Recykleren (1 & 2)


My first refashioned item for the 'Refashion challenge' is this dress. You might remember it from my 'Kleedjesproject' (dress 1, dress 2, dress 3).

I made it out of a white top and an old dress that was waaaay to big. I chopped off the top right below my bust and attached some elastic to it. Then I attached the skirt part of the dress & shortened it. Et voilà: new dress!

Before:


After:



yeah, standing in the middle of the street is kind of awkward..
photographs by my sister, Jolien!

The second thing I made were these handmade fabric tapes. All you need is fabric scraps, scissors and double-sided tape (I bought mine at 'den Action'). You can read more about it over here.



Excited to see what other bloggers are coming up with? Check this Flickr page. :)

19 reacties

  1. Ah, leuk dat kleedje! En uw stoffen stickertjes blijf ik leuk vinden! Ze komen in mijn agenda ;)

    ReplyDelete
  2. Oh hij is goed gelukt, het staat je goed! Nu hopen op nog een paar extra weken (of dagen) stralend weer :). Het was leuk om je te ontmoeten in het stadspark, heeft je kortingsactie nog geholpen? ;)

    ReplyDelete
  3. Heel geslaagd! En is je haar nu groen aan het worden?

    ReplyDelete
  4. I bought mine at 'den action': lol!
    Maar waar: ge vindt daar echt alles!
    't Is tof geworden zo, uw kleedje!

    ReplyDelete
  5. Geweldig!! En respect, om midden op straat model te staan! ;-)

    ReplyDelete
  6. Wauw! Wat een prachtig jurkje is het geworden :)

    ReplyDelete
  7. Ik vind het een leuke kleedje! En vooral die combinatie met uw botten is echt super! :D

    ReplyDelete
  8. een geslaagde make-over en ik word helemaal wild van jouw tape-idee, dat MOET ik proberen!

    ReplyDelete
  9. Ik weet dat deze post over het kleedje gaat, maar ik ben verliefd op je laarzen! :D En mooi kleedje, overigens.

    ReplyDelete
  10. Zo leuk zeg!
    Ik kan dus nog stees niet reply'en op mijn comments dus zet ik het even hier. Dat blijft eigenlijk toch wel best lang zitten. Zo'n 4 dagen bij mij. Dan haal ik het eraf (werk enzo).

    ReplyDelete
  11. Aaah, gezellig! Ja, dan gaat ge mij HEEL VAAK op de gangen tegenkomen. Ik ga afstuderen in TV :) Ik zit niet samen met ene Marijke P. Waarom gekozen om plots Journalistiek te gaan doen? Heeft u zus u overtuigd? :) En we hebben toen heel goed verkocht ja! Jammer genoeg was dat geld niet voor mij :p

    Succes ermee! En tot op school misschien ;)

    ReplyDelete
  12. love this site – it's a great blog – may i suggest you get an rss feed.

    ReplyDelete
  13. Allebei echt super ideeën! Je hebt een heel erg leuke blog!
    x Hanne
    http://mangelmoes.blogspot.be/

    ReplyDelete
  14. En die leuke tape heb ik ook!! (van jou dus :-))
    mooi gedaan weer dat jurkje!!
    De beestje zijn idd lastig te vinden, soms toch kringloop maar ook action en blokker!

    ReplyDelete
  15. Oh dat kleedje is wel erg mooi!

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!