No Impact week (1)

Tuesday, November 08, 2011 3 Comments

No Impact week is van start gegaan! Het is een uitdaging, een experiment, en ik ga het graag aan!

Het No Impact experiment is een week (6 t/m 13 november) waarin je ervaart wat het verkleinen van je impact op het milieu kan betekenen voor je kwaliteit van leven. Het gaat er tijdens No Impact Week om dat je ontdekt hoe het veranderen van je levensstijl effect kan hebben op zaken als persoonlijke voldoening, gezondheid, geluk en je relatie met vrienden & familie. Het is een uitdaging, ga jij ‘m aan?


Het is nog niet te laat, ge kunt u hier nog inschrijven.

Een overzichtje van de afgelopen dagen.

zondag: CONSUMEREN
Natuurlijk koop ik veel kleding, ik ben een meisje. Gelukkig voor mij hoeft dat niet altijd duur of afkomstig van een dier te zijn. Ik geniet van rondstruinen op rommelmarkten, ik ben er niet vies van om op mijn gemakje door de T2 te wandelen en ook de Kringloopwinkel is een vaak bezochte plek. Maar het kan altijd beter, en niet alleen op gebied van kledij natuurlijk. Want heb ik dat allemaal eigenlijk nodig? Het is een vraag die ik me te weinig stel, en het zou voordeliger zijn om daar iets vaker over na te denken.

Gelukkig zijn er op zondag geen winkels open, en kocht ik dus niks nieuws.
Op maandag was ik ook braaf. Maar op dinsdag zondigde ik. FOEI! Ik probeer de schade te beperken en koop de rest van de week niks meer (behalve misschien voeding).

maandag: AFVAL
Wat gooide ik allemaal weg zondag? Een leeg drankkarton, een plastic fles en nog wat meer plastic. Ook groenafval, maar wij hebben een compostbak dus dat telt niet (of wel?).

Op maandag naaide ik de hele dag op mijn kamertje (met tweedehands stofjes) dus kieperde ik ook draadjes en restjes stof in de vuilbak.

In de winkel vraag ik om me geen plastic zakjes te geven, maar da's niet altijd even handig. Ik maak vanavond een niet-zo-plastiek-plastiekzakske en zal dat vanaf dan overal mee naartoe nemen.

Ik gebruik ook altijd hetzelfde drankflesje, en wij drinken water van de kraan, maar dan gefilterd door een Brita.

dinsdag: VERVOER
Ik rij niet meer met de auto en neem enkel nog fiets en bus/tram.

Ik neem nog te vaak de auto, want dat is toch kei handig, als ge uw rijbewijs hebt en al. Maar belachelijk slecht voor het milieu, en zeker als ge alleen rijdt. Vanaf nu denk ik na over elke kilometer.



Nog wat groene en ecovriendelijke bloggers:
opblotevoet.blogspot.com
gedachtesprongetjes.blogspot.com
diyish.blogspot.com
veggiesara.wordpress.com
sandagroen.blogspot.com
lekkerlevenmetminder.blogspot.com
groenerleven.blogspot.com
duurzaam-sparen.blogspot.com

Hebt u nog blogs die ik zeker moet lezen? Laat gerust een reactie achter!

Elisse

Twentysomething - journalist - crazy cat lady - creatieve duizendpoot - hart verloren in 't stad - fervent lezer