DIY with Veritas' Sew-be-do!

Vorige week werd ik uitgenodigd door het PR-bureau UPR om naar de persconferentie te komen van Veritas. De nieuwe stoffencollectie werd voorgesteld en we kregen de kans om zélf iets te maken met die stofjes. Natuurlijk ging ik op die uitnodiging in! (Mijn eerste persconferentie, woehoe!) Ook Eline kwam afgezakt naar Antwerpen (mini blogmeet: check!) en samen bewonderden we al het moois.





De nieuwe collectie van Veritas heet Sew-be-do en bevat vrolijke (voorgeknipte) lapjes stof en fournituren als knopen, biaislint, paspelband én strijkpatches! Veritas lanceert dit stofjesconcept om mee te gaan in de do it yourself-hype die de laatste jaren in de lift zit. 'Creatief zijn is leuk en iederéén kan het', luidt de boodschap.

Kijk maar eens mee naar al die pracht en praal! Ik verlekker mij al op de zwaluwstof - waar Birte jammer genoeg mee aan de haal ging - en de roze flamingostof.








Daarna was het tijd voor de workshop! We mochten zelf de stofjes en accessoires kiezen die we wilden gebruiken. Kiezen tussen al het leuks dat we konden creëren was niet gemakkelijk, maar toch twijfelde ik niet lang. Een wolkkussen zou echt keischoon staan bij de nieuwe zetel van 't lief!


Ik koos twee retrostofjes (eentje met streepjes en eentje met bloemetjes) en een geel pomponbandje.


En hop, ik kon aan de slag. Chique dinges daar, daar heb ik niet veel kaas van gegeten. Gelukkig kreeg ik hulp van Eline. Want zo'n automatisch naaimasjien joeg mij wel wat schrik aan.





foto door Filip De Smet





Anderhalf uur later was ik een mooi wolkenkussen rijker én had ik al een preview gekregen van de schone stofjes!


foto door Filip De Smet

Vanaf 28 maart vind je het nieuwe gamma met voorgeknipte stofjes en alle fournituren in Veritas. Spannend! En als je (nog!) niet zo handig bent met naald en draad kan je op hun website terecht. Daar vind je handige handleidingen en inspirerende ideetjes die je zo op weg helpen!

Merci UPR & Veritas! Tot de volgende!

// Last week I went to my very first press conference! I met up with Eline and we discovered the new collection by Veritas. We even made our own cloud cushions with some of their new fabrics. Yay! Thank you UPR & Veritas!

25 reacties

  1. ooooooh jaloers.... echt wel.... dat kussen (voor de kijkers links) is zoooooooooooooooo mooi !!!.

    ReplyDelete
  2. Ooh! Zo'n mooie stofjes. Weet je wat het (grootste) van die voorgeknipte stukken zal zijn?

    ReplyDelete
  3. wauw, zo mooi, alletwee die kussens! mooie foto's ook, tziet er vrolijk uit daar.

    ReplyDelete
  4. Wauw! Dat ziet er allemaal echt supermooi uit!

    ReplyDelete
  5. Zo leuk die kussens! en wat een prachtige stofjes allemaal!

    ReplyDelete
  6. Oh zo tof dat jullie waren uitgenodigd. Jullie staan goed op de foto! En die stofjes zijn heul tof, ik heb er ook een van mijzelf mogen kopen ;-)

    ReplyDelete
  7. Zag er tof uit :) en eindelijk DIY voor de niet zo handige personen. Snel veritas eens uitchecken dan.

    ReplyDelete
  8. Hoe leuk zeg! Ziet er een geweldige collectie uit. Net dan moet ik niet in het land zijn zenne... En dat kussen! Dikke liefde! Alsook mijn ring die ik daar spot :)

    ReplyDelete
  9. Waaw mooi! Die stofjes zien er goed uit :) Misschien ga ik zo zelf ook wat meer met naald en draad aan de slag :p Jullie wolkjes zijn echt tof!

    ReplyDelete
  10. Dankjewel voor het lieve compliment! De broek waar je naar vroeg, komt van de New Yorker :)

    ReplyDelete
  11. Wat schattig! Lief winkeltje! Ik moet dit ook maar is 'n keer gaan leren! X

    ReplyDelete
  12. Wat een prachtige stofjes! Ik ben helemaal verliefd!
    Liefs, Swaen

    ReplyDelete
  13. leuk! in de Brusselse winkels ligt de collectie al sinds vorige week, vooral die zonnebrillen steken m'n ogen uit (want Veritas, oh Veritas, waarom hebben jullie geen bio katoen gebruikt). Twee toffe wolken hebben jullie gemaakt!

    ReplyDelete
  14. O, echt leuk gedaan!
    En het zien er precies mooie stofjes uit, hopelijk kan ik er aan weerstaan :).

    ReplyDelete
  15. Knap gedaan, en het is altijd leuk om zelf iets te maken.

    ReplyDelete
  16. allright!!!! ik kijk er al naar uit!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Leuke dingen hebben jullie gemaakt. Was er veel volk?

    ReplyDelete
  18. Jullie kussens zijn mooi geworden, durf nooit zo goed die bolletjes band te gebruiken, bang dat ik helemaal scheef ga...Hihi. Dat zwaluw stof is inderdaad heel erg mooi.
    Groetjes Josine

    ReplyDelete
  19. Hey Elisse,

    Bedankt voor dit leuke artikeltje! Supermooi wolkje.

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    ReplyDelete
  20. Hoi Fenne! Eline en ik gingen naar de laatste shift en toen waren we maar met 4, maar de shifts ervoor zaten ferm vol! :)

    Lise: het grootste formaat was denk ik 75cm x 50cm, maar je kan ook de meeste stof op rol kopen!

    ReplyDelete
  21. Oooh wat een tof event!! Moet echt leuk zijn geweest, zalige stofjes. Ben zo blij dat Veritas dit eindelijk aanbiedt :) moet duidelijk nog eens binnenspringen een van dees
    Maya

    ReplyDelete
  22. Ah super dat je daar naar toe mocht! Lijkt me heel erg leuk. En mooie stofjes zo te zien, moet maar eens de grens over als ik weer in zuid limburg ben :)

    ReplyDelete
  23. Dat kussen ziet er echt zalig uit!!
    En heb de stofjes ook al gaan bewonderen in de Veritas, maar ik kan echt niet kiezen :)
    Echt een heel leuk initiatief!
    X

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!