Guestblog from Jolien

Thursday, June 28, 2012 21 Comments


My sister made her first skirt about a week ago, thanks to Mme Zsazsa and a little help from me. I asked her if she wanted to write a little guest post for the blog, and she did! But I'm sorry dear international readers, she only wrote it in Dutch.. I can translate it a bit for you, though. She basically throws heaps of praise upon me and tells about a few of mistakes she made. But the skirt turned out great and lovely, just like my sister. ♥

// Mijn zusje maakte haar eerste rokje ongeveer een week geleden, met dank aan het boek van Mme Zsazsa ene en klein beetje hulp van mijnentwege. Ik vroeg haar nadien of ze zin had om een gastblogberichtje te schrijven, en dat wou ze graag!
Dus voilà, ik geef hierbij het woord aan mijn zus, Jolien.

Eindelijk is het zover: mijn eigen post op mijn favoriete blogster haar blog! Om even de hipster uit te hangen: ‘Ik volg haar al van voordat ze een blog had.’ Al vanaf dat ik geboren ben, kijk ik naar haar op. Jawel, deze lieve dame is niemand minder dan mijn zus. Maar helaas is zij de talentvolle en (tikkeltje) knappere van de twee. Hoewel Elisse mij op bijna elk domein verslaat - intelligentie, naaikunsten, talen, originaliteit én nog veel meer - is er toch één waarin ik het best ben.

En wat een eer, ik ben de meest onhandige van de twee. Zoals toen ik mijn allereerste rokje wou maken! Met dank aan mijn zus kreeg ik ook wel interesse in naaien, want hoe tof en handig is het om je eigen kleren te maken? Een tijdje geleden had ik al een naaimachine van mijn allerliefste bomma gekregen, maar dat stond te vergaan in mijn kamer. Tot ik enkele weken geleden zaterdag met mijn nicht naar de overbekende stoffenwinkel van kapellen ging, waar ik 5 stofjes op de kop heb getikt. Toen ik thuiskwam, heeft mijn geliefde zuster –hoewel ze nog examens had- mij heel de dag geholpen met het maken van mijn eerste rokje. En het resultaat mag er zijn! Maar toen ik maandag alleen een ander rokje wou maken, begon het goed. Ik naaide namelijk per ongeluk de onderkant dicht.

Aangenaam, ik ben het achterlijke zusje van Elisse. Maar eind goed, al goed. Na een halfuurtje met mijn beste vriend het tornmesje (mijn eerste woordje vaktaal) in de weer te zijn, kon ik er eindelijk terug aan beginnen. En ook dit resultaat mag er zijn. Danku grote zus!!

Jolien

Ja, overdrijven kan ze wel, die kleine zus van mij. Maar 't is wel schoon geworden hoor, hoewel ze beter iets meer rekening had gehouden met de naadwaarde voor het omzomen, want nu is het toch veeleer een minirokje geworden! Ook schoon, natuurlijk.


En een schoon motiefke, he.


Thank you sister! And I'm so happy that I get to share my love for sewing with you, yay!

// Dankuwel zusje! Blij dat je de naaimicrobe nu ook te pakken hebt gekregen!

follow me on bloglovin' & pinterest & facebook

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer