Owl you need is love (5)

A few more of my ever growing owl collection.
// Nog wat uiltjes uit mijn steeds groeiende uilencollectie. Love it, nog steeds!

This is a macrame owl that my grandmother made about 15 - 20 years ago. It used to hang at her back door but a few weeks ago she gave it to me. It's now hanging on my window and it's beautiful when the sunlight peeks through those little holes!
// Deze gemacramede uil (vd van macrameeën, 't is echt waar, WikiWoordenboek zegt dat ik gelijk heb!) maakte mijn bomma 15 tot 20 jaar geleden. Het hing al die tijd in haar huis aan de deur tussen de keuken en de tuin, maar een paar weken geleden gaf ze hem aan mij. Hij hangt nu voor mijn raam en is prachtig wanneer het zonlicht door de kleine gaatjes komt piepen! (voor de foto hing hij voor de gelegenheid even ergens anders)


A birthday gift, it's a 3D owl made by Magali Attiogbé. A real piece of art if you ask me!
// Een verjaardagspresentje. Een 3D uil ontworpen door Magali Attiogbé. Echtig en techtig een waar kunstwerk.


Left: a little owl statue
Right: earrings (my fourth pair of owl earrings already!)

// Links: een wit uilenbeeldje
Rechts: oorbellen (mijn vierde uilenpaar al.. ahum..)


Enjoy the weekend boys and girls! // Fijn weekend allemaal!

14 reacties

  1. wat 'n schattige oorbelletjes!

    ReplyDelete
  2. door al die heerlijke posts van jou krijg ik ook zin om uiltjes te sparen :D
    of nouja, gewoon, iets te sparen. zo leuk allemaal!

    ReplyDelete
  3. Die uilenbellen- Mooi!!!! Waar haal je die?

    Fijn weekend ook voor jou!

    Christel

    ReplyDelete
  4. ja dat macrame.... ik weet nog dat mijn opa en oma vroeger dat ook allemaal hadden hangen in hun huis.... en ik vond het toen zoooooo lelijk! Nu zou ik het wel weer leuk vinden, maar helaas geen idee waar het gebleven is.
    De papieren uil is idd erg mooi!
    Jij ook een fijn uilig weekend!

    ReplyDelete
  5. Wat schattig! Die eerste vind ik erg mooi

    ReplyDelete
  6. Wij hebben hier ook nog zo'n macramé uiltje liggen denk ik, ooit gemaakt door mijn tante :)
    Schone collectie hebt gij al, amai!

    ReplyDelete
  7. De eerste ziet er heel leuk uit nog nooit zoiets gezien:]

    ReplyDelete
  8. die oorbelletjes, zo cute!

    ReplyDelete
  9. Ooh die oorbelletjes zijn mooi! (:

    ReplyDelete
  10. hihi, ik was gisteren bij mijn schoonouders en daar hadden ze ook twee van die macrame-uilen.
    Heel leuke oorbellen trouwens!

    ReplyDelete
  11. Hmm, Arizona thee! Ik gebruikte dat dit weekend ook, voor dit:

    http://sieselaajn.blogspot.com/2012/04/pmd-portemonnee.html

    Mooi & lekker, altijd een leuke combinatie!

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!