Voigtländer

Sunday, April 08, 2012 , 19 Comments

Oh, how I love the sight of old photocameras and the smell of old books..
// Altijd plaatjes om naar te kijken, die oude fototoestellen. En de geur van oude boeken, heerlijk. Kringloopwinkels zijn zo fijn!



I found this camera at my local thriftstore during the 'Retro actie'. It's a Voigtländer VITO CSR, and according to Camerapedia it has been produced between 1968 - 1971. I immediately fell in love with it and had to take it home with me.
// Deze camera vond ik in de kringloop in de buurt tijdens de Retro actie. 't Is ne Voigtländer VITO CSR, en volgens Camerapedia werden dat soort fototoestellen gemaakt tussen 1968 - 1971. Al een redelijk oud manneke dus, ik zal er maar goed zorg voor dragen.







A couple of weeks earlier I had found this photography book in another thriftstore. Amazing tips and techniques, and great examples of photos!
Let's take a look.

// Een paar weken geleden vond ik al dit fotografieboek in een andere kringloopwinkel. Geweldige tips en technieken, en zo'n schoon foto's dat daarin staan!








My grandfather used to be a school photographer, so in his stash I found another Voigtländer, a flash and another camera (but the bag was locked and we couldn't find the key, so I have no idea what kind of camera it is. Woops!).
// Mijn bompa was een schoolfotograaf vroeger, en van de bomma mocht ik eens een kijkje nemen tussen zijn collectie. Ik vond nog een Voigtländer, een flash en een andere camera (maar de tas zat op slot en we vonden het sleuteltje niet, dus geen idee wat voor camera het is..)


But first I gotta find out if my new/thrift find still works & if so: how to work with it.
Any tips from you? Please let me know! (I did already find out that it should work with 35mm film, but that's all.)

// Maar eerst natuurlijk even uitpuzzelen of mijn tweedehands koopje nog werkt en zoja: hoe ik ermee moet werken. Als u tips heeft voor mij, aarzel niet, want ik ben (totnogtoe) een analoge fotografie NOOB!(Ik weet alleen maar dat ie zou moeten werken met 35mm filmpjes.)

P.S. Don't forget to join the giveaway!
P.S.² You can also like the Facebook page I made for the blog, see over there at the right side? ==>

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer