Top of flop?

Of course I found this dress at the thriftstore for a mere euro. I really liked the pattern on the front and back, although it kinda reminds me of costumes for folk dancing. (haha)
// Dus, ik vond weer een uiterst goedkope jurk in den T2. Ik kon niet anders dan het meegrissen, hoewel het mij op een of andere manier ook wel wat deed denken aan volksdansen (Grieks in 't bijzonder, vraag me niet waarom).

At the time I didn't really know what to do with it so I just left it hanging over my mannequin for quite some time.
// Maar ik wist niet echt wat ik ermee kon aanvangen, dus liet het een aantal weken verstoffen op ons Odette.

Finally I remade it into this ... thing - well I'm not really sure whát to call it.
// Toen kwam de inspiratie - ahum - en ik maakte er dit ding van - ben niet helemaal zeker hoe ik het mag/moet noemen.



Here's a before picture. I simply chopped off the sleeves, made armholes (that are too big) (oh yeah, that's my bra sticking out) and shortened it. Not really sure what to think of it.
// Een voor fotootje. Ik knipte de mouwen af, naaide armsgaten (goh ja, een klein beetje te groot) (en ja, da's mijn beha die daar boven het kleedje komt piepen) en verkortte het.


So what do you think, is it wearable enough or do I look like a milkmaid/greek folk dancer?
// Dus wat denkt ge, is dat draagbaar of doet het u iets teveel denken aan een melkmeisje/tirolerjung/Grieks volksdanser?

34 reacties

  1. voor mij lijkt het een geslaagd zwart jurkje met een schoon goude afwerking ;) zelf een beetje pull and bear stijl, geweldig resultaat xx

    ReplyDelete
  2. eerlijk? ik had eerst enkel de eerste foto gezien en ik dacht oeioei... fout modelleke (idd volksdans - tirool/grieks) maar toen las ik je uitleg en zag de 'after' en das echt wel mooi geworden!!!
    (en vooral heel erg assortie met de schoenen ;-))

    ReplyDelete
  3. Ik vind het wel geslaagd! Ik weet niet of ik het zelf zou dragen, maar ik ben een mietje ;-)
    Jou staat het alleszins wel heel goed, dus wat mij betreft: top.

    ReplyDelete
  4. Ik vind dat ge er echt iets tof van gemaakt hebt. Moest ik dit zo in een winkel zien hangen dan zou ik het misschien wel kopen :)

    ReplyDelete
  5. Zonder twijfel TOP!! Dat kleedje heeft echt een metamorfose ondergaan, geen volksdansjurkje meer!

    ReplyDelete
  6. Keiharde TOP!
    Aan die te grote armsgaten kan je twee dingen doen. Of je doet een Janet Jackson-sken, of je neemt twee pillen dooréén en hoopt op een megaboezem?
    Goodluck met gelijk welke keuze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hilarisch! :D Ik ga toch maar voor de zwarte beha, zoals hieronder geopperd werd.

      Delete
  7. Ik vind dat superapart! Echt top dus. Je steelt de show op het volgende feestje!

    ReplyDelete
  8. Ik zeg aan die jurk!!
    Hij is top en staat je super mooi!!!

    ReplyDelete
  9. ik vind top - en inderdaad origineel was echt volksdans jurk de sirtaki!

    ReplyDelete
  10. Met een zwarte bh is dat direct opgelost!
    En ik vind het er nu echt super uitzien. Doet me totaal niet aan een melkmeisje denken. Dus draag die handel maar, of geef het aan mij :D

    ReplyDelete
  11. Hij is tof!! Ik ben vooral fan van de achterkant. En zoals Jessi zegt zal een zwarte bh (of donker blauw?) al veel oplossen. Zalige combinatie met je sloffen trouwens ;). Nee je mag dit echt geen flop noemen Elisse!

    ReplyDelete
  12. aan de pop dacht ik: mwah.
    maar hij staat je heel mooi. lekker uniek&apart, dus daar houd ik wel van

    ReplyDelete
  13. Leuk! Ik snap niet hoe het je aan (Griekse) folk doet denken, maar anders ga je gewoon een dagje Grieks, compleet met Griekse salade en economische crisis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In een (heel, heel) ver verleden heb ik zelf nog gegrieksvolksdanst (jaja, dat werkwoord bestaat echt) en het patroontje deed mij echt denken aan een jurk die ik toen aan moest trekken. Haha!

      Delete
  14. Ziet er goed uit, mooi gedaan weer! Geen volksdans associaties hier, gewoon aantrekken!

    ReplyDelete
  15. Met de mouwen eraan vond ik hem niet WHAAUWww maar zonder én niet op Odette, staat hij jou wel bijzonder mooi!

    ReplyDelete
  16. Met mauwen vond ik 't inderdaad volkdansachtig, maar zonder en als je 'm aan hebt vind ik hem heel leuk!

    ReplyDelete
  17. Wat heb jij een super leuke blog! Ik ga je volgen!

    ReplyDelete
  18. haha! Misschien is volksdansen wel heel erg leuk! (en dan helemaal met zo'n outfit!)

    ReplyDelete
  19. Ik vind dat je er iets superleuks van gemaakt hebt! :D

    ReplyDelete
  20. Umm I'm kind of super in love with this dress! It looks so cute since you cute off the long sleeves! I think it looks absolutely adorable on you! I say it's a keeper!

    ReplyDelete
  21. Vind hem er super leuk uit zien en met een zwarte of blauwe beha valt het waarschijnlijk niet eens op. Liefs

    ReplyDelete
  22. Man, ik dacht eerst dat de voor-foto het uiteindelijke resultaat was, blij dat ik nog naar beneden kon scrollen en een veel schonere versie van het kleed tegenkwam!!

    ReplyDelete
  23. Que lindo el vestido, me imagino usándolo con el pelo tomado o con trenzas, para que se vean todos los detalles bonitos que tiene adelante y en la espalda. Te queda super lindo :)

    Cariños

    ReplyDelete
  24. Het staat je beeldig! Ziet er veel beter uit!
    Houden <3

    ReplyDelete
  25. Ik moest eigenlijk eerst denken aan een of ander Russisch gewaad, maar dat kwam omdat ik het blauwe deel van je paspop er ook nog bij zag zitten. Ik ben persoonlijk meer een voorstander van jurken die een beetje dieper zijn uitgesneden, omdat de boezem er dan beter in uitkomt.. X

    ReplyDelete
  26. Ik vind hem echt geweldig! Hij staat je echt heel goed :)

    ReplyDelete
  27. Bij deze wil ik graag solliciteren om met u naar deT2 te gaan en gij stompt kleren in mijn handen waar ik iets mee kan, richt?:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha, okidoki! Komt voor de bakker!

      Delete

Yay! Comments make my day!