Once upon a time...


Once upon a time there was a girl that lived in Belgium. She loved to sew and had made many wonderful things before. But oh, she didn't dare sewing with stretch fabrics. Oh dear no, that would be way out of line. What if she broke a needle? Or what if she would ruin the fabric? It was unthinkable. One day, however, a little helper came along. The helper convinced her to give it a try and so she did.

She measured and measured, drew out a pattern, cut out the fabric and sewed, all night long. It seemed as if her life was depending on it. Finally, the fall flower dress was finished. She put it on and immediately felt like a princess. A fall princess, you could say. She thanked her little helper and wandered off into the distance. She had never been happier.






And the dress and the girl lived happily ever after.

The end.

24 reacties

  1. Wat een mooi kleedje! En waar is uw blauw haar naartoe?

    ReplyDelete
  2. @Jessi: mensen blijven dat maar vragen! Zo'n flashy kleur is altijd semi-permanent, dus na een aantal keer wassen vervaagt dat vanzelf. Heb nog wel een beetje in mijn potje zitten, maar da's voor tijdens den blok in de kerstvakantie denk ik :-)

    ReplyDelete
  3. ow, wat een pracht van een herfstjurk!

    ReplyDelete
  4. Jaaaaa, zooooo mooi! Prachtig gedaan!

    ReplyDelete
  5. Ohlala, dat ziet er goed gelukt uit!

    ReplyDelete
  6. Keimooi kleedje! Helemaal gelijk dat het meegaat naar Berlijn :)

    ReplyDelete
  7. Elisse dat is echt keimooi! Hoe heb jij de naden afgewerkt? Ik vraag me dat altijd af.

    ReplyDelete
  8. Wauw, Elisse! Weer zo mooi gedaan!

    ReplyDelete
  9. Hihi grappig, goed gelukt! Leuk stofje!

    ReplyDelete
  10. grappig geschreven :) echt schoon, maak er zo ook maar eentje voor mij!

    ReplyDelete
  11. That is so adorable!! You did a beautiful job with it, it fits so well! Cute fabric too. :)

    ReplyDelete
  12. wat een mooi sprookje (en jurkje of kleedje zoals jullie dat noemen ;)
    Wel een beetje koud nu met zonder mouwen!

    ReplyDelete
  13. Woehoeee, wat een toffe jurk! En ik vind je blauwe laarzen echt geweldig :)

    ReplyDelete
  14. Mooi!!! En lekker liefstoer met die blauwe laarzen :)

    ReplyDelete
  15. Leuk leuk leuk!! Moeilijk wel he, vond ik ook. De stof trok en deed maar stom bij mij.. Ben nu zo ver dat ik daadwerkelijk een 'tube' rokje draag, maar een jurk durf ik nog niet!

    ReplyDelete
  16. And the dress and the girl lived happily ever after....en beleefden samen nog heel veel leuke, mooie en fijne avonturen!
    Mooie jurk Elisse, knap gemaakt!

    ReplyDelete
  17. Wauw zeg! Schoon stofke en schoon model. Staat u geweldig!

    ReplyDelete
  18. Wauw, geslaagd hoor! Ik heb me na 2jaar ook nog eens gewaagd aan een jurkje :-p Hij komt volgende week online ;-)
    Knap gemaakt!

    ReplyDelete
  19. Wauw, die laarzen! Jurkje ziet er ook super uit!

    www.denbelle.blogspot.be

    ReplyDelete
  20. schoon schoon schoon!
    en idd very nice boots!

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!