My blue dip dyed hair


The past few months I had been craving for colored hair. I've had blonde, red, orange, purple and black hair before, but never blue! The idea popped up in my head thanks to my dear friend Pinterest, and these amazing hair photos.

photo by lll666


However, I wanted to try out the dip dye/ombre/tie dye rage. Blue dip dye hair, that can't go wrong, right?


photos by coco_chanelle


Since my hair is naturally dark brown, I had to bleach my ends first.
It took me two sessions to get my ends 'white' enough.

First session:


Second session:


After that was done, the fun could finally begin! I bought myself some blue hair dye (the color is called sky blue) and went for it!


photos by mr. boyfriend


Ta-daa! I like it sooooo much, the color is so vibrant and fun! And I don't know why, but it kinda reminds me of a mermaid. Haha. :)

What do you think? Do you like it, or do you think it's a bit over the top?

37 reacties

  1. Ik vond toch je vorig haarkleur beter...
    Maar het is wel goed gedaan, ik heb vrienden die het ook deden maar bij hen ziet het er niet uit:) je kan nog carrière maken als kapster :)

    ReplyDelete
  2. I did the exact same thing last summer :D My blue turned more green-ish though! I'm loving your new hairstyle :)

    ReplyDelete
  3. I like! Zelf wil ik het graag dip-dyen met blond, maar dit blauw is écht iets voor u, supercool!

    ReplyDelete
  4. Heb mijn haren ook zo (iets meer naar het groen), dus ik vind het sowieso echt heel erg leuk!! :-) Het staat je ook goed :-)

    ReplyDelete
  5. wauw! ik vind het geweldig dat je dat gedurfd hebt en het dan nog helemaal zelf doen...
    ik wil al maanden de 'veilige' versie met krijtjes proberen (http://thebeautydepartment.com/2012/01/chalk-it-up/) maar ben er nog altijd niet aan begonnen.
    echt geslaagd!

    ReplyDelete
  6. Staat u heel goe, Elisse! En stom seg! Als ik dat had geweten had ik er wel twee postzegels opgeplakt! Loemp van mij!

    ReplyDelete
  7. Ik wil al blauw haar sinds ik Eternal sunshine of the spotless mind voor het eerst gezien heb. Maar dat afbleken, dat zie ik dus echt niet zitten.

    ReplyDelete
  8. o aaaargh! dat je dat gedurfd hebt! Ik vind het wel heel gaaf hoor (maar nogmaals zou ik het zelf niet durven). Ik vind de versie van alleen het onderste gebleekte stuk trouwens ook al leuk.
    Nu maar hopen dat het met zwemmen niet er allemaal uitwast, mevrouw de zeemeermin ;)

    ReplyDelete
  9. WAW ! Echt mooi !
    Maar, vind uw haar het mooiste bij de eerste sessie met da blond ! Da's meer natuurlijker en ik vind da je daar beter mee staat. (Puur gebaseerd op uw uiterlijk natuurlijk want ik ken je niet :D)

    ReplyDelete
  10. Gedurfd! En je lijkt inderdaad wel een klein Arielleke. :-)

    ReplyDelete
  11. Mooooi! Vind het blonde ook wel tof bij jou! :D

    ReplyDelete
  12. zo een keertje blauw...dat moet je eens gehad hebben.

    ReplyDelete
  13. Over the top, maar zo leuk! :) Waar kunt ge zo'n schone kleurkes vinden?

    ReplyDelete
  14. Ah zo cool! Ik heb ook eens een dip-dye bij de kapper laten doen, maar vooral het dip-stukje had ze niet zo goed begrepen, ze werkte met laagjes ipv zoals jij het gedaan hebt (en zoals ik het eigenlijk wou). De onderste helft van mijn haar is nu al heel de tijd kleurloos, maar met uw foto's te zien, kriebelt het wel weer! Alleen denk ik niet dat blauw mij zou staan, 'k heb niet zo een donker haar..

    ReplyDelete
  15. Waw! Ik ga toegeven, ik ben wel een beetje jaloers ... ik wil al jaaaaaren blauw in mijn haar maar telkens liet ik het kort knippen ... (wel stom aangezien ik een half jaar geleden ombre hair had door bleken en weer verven maar dan alleen bovenaan; en het dus wel makkelijk had geweest van er een andere kleur in te gooien) wie weet, binnen een jaar ofzo. (genoeg over mezelf nu :p)
    Ma echt, da staat u zo goed he! Zelfs al is het niet volledig blauw maar een beetje groen op bepaalde lokken, maar dat past bij uw eigen haarkleur en zelfs bij uw bril (bij een bruine bril had het bv wrs niet zo mooi geweest).
    Lang verhaal kort: ik ben fan! :D

    ReplyDelete
  16. wat gedurfd! en het ziet er serieus leuk uit, zeker zo voor in de zomer!

    ReplyDelete
  17. I love it I love it I love it! Ik zou het NOOIT doen maar wat staat dit stoer bij jou zeg!

    ReplyDelete
  18. Heel mooi! En idd zeemeermin!
    liefs Els

    ReplyDelete
  19. Oh boy, uw haar ziet er zo cool uit!
    Ik heb zaterdag een afspraak bij de kapper voor een standaard ombre/ dip dye... maar ik dacht, ik kan het voor de leut af en toe eens kleuren met krijt ofzo. Ben helaas niet zo stoer met mijn haar als jij!

    ReplyDelete
  20. JALOERSSSS, ik wil ze bleachen!
    Ik ben nie zo fan van de mermaid blue, wel groenig. Maar dees komt wel tof uit. Good job, welke product heb je genomen om te bleachen?

    ReplyDelete
  21. Blauw haar is nu niet echt mijn ding, maar het ziet er wel superleuk uit! En wauw, dat jij dat durft ook! Ö

    In ander nieuws: 'k heb een nieuwe webwinkel ontdekt (*sigh*) en ze hebben daar oa mooie uilenkettingen voor niet veel geld :) Ik dacht, misschien ben jij wel geïnteresseerd...
    https://www.sfeerleven.nl/_website/php/overzicht_product.php?productID=31088

    ReplyDelete
  22. Mmm zeemeermin versus my little pony :)

    I like!!!

    ReplyDelete
  23. ik vind het echt mooooooi <3

    ReplyDelete
  24. Schoontjes! Voor het volgende haarproject de eerste foto namaken? ;-)

    ReplyDelete
  25. Whaaaaa, geweldig! Ik zo het niet durven, maar is echt leuk!

    ReplyDelete
  26. waaauw echt superleuk :D normaal zou ik het maar niks vinden (vind meestal alleen de blond-roos combi mooi) maar dit staat je echt heel goed :D

    ReplyDelete
  27. Ik zou het nooit durven! Maar het staat je echt super leuk! :)

    ReplyDelete
  28. supermooi! echt zalig dat je blauw hebt gekozen! Mijn mama zou mij dooddoen moest ik dat doen :(

    ReplyDelete
  29. That looks so great on you!! So fun! :)

    ReplyDelete
  30. Wa schoon! Staat u echt heel goed!
    Ik heb dat ook ooit eens geprobeerd toen ik nog blond was, met felroze puntjes. Maar dat bleken op voorhand, dat durfde ik niet want mijn haar was al erg droog aan de punten, dus dat sloeg ik over. Waardoor je er niet veel van zag en het ook niet lang hield. Welke haarverf heb jij gebruikt als ik vragen mag?

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!