Anti-blogpost from Saar

Thursday, August 09, 2012 16 Comments


Ik ben Saar en ik blog zelden. Ik durf wel eens laten weten aan de wereld wat ik heb gehaakt of gebreid op Mind That Bird Crochet en ik vertel al eens iets zinnigs en ethisch verantwoords op Style Me Green, maar echt bloggen. Zoals het moet. Met hipster boyfriends en zelfgemaakte nagels en outfits of the day,… Nee, nog nooit gedaan. Toch heeft Elisse me gevraagd of ik een postje kon komen placeren in haar plaats. Dus pluis ik even wat blogs uit, check wat in is, feel the vibe en give it a try.

Hi, I am Saar and I almost never blog. I sometimes show the world what I crocheted or knit at Mind That Bird Crochet and I try to have something sensible and ethically correct to say at Style Me Green, but really blog, with hipster boyfriends and selfmade nails and outfits of the day. Nah. Never done that. And still Elisse asked me to do a post for her while she’s gone, so I’ll check out some blogs, see what is in, feel the vibe and give it a try.

1. Outfit of the day

Ok, er zijn veel blogsters die af en toe (of elke dag en zelfs elk uur van de dag) laten zien wat ze vandaag aan hebben. Dat kan ik ook! Ik verzamel een week’s worth of outfits. Hier komt ie!
Ok, there are a lot of bloggers out there whole like to show which outfit they are wearing today, or this hour. That I can do! I’ll collect a week’s worth of outfits. Here goes!

Zondag: Ik doe niks vandaag, dus ik draag mijn favoriete indoor outfit: de voetjespyama! Hell yeah! From head to toe: voetjespyama!
Sunday: I’m not doing squat today, so I’m wearing my favorite indoor outfit: my footsiepj’s! Hell yeah! From head to toe: footsiepj’s!

Maandag: Vandaag geef ik de badkamer een beurt. Ik doe dat graag met zo weinig mogelijk aan, dan kan er ook zo weinig mogelijk nat worden. From head to toe: rekkerken in mijn haar, een kuiskleetselken en plastieken handschoenen.
Monday: I’m cleaning the bathroom today. I like to wear as little clothes as possible for that, so nothing can get wet. From head to toe: scrunchy, shabby dress and plastic gloves.

Dinsdag: Out met een vriendin vandaag. ’t Is 20 graden buiten, dus jurk, schoenen en cardigan. Ik bezit geen strijkijzer.
Tuesday: Out with a friend today. It’s 20 degrees outside, so dress, shoes and a cardigan. I don’t own an iron.


Woensdag: Ik heb vandaag hetzelfde als gisteren aan. Dat mag. ’t Is nog niet vuil en het stinkt nog niet. So… Ik kom net uit de douche, dus ik heb ook een handdoek aan.
Wednesday: Wearing the same as yesterday. It’s allowed! It’s not dirty and it still doesn’t smell. So… I just showered so I’m also wearing a towel.

Donderdag: Ik ga frietjes eten met mijn hipster boyfriend. Pants with room to spare! Thursday: I’m going out for fries with the hipster bf. Pants with room to spare!


Vrijdag: We moeten naar een feest van nonkel *”-*/’. Zijn vrouw, tante *”èhrçà heeft gezegd dat mensen met tattoos gespuis zijn. Ik heb een tiny surprise for her. Peekaboo!
Friday: We have to go to uncle *”-*/’’s party. His wife, aunt *”èhrçà said people with tattoos are scum. I have a tiny surprise for her. Peekaboo!

Pattern crochet collar can be found over here

Zaterdag: Het is wat uit de hand gelopen op het feest. Ik kom vandaag niet uit mijn nest!
Saturday: It got a little out of hand yesterday at the party. I’m not getting out of bed today!

2. Nagels / Nails

Goed, je moet naar het schijnt je nagels vaak doen en zo. Dat ziet er niet moeilijk uit.
Alright, one has to paint their nails a lot. Doesn’t look too difficult.

Ik heb gelukkig nog een collectie nagellak staan van de vorige ‘nagels-zijn-hip’ periode in de jaren 90. Mijn grunge-punk-zwart is blijkbaar op. Jammer. Ik had blijkbaar een voorkeur voor blauw. Dan gaan we voor 50 shades of blue!
Luckily I still have my 90’s nail polish collection. My grunge-punk-black one is gone. Shame. I apparently really liked blue. 50 shades of blue it will be!


Ik heb van een vriendin al geleerd hoe dit moet. Eerste laagje, drogen, plakband, laagje met andere kleur, drogen, plakband, derde laagje. My Doctor! Daar ga ik heel de dag mee bezig zijn!
A friend taught me how to do this. First layer, dry, tape, next layer in different colour, dry, tape, third layer. My Doctor! I’m going to be at it all day!


Eerste laagje is simpel. Ik wandel even tot bij schoonbroer om te laten drogen. Plakband aanbrengen. Ik hoop dat die plakband mijn vorige laagje niet gaat upfucken. Tweede laagje. Blaas! Plakband weg. Ai! Gaten in het eerste laagje! Gelukkig heb ik een lelijk boordje gelakt zodat ik het eerste laagje weer gewoon kan invullen. Drogen! Pfffffffff…. Plakband. Minder hard drukken deze keer. Lak, lak, lak. Plakband weg. Perfect! Hey! I kinda like this!
First layer is easy. I walk down to brother in law to let dry. Put on tape. I hope this tape won’t ruin my first layer. Second layer. Blow! Remove tape. Damn! Holes in the first layer. Luckily I made an ugly little border so I can easily fill up the first colour again. Dry! Pfffffffff… Tape. Push less hard this time. Paint, paint, paint. Remove tape. Perfect! Hey! I kinda like this!


Damn! I want more nail polish. Damn you, blog trend!


3. Baby’s vooruitgang / Baby’s progress

Veel blogsters hebben verse babies en vertellen graag wat de hummel vandaag heeft geleerd. Rechtop lopen, kaasje eten, staartdelingen, quantumfysica, het lijken allemaal wel genietjes! Dat zit snor met de volgende generatie. Ik denk dat ik maar op mijn lauweren ga rusten. Zelf heb ik geen baby, noch kleuter en die komt er ook niet in de nabije of verre toekomst, dus hou ik het maar bij wat ik zelf geleerd heb:

  • Axe en ogen gaan niet samen. Dat doet pijn.
  • Gnocchi zijn lekker
  • Ge kunt lang wachten op de spoeddienst
  • Goedele heeft een nieuw boekske
  • Dat is hier veel werk


  • A lot of bloggers have newborn babies and love telling everybody what little Einstein learnt today. Walking up straight, eating cheese, long divisions, quantum physics, looks like they’re all geniuses! The next generation is set. I think I’m going to go rest now. I don’t own a baby, nor will I own one in the near or far future. So I’ll just stick with what I learnt myself:

  • Axe and eyes don’t match. Ouch.
  • Gnocchi are yummy
  • You have to wait a long time at the ER
  • Goedele has a new magazine!
  • This takes a lot of effort…


  • 4. Wat heb ik gemaakt?

    Deze ken ik! Wat heb ik vandaag gemaakt? / untranslatable

  • Ik heb vandaag de vuilniszak dichtgemaakt
  • Ik heb ruzie gemaakt met mijn hipster boyfriend. Hij zei dat mijn tattoovogel op een vis lijkt. Ik heb aan zijn snor getrokken.


  • Ik heb het weer goedgemaakt met mijn hipster boyfriend.


  • Ik heb pasta gemaakt. Niet zelf. Uit een doos. Met saus. Uit een pot.
  • Ik heb de kraan in de keuken gemaakt.
  • Ik heb mij ambetant gemaakt op de buren. Heintje om 9u ‘s morgens kan niet zomaar.


  • 5. Recept / Recipe

    Deze ken ik ook! Alleen lijken mijn foto’s nergens naar. Plus ik ben veganist, dus ik eet alleen maar gras en zeewier, dus deze skip ik voorlopig.
    This one I know. Only all my pictures are crap… Plus, I’m vegan, so I only eat grass and seaweed. I’ll skip this one.

    Ik denk dat ik ze allemaal gecovered heb! Watch me blog! I rule!
    I think I got them all! Watch me blog! I rule!

    Wie zal er blij zijn als Elisse terug is, say I!
    Everyone who’ll be glad Elisse is back, say I!

    Thank you, dear penpal, for this hilarious blogpost!

    Elisse

    Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer