Owl dress // Uilenkleedje

Thursday, February 23, 2012 , , 31 Comments

Finally a blogpost about the owl costume I made for my Disney-themed birthday party. Inspired by Big Mama - of course.



On the day of the party, I still had to start sewing the dress. So I decided to take an old second hand little black dress that I never wore (so that I didn't have to make a dress from scratch). I let my sister cut out all the feathers and I sewed it all together. Perfect teamwork! Then I made some wings out of an old bear costume and a felt mask. Done!
// Uitsteller is mijn tweede naam, vandaar dat ik op de dag van mijn feestje - na alle feestbenodigdheden te zijn gaan kopen - nog moest beginnen aan mijn uilenpakje. Oeps! Ik besloot daarom om een oud zwart kleedje (*jurkje voor de Nederlanders onder ons) te gebruiken als basis. Ik liet mijn zus het uitknipwerk doen en naaide zelf alles als nen doorgedraaide zot aan mekaar. Daarna had ik nog vleugels nodig. Sh*t, waar moest ik die nog vandaan toveren? Jolien (aka de zus) vond een oud berenpak op de zolder en ik maakte er vleugels uit. Daarna nog snel een uilenmaskertje van vilt in mekaar geflanst. En klaar! Party time!

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer