagje te genieten van fijn gezelschap, nieuwe ontmoetingen, mooie stofjes, en natuurlijk een spiksplinternieuw boek!

Het boek Naaien & Stikken is wat mij betreft een echt pronkstuk. Er staan prachtige foto's in, de handleidingen zijn duidelijk en bovenal: de patronen die erin staan zijn eigentijds maar toch klassiek. Het werd geschreven door Tessa Evelegh en hoort bij het tv-programma The Great British Sewing Bee. (Ken je dat nog niet? Kijken! Op BBC2!) Het enige minpuntje vind ik dat je de patroondelen nog zelf moet afdrukken - daar haak ik dan ook vaak af bij patronen die online te vinden zijn.
// English translation below!




En natuurlijk mochten wij al een patroon testen: we maakten een keukenschort. Raar maar waar, als echte keukenprinses had ik nog geen schort, dus deze workshop kwam perfect van pas! Ook al was mijn naaimachine nogal koppig, dankzij de vriendelijke en geduldige hulp van Lieke en de eigenaar van Textielstad is het mij gelukt: ik heb een schoon nieuw keukenschortje dat met veel plezier gedragen zal worden!




Ohja en Textielstad, u weze gewaarschuwd: ik kom u dit jaar zeker eens leegroven.




Heb je niet genoeg aan mijn foto's alleen? Bekijk dan het inkijkexemplaar.

Allez hop, ik zal mij dan eens zetten aan het hemdje dat u op de bovenste foto ziet. Want ohja, wij bloggers als pietzakskes zijnde, kregen het boek Naaien & Stikken mee naar huis. Dan neem ik er graag dat afdrukken van die patronen nog bij!

Tot de volgende!

// A couple of weeks ago I was invited by Tirion Creatief to attend a sewing workshop. I couldn't say no of course! I made a kitchen apron from the book Naaien & Stikken, written by Tessa Evelegh. It's a translation from a book she wrote about the Great British Sewing Bee, an awesome tv-show and a definite must-see!

CONVERSATION

7 reacties:

  1. Wat supertof Elisse. Wat leuk dat je uitgenodigd was en dat jullie ook het boek nog meekregen. Je keukenschort ziet er echt mooi uit, wat knap dat je dat kan!

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi schort! Lijkt me een prachtig boek ook, veel plezier er mee!

    ReplyDelete
  3. I seriously want that purse in the last photograph!

    ReplyDelete
  4. Zijt ge al beginnen kijken naar het tweede seizoen van The Great Sewing Bee? Ikke wel ze. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaja, ik ook een dag na de workshop! Helemaal verslaafd nu ;-)

      Delete

Yay! Comments make my day!

Back
to top