Refashion: blouse to totebag!

Voilà, ik licht geire een tipje van de sluier. Velen van jullie raadden juist! Ik maakte de voorbije weken nogal een massaproductie aan omkeerbare tassen. En zo'n tas steekt héél snel in mekaar, op een uurtje maak ik er twee. De tutorial van Skip to my Lou is superduidelijk, dus pinnen die handel!

Ik maakte natuurlijk eerst eentje voor mezelf, want 't was nogal lang geleden dat ik mij nog eens aan een totebag had gewaagd. (Zie hier de uilenversies 1 & 2 en de hartjesversie)

Als basis nam ik dit hemd dat ik in T2 op de kop tikte voor €1. Ik behield de voor- en achterkant van het hemd en stikte de knoopjesrij dicht. Klaar voor gebruik! Het blauwe stofje vond ik op zolder bij de bomma. De borstzakjes zijn suuuperhandig, daar kunt ge nu eens echt veul in kwijt sé!



// English version
A lot of you guessed the sneak peek photo revealed details of a totebag, and you are right! These last few weeks I kinda went crazy and made a lot of reversible totebags! This is a really fast project, you can make one from scratch in about half an hour. I used this tutorial by Skip to my Lou.

I made a few of these reversible totebags before. Here I made 2 owl totebags & here I made one with hearts for my mom.

I made this one for myself, using a short sleeved shirt from T2 for €1. The blue fabric I got from my granny. I repurposed the front & back of the shirt, sewing down the buttons to keep them closed. Give me a thumbs up for the pockets that can now serve for little trinkets :)



When all other totebags have arrived at their rightful new owners I'll show you those ones as well! :)

Have a nice week and talk to you soon!

CONVERSATION

15 reacties:

  1. Yes! Ik had het juist :). Heel schoon!

    ReplyDelete
  2. Heel mooi én handig! Ik wilde dat ik zo'n mooie en originele totebag had, dan zo'n saaie canvas. Ben benieuwd naar de andere totebags.

    ReplyDelete
  3. duuuzend keer leuker als tas!!

    ReplyDelete
  4. Als fan van recykleren zeg ik: dat doe je goed!

    ReplyDelete
  5. 2 op een uur? Wauw!
    Zeg, volgens mij wonen wij keidicht bij elkaar! Ken je de winkel Topknop? Daar hebben ze van die kleine uilen-applicaties, zo'n 5 verschillende; ik meld het maar even :D

    ReplyDelete
  6. Heel leuk! Ik kan sinds kort ook naaien (lees: ik weet hoe een naaimachine werk en mijn eerste easy peasy rokje is zo goed als af). Daarstraks stond ik in de T2 en ik had een arm vol kleren en wilde ze gaan recykleren, maar ik heb uiteindelijk niks mee genomen omdat ik helemaal niet weet hoe ik er moet aan beginnen. Ik weet niet of het je wat lijkt, maar een tutorial zo nu en dan voor linksepoten? (a)

    ReplyDelete
  7. Wat zijn dat een leuke tassen, ik wil ook!
    Liefs, Swaen

    ReplyDelete
  8. ze zijn allemaal mooi! :) ik ga mij binnekort (lees: als al mijn andere lopende projecten zijn afgewerkt) ook eens wagen aan een mooie grote, stevige tote.

    (en teken een tutorialke van uw hand zeg ik ook geen nee, haha)

    ReplyDelete
  9. Ah wat een leuke tas! Ik heb me voorgenomen om écht écht écht zelf eens te gaan naaien en mijn eigen tassen te maken. Heel tof!

    ReplyDelete
  10. Zalig gedaan! Ik ben best jaloers op uw naai-skills. Ik mag mijn moeders naaimachine niet aanraken haha.

    Om even te antwoorden op uw reactie op mijn blog (dankuwel by the way!): ik ben al ongeveer anderhalf jaar met nail-art bezig. Toen duurde alles ook een halve dag haha.
    Sommige designs duren lang, andere kort. Over dit doe ik met droogtijd bijgerekend ongeveer anderhalf à twee uur over.

    ReplyDelete
  11. Heel tof stofje! Ik ga binnenkort voor het eerst naar T2, en ik kijk er echt naar uit, haha :p

    ReplyDelete
  12. Heel leuk gedaan! Maarreh, 2 per uur,die tutorial moet ik eens bekijken....of aan mijn skills werken natuurlijk. Mijn tas nam een uur of 5 in beslag :-)

    ReplyDelete
  13. Wauwie, kei mooi! Ik heb super veel stof van T2 liggen, ik heb er ooit vakantiewerk gedaan, ik vrees dat heel mijn inkomen toen opgegaan is aan stofjes/alias gordijnen. Ik heb er nooit iets mee durven omdat je niets meer bij kan halen als het mislukt, maar wie weet ook maar goed dat ik het nooit gedaan heb want nu gaat 1 gordijn omgetoverd worden tot mooi kussenslopen. Kei mooi! Soms zorgt wachten voor veel voldoening.

    ReplyDelete
  14. Zalige zak! Lijkt wel toch nog makkelijker gezegd dan gedaan om het effectief te maken :p
    Maya

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top