Big hair for the win!

Hi guys!

I'm making a reappearance on the blog again - could that have anything to do with the upcoming exams? - to show you a super fun hairstyle I attempted a few weeks back.

It's a big hairdo you can achieve by rolling up your wet hair and letting it sit over night. And it doesn't even take that long preparing your hair. Curling my hair with a regular curling iron takes way longer and I would never achieve this look. Anyway, on to the result!

right after I took the strips of fabric out of my hair


left: few minutes before I went to bed - right: after I got up


after undoing the strips of fabric. a bit anxious about how it would turn out 
(as you can probably tell by the look on my face!)


A few hours later, the lovely Sophie Bell shot some pictures of my hair as well. Unfortunately the curls didn't maintain their shape that long, but I'm guessing that's my own fault since I didn't use a volume mousse or serum. Any recommendations for my next attempt?






In case you're curious, I used the tutorials from this & this girl. If you want to recreate this hairdo as well, please do. (And share some pictures!) It's so much fun having this much volume in your hair! (I wish my hair would be like that all the time..)

I'm off, studying some more and preparing the apartment for our two kittens (!!!!!) We're going to pick them up on Saturday, so more about them later. Expect a fluffy cuteness overload in the upcoming weeks!

Take care!

CONVERSATION

18 reacties:

  1. If you want curly hair :) you should just put a braid in your hair over night:)

    ReplyDelete
  2. Ik vind het wel heel lief en vrolijk staan :)

    ReplyDelete
  3. voor vollere krullen moet je droog haar en gewoon wat mouse gebruiken
    hoe meer lintjes, hoe kleiner de krul, hoe minder hoe dikker de krul
    x

    ReplyDelete
  4. You look great indeed :) But despite the volume and all you need to have a healthy hair. Looks so cute and girly... ^_^

    ReplyDelete
  5. Héé grappig, een collega van me kwam ook op een dag zo naar het werk, terwijl die normaal keiplat haar heeft. Dat was wel even wennen :D Volgens mij had ze het ook op die manier gedaan. 't Staat je goed, vind ik.

    ReplyDelete
  6. En ooooh, kleine poesjes ♡ ♡ ♡

    ReplyDelete
  7. Succes met de examens. Ik kijk al uit naar de kittencuteness

    ReplyDelete
  8. Leuk dat haar zo! En ik ben er jaloers op dat je kleine poesjes hebt! In ons nieuwe appartementje gaat dat hopelijk ook.

    ReplyDelete
  9. o kleine katjes! Lief, ik ben benieuwd naar de foto's. Hihi ik moest er lachen om je krullenbos. Ik heb lang lang geleden ook eens zoiets gedaan. Plukje draaien en draaien en draaien en draaien maar en dan heel veel haarlak erin. Maar toen ging het een beetje mis met de poging om het weer los te maken..... Het was echt niet grappig en ik kon wel huilen! Het was 1 grote plakboel en klitten en knopen enzo.... oef

    ReplyDelete
  10. Afroooo! Super tof! Ik ben er wel echt te lui voor, en hoe mooi ik krullen altijd vind en hoe jaloers ik daar ook op kan zijn, ik vind het echt gek (en een beetje vies) bij mezelf. Ik ben gewend aan zacht, glad haar waar ik zo door kan gaan met mijn vingers en ik vind het echt superraar dat dat zo anders voelt! Het vieze gevoel zal ook wel wat aan de benodigde producten liggen (ik haat het ook echt om iets producten op mijn haar te gebruiken, dat vind ik sowieso al geen fijn gevoel) maar toch! Ik ga het dus niet snel proberen ;) Bij mij blijft het trouwens ook nooit, wel jammer als je er zoveel werk in gestoken hebt :(

    ReplyDelete
  11. Dus toch geen dreads haha :D.
    Zelf gebruik ik een stuk naaielastiek met de omtrek van je hoofd. Dat doe je aan als een hippiebandje, en dan draai je daar je haar lok per lok rond, te beginnen aan de voorkant. Ik heb dat van een filmpje maar ik heb geen idee hoe ik dat moet beginnen terugzoeken!
    Voor ik mijn haren vastzet, zie ik dat ze bijna droog zijn (als ze te nat zijn voor je ze zet, kan het zijn dat ze nog vochtig zijn als je ze losmaakt en dan blijven de krullen ook niet lang zitten), en smeer ik er een klein beetje gel van Sunsilk op (iets van 'strong hold', werkt goed maar maakt het haar helemaal niet zwaar of vettig).

    ReplyDelete
  12. Ik heb dat ook ooit eens gedaan, maar dat trok echt op niks! :p Ik heb gelukkig al krullen, maar ze mogen altijd wel eens een andere vorm aannemen. Helaas werken zo'n trucjes echt niet bij mij. Tenzij ik uuuuren geduld heb met de krultang. No I don't :D
    Ziet er schattig uit, vooral met dat vlechtje!

    ReplyDelete
  13. Het staat je echt prachtig! En de kleuren die je hebt ook, staat je goed!

    ReplyDelete
  14. Sorry! maar ik vind het niet zo heel leuk! op de laatste foto's wel daar is het al wat minder :) maar de eerste resultaten vind ik het niet zo mooi.. Sorry!

    Xx Lauren

    ReplyDelete
  15. Oh ziet er echt superleuk uit! Staat je goed zoveel krulletjes!

    ReplyDelete
  16. Dit is echt geweldig en ziet er echt super leuk uit! Wij gaan dit zeker uitproberen :) En tijdens de examen krijg je altijd de leukste ideeën. Veel succes trouwens.

    Ps: de tas kwam van Pimkie (uit de solden een jaar geleden) ik weet niet of je hem daar nog vind, maar wie weet :)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top