(tiny) city guide: Antwerp

As you probably still don't remember from this post, I told you I made a tiny city guide for Antwerp. Since I didn't want to share it only with Eva, I'll show it to you as well! So here it is, the tiniest city guide for Antwerp you have ever seen.

Of course, there are a lot more interesting places to go to when you visit Antwerp, these are just my (current) favorites. :) Hope you find them helpful when you want to visit!





Food & Drinks
Barnini - Oudevaartplaats 10: My favorite cafe. It's so cosy there. They have an owl themed menu, amazingly delicious bagels, yummy drinks and an awesome interior. Definitely worth a visit if you ask me.



Mama Matrea - Lange Nieuwstraat 13: Delicious cocktails for a reasonable price, fun atmosphere. On Wednesdays, meals are served from "de Volxkeuken" for only €5, and they are good, trust me.



Thriftshops
Think Twice: Do I really have to tell you again how much I love T2? (And especially their bimonthly bargains!) The ones I like to go to are located at Langeklarenstraat 21 (vintage), Kammenstraat 85 (vintage) & Keyserlei 9 (family shop).

Kringwinkel: From furniture & decoration to books & clothing, you'll find anything second hand here. I usually visit the ones at Sint-Jorispoort 29 or Abdijstraat 104.

Vintage handbags/purses - Aalmoezenierstraat : Not too pricy, nice second hand purses here. For example, I bought this one there for only €18. I don't exactly know which number this shop is located, but it's worth wandering around the street for a while. In the same street you'll find Labels Inc. as well, a designer clothing store. Way too expensive for me, but certainly nice to walk past :)



Must-do
't Vlotje - De Kaaien: When the weather is nice, sit there and relax with your friends, a nice picnic and/or a glass of wine/beer. You'll enjoy the view and you can spy on all the young people/hipsters chilling there.

Let me know if you enjoyed this, then I might blog about some more special places/things to visit or to do in the future. :)

CONVERSATION

17 reacties:

  1. dat boekje moet ik eens meenemen als ik naar antwerpen ga!

    ReplyDelete
  2. Wat een tof gidsje! Ik ken niet alle plekjes, maar daar komt wel verandering in nu het merendeel van mijn vrienden in antwerpen woont en ik terug in het land ben!

    ReplyDelete
  3. Thats wonderful looking guide, Elisse! Thank you for sharing your favorites with us) I will definitely check them out if i will visit Anrwerpen soon)

    ReplyDelete
  4. Zitten enkele leuke plaatsen tussen, Barnini lijkt mij heel gezellig. Ik ken Antwerpen echt helemaal niet goed, zou daar graag wel eens verandering in brengen, misschien in de toekomst eens een weekendje boeken, wie weet. :)

    ReplyDelete
  5. Ik ben nog niet in Antwerpen geraakt, maar ik hou je op de hoogte! Bedankt trouwens, voor het geweldige stadsgidsje :) Hoe vond jij Mechelen?

    ReplyDelete
  6. Wat een superleuke gids! DIe plekjes klinken allemaal supertof, ga ze zeker ook eens bezoeken bij mijn volgende stop in Antwerpen :D

    ReplyDelete
  7. o wat leuk dat je er ook een boekje van gemaakt hebt. Mensen die naar Antwerpen gaan moeten je dan eigenlijk een berichtje sturen zodat ze het boekje mee kunnen nemen en vervolgens hun eigen dingen eraan toe kunnen voegen. Zo word het zo'n soort van doorgeef boekje :)
    Ik zal je tips zeker bewaren. Ik ga graag naar Antwerpen!

    ReplyDelete
  8. Meer van dat! Ik ben een keer met mijn zusje naar Barnini geweest, die malteseremelk! Jummie.

    Voor boeken en ook een beetje papier raadt ik de leukste boekwinkel 't stad leest aan in de Steenhouwersvest.

    ReplyDelete
  9. Superleuk gedaan! :D Mochten nu eens alle city-guides zo zijn, een mens zou niet meer naar huis willen! ;-)

    ReplyDelete
  10. Wat een ontzettend leuk idee zo'n zelfgemaakt stadsgidsje. Ik wil zelf nog heel graag een keer naar Antwerpen heen en zal de tips die je hebt gegeven zeker onthouden.

    Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award, voor meer informatie zie mijn blog. :)

    ReplyDelete
  11. het Via Via reiscafé in de Wolstraat is ook superleuk en gezellig om iets te gaan drinken of eten ;)

    ReplyDelete
  12. Wat een gaaf boekje heb je er van gemaakt.
    Liefs, Swaen

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top