Citytrip Ghent

Sunday, February 19, 2012 19 Comments

Since a few of you wanted to see some of my 'favorite' places in Ghent, I decided to dedicate a little post about the city.
// Omdat enkele onder jullie geïnteresseerd waren, deel ik wat van mijn nieuwe favoriete plekjes in Gent.

The first night I was there we went to a lovely little pub where we drank a booze called RoomeR, a typical liquor in Ghent. RoomeR is an aperitif based on a syrup made from elderflower blossoms. Sooo yummy!
// De eerste avond gingen we naar een klein, gezellig cafeetje waar we een artesanaal Gents drankje dronken, RoomeR genaamd. Gemaakt op basis van vlierbloesem, in de fles/het glas drijven dus ook effectief kleine bloemetjes rond. Heel lekker!





The day after we went to the S.M.A.K. museum, of course a must-do when you're in Ghent! Especially if you're still a (belgian) student, because you only have to pay €1 to see most of the collection.
// De dag nadien trokken we eerst naar het S.M.A.K., uiteraard een echte must-do wanneer je in Gent bent. En zeker wanneer je een (Belgische) student bent, want dan betaal je maar €1 inkom.





We strolled around town a little bit after our visit to the museum, and then went to Julie's house, where we had the. best. cupcakes. ever. They served delicious hot coco and tea as well.
I tried a cuberdon-cupcake.

// We struinden nog wat rond door de stad en nadien gingen we naar Julie's house, waar we de. lekkerste. cupcakes. ooit. verorberden. En heerlijke warme chocomelk (en thee) hadden ze er ook. Ik proefde van de neuzekes-cupcake.













Verrry busy day, because we also visited "het Huis van Alijn" that day. Really worth it though! If you ever visit Ghent, please go visit this museum. The guys sitting behind the desk are awesome.
// Het was me het dagje wel, want we bezochten ook het Huis van Alijn nog. ECHT de moeite waard! Heb nog niet de hele tentoonstelling kunnen bezoeken, dus ik ga zeker nog eens terug.










Journal de Jours, a project by Hermine van Dijck.

And with these lovely ladies I spent these lovely days!
// En dit is de toffe bende waarmee ik op stap ging!

all photos by me

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer