Keep calm and wear lipstick



Dag mannekes! Vandaag blog ik voor jullie over beauty, een thema dat ik nog niet eerder aan durfde. Omdat ik sinds een paar maanden nogal een fervent lippenstiftdrager ben en een paar weken geleden ontdekte dat Action ook lipsticks verkoopt (danku Zoë!), ging ik efkes mijne slag slaan. Bij deze dus, een heuse beautyblog over 4 lipsticks van den Action.

(English version below)

Deze 4 kleurtjes werden de mijne. Er zitten twee lipsticks in elke verpakking. Eén setje kost €0.89(!) Daar kunt ge 't niet voor laten liggen. Er waren nog een heleboel andere combinaties mogelijk ook, trouwens.


Obligate swatches. Van links naar rechts: Poppy Peach, Wild Red, Dazzling Red, Dark Nude


Om te vergelijken: mijn lippen zonder enig lipproduct. Met andere woorden: heel droog en een beetje raar.


Laat ons maar beginnen met de kleur die mij het minst staat. Dark Nude. In de verpakking zei het kleurtje mij niet al te veel (ik kocht het setje voornamelijk voor Dazzling Red!), op mijn lippen nog veel minder. Zo fout, it reminds me of the 90's! Nee, dit is echt een no go voor mijn huidskleur. Volgens mij staat -ie bij vrouwen met een iets donkerdere huidtype wel heel mooi!


Aha, hier ben ik al veel contenter van! Met rood kan je nooit fout gaan. Deze dekt zó mooi. Dazzling Red is een prachtige rode lipstick met een ietwat rozige ondertoon. Hij smeert lekker, voelt niet al te vettig maar wel verzorgend(!) én glimt niet te hard. Classy! Nieuw favorietje? Check!


Omdat het toch ook tijd werd om mijn horizonten te verbreden, wilde ik ook de roze en oranje toer op gaan. En ik kan u zeggen: dat ging niet geheel zonder succes!

Poppy Peach is een vrolijk zalmroze kleurtje dat ik zelf niet zo snel uit de rekken gepakt zou hebben, maar waarvan ik toch verbaasd ben. Een zacht en subtiel kleurtje op de lippen!


En als laatste deze geweldige Wild Red, die meer iets van oranje weg heeft. Ik vind het kleurtje geniaal! Lekker knallend en opvallend. Jaja, this is my cup of tea.



Ik denk dat ik het voorlopig even bij deze éne beautypost houd. Of wat denken jullie? Indien er mega enthousiaste reacties zijn, wil ik zoiets best vaker doen.

En vertel eens: ben jij van plan om bij je volgende bezoek aan Action een lipstick mee te grabbelen?

Tot de volgende!

// Today I'm daring myself to expand my blogging horizon. I've written a beauty post because I just had to share my experience with Action lipsticks. Action is a very low-budget store where they sell basically everything. I'm pretty sure you can figure out the prices & colours by peeking at the text & photos above, so that's that.

Talk to you soon!

CONVERSATION

43 reacties:

  1. You're blog lost a bit of things now. I hate beauty bloggers... :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat is dit nou weer voor gekke reactie, niet eens het lef hebben om je naam achter te laten en totaal geen onderbouwing? Ga weg hoor.

      Even terug naar je post: wat staat die laatste lipstick je mooi! Ook die Poppy Peach is erg mooi :) Ik draag zelf nauwelijks make-up, alleen mascara en eyeliner, dus snel zou ik het niet kopen maar ik vind het wel heel leuk voor en bij anderen!

      Delete
    2. Haha Mirthe, zo lief! Ik vind anonieme reacties ook een beetje laf, maar ja :) Ik trek me er niet te veel van aan, en geef zelf in het artikel toch ook aan dat het waarschijnlijk iets eenmaligs is. Ach ja. Bedankt Mirthe voor je fijne reactie!

      Delete
  2. Wel, de Wild Red zou ik ook nog overwegen, maar ik ben echt geen goeie voor lippenstift. Een paar maanden geleden een setje biologische make-up, waaronder een donkere lippenstift, gewonnen, een paar weken nadien had ik al alles uitgedeeld, inclusief de lippenstift ;) (hoewel dat nochtans nog gemakkelijk aan te brengen is... hm, echt geen goeie dus :))

    ReplyDelete
  3. Die voorlaatste (Poppy Peach) vind ik het mooist staan bij je. Subtiel maar toch accentuerend. Die knal(karmijn?)rode vind ik niet zo mooi... Nu, ik ben ook maar een vent hé ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ik vind toch dat het u goed zou staan ze, leuke post trouwens Elisse, ik heb een tijd gehad dat ik verslaafd was aan lipstick, nu heb ik saaie lippen :)

      Delete
  4. Heel mooie kleurtjes! Ze zijn fijn he die van de Action? Voor mij best een beauty-post waardig hoor :) Je blogt toch over wat je zelf leuk en interessant vindt om te delen? (ik zou die negatieve reactie dus negeren, tenzij het goed onderbouwd wordt)!

    ReplyDelete
  5. Ik ben niet zp'n lippenstiftfan, ik vrees dat mijn kinders anders altijd vol zouden hangen.
    Ik zie u al bezig thuis 'lippenstift op, fotooke maken, lippenstift eraf wrijven, nieuwe lippenstift erop, nieuw fotooke. :D Konden uw buren u zien? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, buren kunnen mij wel gezien hebben, maar daar heb ik niet op gelet. Was te druk bezig met het proces 'lippenstift op, tientallen foto's maken (en dan maar 1 vinden waar het licht zo mooi op mijn gezicht valt), lippenstift eraf, volgende lippenstift op, enzovoorts!' Dusja, dat was een redelijk perfecte beschrijving van het proces ;-)

      Delete
  6. Mooie kleurtjes, ik ben alleen echt geen lipstickfan! XO

    p.s. op mijn blog mag ik twee armbandjes weggeven! klik hier!

    ReplyDelete
  7. Waar vind ik een action in omgeving antwerpen? Heb er al eens naar gezocht maar geen succes helaas. Die lippenstift ziet er verrassend goed uit, wie had dat gedacht voor zo weinig geld! Het laatste kleurtje is mijn favoriet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Antwerpen zelf op de Sint-Bernardsesteenweg (320), of kom naar Deurne-Noord (Bisschoppenhoflaan), dan ben je nadien altijd welkom bij mij voor een koffieke. Ik woon aan de overkant (jaaaaa, da's inderdaad zeer verleidelijk!)

      Delete
    2. En in Schoten ook! In de omgeving van AVA, AS Adventure en Media Markt!

      Delete
  8. Heel toffe kleurtjes, ik ga ze ook aanschaffen. Ze kleuren goed! Ben ook dikke fan vd blushkes

    ReplyDelete
  9. Doe mij maar vol en rood! En de intensiteit? Dat hangt af van de entourage ;)

    ReplyDelete
  10. Oh die oranje staat echt goed! Ik ben echt een lippenstift fanaat. Is deze een beetje moisturizing of heel erg droog? haha ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven, maar ik vind het zooo vervelend als een lippenstift uitdroogd. Zelf ben ik mega fan van die van de hema! Prachtige kleurtjes en ze zijn geloof ik 2,50 of 3 euro per stuk en NIET uitdrogend <3 haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeker moisturizing! Ze zijn echt heel voedend - of zo voelen ze toch aan, maar niet vettig. Ze smeren heel makkelijk en zijn zeker niet droog! Dus ja, dikke aanrader! Aha, binnenkort eens binnenspringen bij Hema dan.. Ik ben ook grote fan van de lipsticks van Catrice!

      Delete
  11. ik ga je ontvolgen hoor Elisse - beetje beautybloggen, how dare you ;)

    nee joh,
    ik vind ze je ook prachtig mooi staan, vooral de tweede en de vierde. en ik hoop dat ik ooit ook eens lippenstift durf te dragen - of me in elk geval meisje genoeg (?) voel om dat te doen. ofzo.

    ReplyDelete
  12. Toftoftof! Ik ga direct naar den action ;)!

    ReplyDelete
  13. De poppy peach staat u ook heel schoon! Ik ben geen lippenstiftmens: één à twee keer per jaar doe ik dat eens op om vervolgens heel de avond aan mijn eigen lippen te lekken tot het er af is.

    ReplyDelete
  14. Zalig, een beautypost van iemand waar je het totaal niet van verwacht. Dat maakt het net héérlijk (ik lees anders nooit beautydingen..). Jij bent anders (een beetje zoals ik?) en dat maakt het net leuk om te lezen. Totaal niet 'barbie' en perfect. En ik dacht direct... naar de Action voor de feestdagen!! (tenzij het allemaal uitverkocht is door uw post natuurlijk ;) ) Merci!!!

    ReplyDelete
  15. I hope it's not strange for me to say so, but your jaw and mouth are gorgeous c:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waw thanks, what a nice compliment :)

      Delete
  16. Als een kleur het niet helemaal is wil het wel eens helpen om er een streepje zwart kohlpotlood door te mengen. Grote kans dat het dan beter bevalt. Ik heb nu mauve van de Action op (zonder kohlpotlood).:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, goeie tip! Ga ik eens testen! Merci!

      Delete
  17. defenitely wild red, en ook de poppy one, toch. :-)

    ReplyDelete
  18. De laatste 2 zijn toppertjes!! Jammer dat deze lipsticks niet vegan zijn, anders zou'k zeker eens bij den action binnenspringen...

    ReplyDelete
  19. lipstick en ik gaan niet zo goed samen, hoewel ik van tijd tot tijd wel probeer met eentje die niet te erg opvalt. Anders lijk ik wel zo een overjaarse boze juf.

    ReplyDelete
  20. Ik eet mijn lippenstift ook altijd op. Dus wordt het hier weinig gebruikt.
    Maar bij jou past het perfect. Ik vind de laatste de mooiste.

    ReplyDelete
  21. Dazzling Red en Wild red vind ik heeeel mooi staan bij je! Mooie foto's ook. Zijn niet zo standaard als die van de meeste beautyblogs. Oja en je hebt echt een mond voor lippenstift. Klinkt heel vast heel raar, maar bij mij lijkt het altijd net alsof ik niet binnen de lijntjes kan kleuren doordat mijn liplijn zo vaag is. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Joanne, hele lieve reactie! Ja, hihi, ik ben wel blij met mijn lippen. Handig dat 't niet zo'n gedoe is om lipstick aan te brengen ;)

      Delete
  22. Ik houd, houd, houd van lipstick. Blijft deze goed zitten en geeft hij niet af? Want dan ga ik zelf ook even naar De Action morgen :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hij geeft wel wat af, maar niet meer dan andere lipsticks naar mijn gevoel. En hij blijft best goed zitten (ik draag wel meestal onder mijn lipstick nog lippotlood, dus dan blijft het sowieso langer zitten, al deed ik dat voor deze blogpost niet!). Natuurlijk overleeft hij geen volledige maaltijd, maar zit best wel een aantal uurtjes mooi :)

      Delete
  23. Super mooi, ik koop mijn lipstick ook in den action :)

    ReplyDelete
  24. Hij ligt al voor je klaar :-)
    Maar bij het schrijven van je adres twijfelde ik opeens of het nog wel de juiste was!!
    Wil je mij nog een mailtje sturen ?
    (weg verassing, maar beter dat dan dat ie helemaal niet bij je aankomt :-))

    ReplyDelete
  25. Leuke post! Ik vind de kleurtjes Dazzling Red en Wild Red het leukste. En dat voor die prijs. Wow!!!

    ReplyDelete
  26. haha je mag toch zelf weten waar je over wilt bloggen!
    Ik vind het altijd heel knap als mensen lipstick kunnen dragen. Ik ga dan altijd heel raar met m'n mond doen en heb altijd de neiging om de lipstick eraf te eten zeg maar...... tja ach....

    ReplyDelete
  27. Wat een leuk blogje. Mooie lippen heb je, haha! Ik vind de eerste kleur wel heel mooi, ik houd wel van dat donkere, ga hem eens proberen voor dat geld!

    ReplyDelete
  28. Ik vind poppy peach precies echt mooi! En ik vind het wel leuk om te lezen, vooral omdat je zo ontzettend mooie foto's hebt!

    ReplyDelete
  29. Knap wel die kleuren. In ieder geval, mooi gestifte lipjes.

    ReplyDelete
  30. Ik vind die kuiltjes bij je mond zo leuk! :)

    ReplyDelete
  31. Prachtig!
    Vooral kleuren 1 en 3 vind ik heel mooi, die zou ik zelf ook wel willen!
    Ook wil ik al een tijdje een wat donkere lippenstift proberen, heb het alleen nog niet gedaan. Maar dat lijkt me ook gaaf!

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top